//

Veelzijdige agenda gezocht

Veelzijdige agenda gezocht discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi iedereen, Ik heb nog praktisch geen ervaring met Apple, maar ik wil mij een iphone; ipad; en een macbook kopen. Nu is het zo ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-10-13, 20:37
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard Veelzijdige agenda gezocht

Hoi iedereen,

Ik heb nog praktisch geen ervaring met Apple, maar ik wil mij een iphone; ipad; en een macbook kopen. Nu is het zo dat ik om redenen heel veel behoefte heb aan een agenda waarin ik repeterende agendapunten kan maken op een heel veelzijdige manier, zie de bijlagen. Ik kan met de agenda waar deze printscreens vandaan komen zelfs het aantal weken kiezen dat een agendapunt zich moet herhalen. Zo veelzijdig is de standaard agenda van Apple niet.

Nu ben ik op zoek naar een agenda, die zo veelzijdig is als op de plaatjes en synchroniseerbaar is via de iCloud, en die ik op de OS X kan installeren en op iOS.

Ik heb de appstore al doorgezocht, maar geen agenda kunnen vinden die dit kan, misschien heeft iemand zelf zo'n goede agenda.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg daily.JPG‎ (46,4 KB, 48x gelezen)
Bestandstype: jpg monthly.JPG‎ (49,2 KB, 26x gelezen)
Bestandstype: jpg weekly.JPG‎ (49,0 KB, 18x gelezen)
Bestandstype: jpg yearly.JPG‎ (49,1 KB, 21x gelezen)
__________________
Vriendelijke groeten, Gotty.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-13, 00:02
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ga eens kijk naar Week Calendar. Die kan ook alle 'gekke' herhalingen aan.
  #3  
Oud 27-10-13, 00:08
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ik beheer mijn agenda op iphone, ipad en in MS Outlook op pc en laptop en volgens mij lukt hetgeen je wilt wel bij mij.

Ik gebruik zelfs 3 verschillende agenda's. Privé, werk en dan die van mijn vriendin gedeeld.

En ik zit met veel vergaderingen die zich herhalen op vaste dagen en tijdstippen, en dat werkt perfect. Alles met de standaard ios app en icloud for windows op mijn laptop en desktop.
  #4  
Oud 27-10-13, 02:12
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Ga eens kijk naar Week Calendar. Die kan ook alle 'gekke' herhalingen aan.
Bedankt voor je bijdrage KvdS, Als deze niet werkt werkt er niets.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
Ik beheer mijn agenda op iphone, ipad en in MS Outlook op pc en laptop en volgens mij lukt hetgeen je wilt wel bij mij.

Ik gebruik zelfs 3 verschillende agenda's. Privé, werk en dan die van mijn vriendin gedeeld.

En ik zit met veel vergaderingen die zich herhalen op vaste dagen en tijdstippen, en dat werkt perfect. Alles met de standaard ios app en icloud for windows op mijn laptop en desktop.
Wow, dan heb je het strak voor elkaar, ik dacht altijd dat Windows en Apple niet goed samen gingen. Jij zult die complexe agendapunten aanmaken met Windows, en dan synchroniseren met apple, waardoor je toch bijvoorbeeld om de 3 drie weken een vergadering in de agenda hebt staan. Maar van uit iOS (ik heb die van mijn moeder nu in huis) wil dat niet. Als je tóch zegt dat het wil hou ik me graag aanbevolen voor meer uitleg. In ieder geval bedankt voor je bijdrage .
  #5  
Oud 27-10-13, 07:50
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Inderdaad, ik doe het meestz via outlook agenda omdat dit het makkelijkst is, maar onderweg geef ik ook vaak dingen in in mijn iphone.

Mijn vergaderingen zijn wekelijks en nooit 3-wekelijks. In de standaardapp kun je blijkbaar maar max om de 2 weken in zetten en heb je dus een probleem.

