//

TIP: gratis de volledige GarageBand krijgen

TIP: gratis de volledige GarageBand krijgen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De nieuwe GarageBand is een Freemium-versie: nog niet alle instrumenten zitten er standaard in. Hier een handleiding om de oude versie toch te krijgen. Er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-10-13, 14:20
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard TIP: gratis en legaal de volledige GarageBand krijgen

De nieuwe GarageBand is een Freemium-versie: nog niet alle instrumenten zitten er standaard in. Hier een handleiding om de oude versie toch te krijgen. Er worden GEEN hacks, jailbreaks of andere illegale middelen gebruikt. Apple biedt deze methode zelf aan.

Benodigheden:
- iPhone 3GS / iPod touch 4G / ander apparaat met iOS 6.1.3
- een iOS 7-apparaat of computer om de freemium-versie voor het eerst te downloaden en in je Apple-ID te plaatsen

Stappen:
- Ga naar de appstore / itunes onder iOS 7 of op de computer.
Zoek Garageband op en download het

- Wacht ongeveer 10 minuten

- Ga naar de iPhone 3GS / iPod touch 4G of een ander niet-iOS7 apparaat
Download daarop ook Garageband
Er komt een vraag of je de oudere versie wilt nemen, doe dit

Als er nog een melding komt met " u heeft dit al gekocht en kunt het gratis opnieuw downloaden" : stop de download dan, want anders wordt alsnog de nieuwste versie gedownload en die werkt / installeert niet onder iOS 6. Wacht even en probeer het opnieuw

- Sync het ios6-apparaat met de PC
Eventueel: Kopieer het .IPA bestand naar een veilige locatie, mocht je het later willen bewaren.

-Sync dit IPA bestand naar een iOS 7 apparaat om gratis de oude versie te krijgen.

-Update nu de oude versie naar de nieuwe versie, al je instrumenten worden dan meegenomen. Onderhandelen de guitar amp en smart-instrumenten zitten erbij.Dit werkt helaas niet. Je wordt dan alsnog gevraagd om de instrumenten te kopen. Wel kun je de oude versie blijven gebruiken (als je auto-updates uit hebt staan) en zo van alle functies genieten. De upgrade kost €4,49 dus je kunt afwegen of je het volledige pakket niet gewoon wilt gaan kopen.

Laatst gewijzigd door arjan95; 25-10-13 om 16:12. Reden: Laatste regel werkt niet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-10-13, 14:48
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Dus als je op enkel ios7 is dit nutteloos?
  #3  
Oud 25-10-13, 15:02
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
Dus als je op enkel ios7 is dit nutteloos?
Eigenlijk wel. Indien je een device hebt die iOS 6 draait is dit nog mogelijk lijkt mij..
__________________
  #4  
Oud 25-10-13, 15:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Hier een handleiding om de oude versie toch te krijgen.
Het werkt. Bedankt voor de tip Arjan.
  #5  
Oud 25-10-13, 16:09
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Als je enkel iOS7-apparaten hebt gaat dit niet werken, omdat er geen andere mogelijkheid is om de oudere versie legaal te verkrijgen.

Timosha, werken bij jou ook alle instrumenten na het upgraden naar de nieuwe versie onder iOS 7 (laatste stap)? Ik moet ze alsnog kopen na een melding dat een project "instrumenten mist". Deze "glitch" zorgt er wel voor dat ik de oude versie heb en daarmee wel alles gratis kan gebruiken. Ik heb de handleiding aangepast omdat het dus net iets anders zit.
  #6  
Oud 25-10-13, 16:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Timosha, werken bij jou ook alle instrumenten na het upgraden naar de nieuwe versie onder iOS 7 (laatste stap)?
Voor zover ik gezien heb werken de instrumenten op een test iPhone 4 met iOS 7.0.3. Ik heb de procedure uitgevoerd met een iPhone 5 met iOS 6.1.2.
  #7  
Oud 25-10-13, 17:08
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Oke, dat is dan best vreemd. Had je ze soms al eerder gekocht onder iOS 7?

Maar voor die €4,49 zullen we het maar laten. Ik dacht dat het om veel hogere bedragen ging en dat je niet in één keer alles zou krijgen. Daar staat freemium (helaas) nogal bekend om.

Wel goed dat Apple die oudere versies aanbiedt, want er zullen nog genoeg mensen met een iPad 1, een iPhone 3GS en een 3e / 4e generatie iPod touch zijn
  #8  
Oud 25-10-13, 17:17
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Oke, dat is dan best vreemd. Had je ze soms al eerder gekocht onder iOS 7?
Ik heb het volgende gedaan:

1) De iOS 7 versie van Garageband uit iTunes verwijderd;
2) Op de iPhone 5 met iOS 6.1.2 Garageband gedownload. Ik kon inderdaad voor de oude versie kiezen;
3) De iPhone 5 met iTunes gesynct. De oude versie van Garageband werd overgezet;
4) Een test iPhone 4 met iOS 7.0.3 aangesloten aan iTunes;
5) In iTunes aangevinkt dat Garageband moet geïnstalleerd worden. Garageband werd geïnstalleerd;
6) Op de test iPhone 4 de App Store geopend. Er was een update voor Garageband. De update uitgevoerd;

Na de update stonden alle instrumenten in Garageband en leken ook te werken. Omdat Garageband verschrikkelijk traag is op een iPhone 4 heb ik alles weer verwijderd.

Ik zal morgen die oefening nog eens doen met een test iPhone 5s.
  #9  
Oud 25-10-13, 19:49
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Oke, ik had de oude Garageband eerst ook op de iPad 4 geopend en niet meteen bijgewerkt naar de nieuwe versie. Misschien zit het 'm daar in. Maar je hoeft er niet nog uren aan te besteden hoor

Op de iPod touch 4G is het inderdaad verschrikkelijk traag (nog iets trager dan de iPhone 4 denk ik). 256 MB RAM is not much

Trouwens nog ideeën om die iPod sneller te krijgen? Of zal ik er maar weer eens iOS 4 op moeten gooien? SHSH blobs zijn geen problemen want ik heb ze Toen ik hem net kocht was het zo snel dat ik dacht "wow, over 5 jaar kan ik hier nog steeds alles mee doen". Toen was ik nog wel iets jonger dan nu, maar toch zei het iets over de snelheid.
  #10  
Oud 25-10-13, 19:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arjan95 Bekijk bericht
Maar je hoeft er niet nog uren aan te besteden hoor
Ik heb dat getest omdat ik toch niets anders te doen heb.

Als je die iPod Touch wil downgraden dan downgrade het ding naar iOS 5.1.1 als je daar de SHSH van hebt. IOS 5.1.1 is snel en super stabiel. Hier draait ook nog een iPad 1 (256 MB) heel vlot en soepel op iOS 5.1.1. En die firmware is altijd untethered te jailbreaken met Absinthe.
  #11  
Oud 26-10-13, 09:29
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb dat getest omdat ik toch niets anders te doen heb.

Als je die iPod Touch wil downgraden dan downgrade het ding naar iOS 5.1.1 als je daar de SHSH van hebt. IOS 5.1.1 is snel en super stabiel. Hier draait ook nog een iPad 1 (256 MB) heel vlot en soepel op iOS 5.1.1. En die firmware is altijd untethered te jailbreaken met Absinthe.
OK daar heb ik SHSH van. Het voordeel van ios 5 tov ios 4 is zeker dat meer apps het nog doen. Ios 4.2.1 was vroeger het aller snelste maar niets werkt daar meer op. Ik had het een poosje geleden geprobeerd, net voordat je die oude versies van apps kon installeren.
  #12  
Oud 26-10-13, 13:19
sont sont is offline
• iOS 11.1
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 147
Standaard

Ik heb bovenstaande procedure gevold maar Itunes kan de oude Garageband niet synchen omdat itunes de app niet kan vinden die wel op de iphone 4 staat met 6.1.2
De oude app installeren(ifunbox) op een 5s gaat goed maar met updaten naar de nieuwe versie update hij wel maar neemt niet de extra instrumenten over .
Hie krijg ik itunes zover dat hij toch ziet dat de app op de iphone 4 staat?
  #13  
Oud 26-10-13, 15:35
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sont Bekijk bericht
Ik heb bovenstaande procedure gevold maar Itunes kan de oude Garageband niet synchen omdat itunes de app niet kan vinden die wel op de iphone 4 staat met 6.1.2
De oude app installeren(ifunbox) op een 5s gaat goed maar met updaten naar de nieuwe versie update hij wel maar neemt niet de extra instrumenten over .
Hie krijg ik itunes zover dat hij toch ziet dat de app op de iphone 4 staat?
Lees even de onderste dijkgewerkte regel. Je kunt enkel alle instrumenten gebruiken door de oude versie te houden. Als je update, dan ben je ze kwijt.
Reageren

Labels
garageband, glitch, gratis, ios6, ios7



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wie heeft de tip om geluid in orde te krijgen? Jolanda1610 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 23-11-12 23:19
Garageband 4.1.1 - gratis custom ringtones mjay Ringtones en Wallpapers 1 15-12-07 19:25

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:09.