Of dat op een imac wel kan, weet ik niet vermits ik enkel windows computers heb (for now). MS Office bestaat ook voor apple, maar dat is wss niet de bedoeling.
  #6  
Oud 27-10-13, 08:26
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Hier enkele voorbeelden. Week kost meer €1,79 en je zal er geen spijt van krijgen. Je kan om de 3 weken plannen, maar ook de dagen in de week.
Je kan ook bv de 3de dinsdag in September vast leggen, als je dan in Den Haag moet zijn enz., enz..
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg foto1.jpg‎ (27,9 KB, 38x gelezen)
Bestandstype: jpg foto.jpg‎ (16,8 KB, 23x gelezen)
  #7  
Oud 27-10-13, 09:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gotty Bekijk bericht
Wow, dan heb je het strak voor elkaar, ik dacht altijd dat Windows en Apple niet goed samen gingen. Jij zult die complexe agendapunten aanmaken met Windows, en dan synchroniseren met apple, waardoor je toch bijvoorbeeld om de 3 drie weken een vergadering in de agenda hebt staan.
En dat kan natuurlijk ook allemaal met de standaard agenda in OS X 10.9 Mavericks. Die agenda synchroniseert via iCloud naadloos met de agenda op een iPhone en iPad.

PS:
Apple is geen besturingssysteem maar een merk. Met een merk kan je niet synchroniseren.
  #8  
Oud 27-10-13, 10:04
JohnMcClane JohnMcClane is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 49
Standaard

Hier een uitgebreide topic over agenda's: http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...genda-app.html
  #9  
Oud 27-10-13, 11:08
rubbererobbie's schermafbeelding
rubbererobbie rubbererobbie is offline
• iOS 9.1
• 8.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Locatie: /private/nl/..
Berichten: 324
Standaard

mjah dat topic is gedatteerd , immers zijn we weer een ios versie verder.

persoonlijk kan ik nog niet met de standaard agenda IOS7 overweg, week calender wel, dus voor mij was het een aanrader ...
__________________
Iphone4>4s>5>5s>6 (check) ** Ipad2>3>4>Ipad Mini (check)
Windows plug & Plee > OS X Mavericks (check)
  #10  
Oud 27-10-13, 11:21
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Bedankt iedereen voor de hulp!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd Bekijk bericht
...

Mijn vergaderingen zijn wekelijks en nooit 3-wekelijks. ...
Nee dat was ook een voorbeeld, in de standaard agenda van de iPad (en waarschijnlijk ook de iPhone) kun je een agendapunt: nooit; elke dag; elke week; elke 2 weken; elke maand en elk jaar laten herhalen, en 3 weken bijvoorbeeld niet, en in Active Desktop Calendar waarvan ik printscreens van bijgevoegd heb moet je een getal (aantal weken) intoetsen.

Citaat:
...MS Office bestaat ook voor apple, maar dat is wss niet de bedoeling.
Nee, dat is inderdaad niet de bedoeling.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
Hier enkele voorbeelden. Week kost meer moet zijn "maar"? €1,79 en je zal er geen spijt van krijgen. Je kan om de 3 weken plannen, maar ook de dagen in de week.
Je kan ook bv de 3de dinsdag in September vast leggen, als je dan in Den Haag moet zijn enz., enz..
Wat bedoel je met "week"? De app zelf? Of een editie van de app? Ik zie in je printscreens namelijk ook alleen maar "Weekelijks" en "Jaarlijks". Misschien dat ik "Dagelijks" en "Maandelijks" erbij kan kopen ofzo? Echter na er het bekende nachtje over te hebben geslapen denk ik dat dit mijn voorlopige oplossing is, als ik zo het kopje: Complex Recurring Events lees op die site die je mij gaf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
En dat kan natuurlijk ook allemaal met de standaard agenda in OS X 10.9 Mavericks. Die agenda synchroniseert via iCloud naadloos met de agenda op een iPhone en iPad.
Dus met de standaard agenda in Mavericks kan ik zulke complexe agendapunten maken als in de printscreens uit het eerste bericht? En zou dat dan ook doorgevoerd worden in de volgende iOS?

Citaat:
PS:
Apple is geen besturingssysteem maar een merk. Met een merk kan je niet synchroniseren.
Ja dat klopt, zal ik ergens verkeerd hebben getypt.
  #11  
Oud 27-10-13, 11:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gotty Bekijk bericht
Dus met de standaard agenda in Mavericks kan ik zulke complexe agendapunten maken als in de printscreens uit het eerste bericht?
Ga er maar van uit dat wat in Windows XP uit 2001 kan ook kan in OS X 10.9 Mavericks uit 2013.
  #12  
Oud 27-10-13, 11:48
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ga er maar van uit dat wat in Windows XP uit 2001 kan ook kan in OS X 10.9 Mavericks uit 2013.
Dat is een ding wat zeker is , maar dan moeten ze het wel zo programmeren...
  #13  
Oud 27-10-13, 23:15
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gotty Bekijk bericht

Wat bedoel je met "week"? De app zelf? Of een editie van de app? Ik zie in je printscreens namelijk ook alleen maar "Weekelijks" en "Jaarlijks". Misschien dat ik "Dagelijks" en "Maandelijks" erbij kan kopen ofzo? Echter na er het bekende nachtje over te hebben geslapen denk ik dat dit mijn voorlopige oplossing is, als ik zo het kopje: Complex Recurring Events lees op die site die je mij gaf.




Met Week bedoel ik de App Week Calendar. Binnen Week kan je wel aankopen doen, maar dat heb je niet nodig voor het dagelijks beheer van je agenda. Je kan echt alle herhalingen maken, dus ook dagelijks, wekelijks en maandelijks. Dat maandelijks kan op datum, maar ook op de tweede maandag van de maand bijvoorbeeld.
Wil je dat je agenda synchroniseert met je PC en of je iPad, dan kan dat via iCloud, maar het gaat ook heel goed via de google agenda.

Ik heb de sync als volgt:
iCal <-> Google agenda <-> iPhone
  #14  
Oud 27-10-13, 23:32
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Donders, daar breng je me nog op een idee, deze week calendar wordt niet ondersteund door OS X maar ik kan vast wel een agenda vinden de ical kan verzenden en ontvangen. En als deze Week Calendar dat ook kan dan kan ik Google als sync server gebruiken , hopen dat ze dáár niet de stekker uittrekken. En dan heb ik tóch op alle apparaten een agenda.
  #15  
Oud 28-10-13, 00:05
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik heb OSX 10.9 nog niet geïnstalleerd, op de oudere OSX versies kan iCal zelf geen 'gekke' herhalingen maken, maar door de boven genoemde constructie kreeg ik het er wel in, daar Week Calendar dat wel kan.
  #16  
Oud 28-10-13, 09:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KvdS Bekijk bericht
op de oudere OSX versies kan iCal zelf geen 'gekke' herhalingen maken,
Al die alternatieve iOS agenda's zijn niet meer dan een schil rond de standaard agenda, met uitzondering van Pocket Informant.

Voor OS X zijn er ook zulke alternatieve agenda's die een schil zijn rond de standaard OS X agenda. BusyCal bijvoorbeeld. Met die agenda kan je de meest "gekke" herhalingen maken die je maar kan bedenken.
  #17  
Oud 06-11-13, 11:33
frapple frapple is offline
• iOS 7.1.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2011
Berichten: 50
Standaard

Ik vraag me af waarom Apple in de agenda van iOS ( tot en met 7 ) niet gewoon de mogelijkheid om een afspraak te kopiëren heeft ingebouwd , zoals dat bij het Macosx altijd al kon. Apple was toch altijd + gebruiksgemak + design + het werkt gewoon altijd goed.
__________________
Durf te vragen .
  #18  
Oud 26-11-13, 21:45
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Hoi, Ben ik weer. Ik heb nu de standaard app op de macbook, op de Ipad heb ik een agenda die (in de appstore) "Week Calendar HD" heet. En op de op de iphone, heet die Week Calendar. En het werkt perfect in de cloud.

Ik heb in de standaard app op de macbook alle layers (agenda's) aangemaakt en deze zijn gesynchroniseerd in de cloud. Maar, nu heb ik te maken met 1 schoonheidsfoutje, namelijk dat de iphone zelf een kleur uit kiest voor 1 bepaalde layer, alle kleuren zijn op de een of andere manier meegesynchroniseerd, behalve 1 kleur, in plaats van dat die zwart is is die rose, nu zie ik helaas ook geen kleurenpalet in de iphone, kan iemand mij hier meer info over geven? Bij voorbaat dank.

Edit: Ik heb het hier trouwens over de standaard agenda apps op de ios devices. ik heb het bericht die de oplossing moet hebben gevonden...

Laatst gewijzigd door Gotty; 26-11-13 om 23:09.
  #19  
Oud 26-11-13, 21:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gotty Bekijk bericht
...kan iemand mij hier meer info over geven? Bij voorbaat dank.
Een lang topic:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...-spontaan.html
  #20  
Oud 27-11-13, 00:11
Gotty Gotty is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Oct 2013
Locatie: Enschede - Netherlands
Berichten: 30
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bedankt Timosha, je hebt me alweer goed geholpen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp gezocht bij ziggo agenda op iphone HBVenlo iPhone algemeen 2 19-06-13 10:20
Agenda app gezocht kvr iPhone Apps 3 13-10-10 08:08

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:00.