iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Accu vervangen, telefoon blijft ''zoeken'' (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147106-accu-vervangen-telefoon-blijft-zoeken.html)

rjf88 30-10-13 13:14

Accu vervangen, telefoon blijft ''zoeken''
 
Hallo,

zojuist de accu laten vervangen van mijn iPhone 4s.
Inmiddels zijn we een uur verder en blijft er ''zoeken'' in het scherm staan.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

- tijd en datuminstellingen staan goed
- iphone al 2x opnieuw opgestart
- iphone al even aan itunes gehangen (wil hem er niet te lang aan laten hangen, aangezien de accu dan helemaal oplaad, en ik wil hem juist helemaal leeg laten lopen om de duur van de accu te kunnen verlengen ;-) )
- reservekopie teruggezet

De knutselmeneer in de winkel gaf aan dat het een tijdje kan duren (15 min) en als het niet lukt ik hem alleen maar aan itunes hoefde te hangen en het dan wel goed kwam, nou... tot op heden niet dus.

Hulp gevraagd.. ;-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 30 oktober 2013 om 12:20 ----------

Aanvulling: simkaart eruit gehaald, krijg ook geen melding om sim te accepteren, heb ook nog nergens mijn sim kunnen unlocken. (ook niet als ik iemand wil bellen, dit lukt namelijk niet)

suzuki2002 30-10-13 13:35

Hij heeft tijdens de montage iets op de print beschadigd ,.
Terug gaan en laten fixen ..

the matrix 30-10-13 13:36

eerst gewoon ITunes truc uithalen, opladen is geen probleem , daarna kun je hem helemaal leeg trekken, als het tenminste lukt om hem operationeel te krijgen

Lukt dit ook niet dan toch even naar knutsel kluns terug gaan en verhaal halen

rjf88 30-10-13 13:45

Ik stond er met mijn neus bovenop toen hij de accu aan het vervangen was, deed dit netjes.

Teruggegaan naar de zaak, meneer zegt dat hij uitgezet moet worden/aan itunes hangen/ telefoon zal zichzelf opstarten/ en vervolgens wachten, dit kan minuten duren maar ook uren totdat hij uiteindelijk zal verbinden...

dus nu maar wachten ; - )

suzuki2002 30-10-13 14:04

Onzin zodra sim er in zit en datum staat goed dan zal deze direct herkent worden ..


Ook al sta je er met je neus bovenop. Er kan zeker wel iets afbreken tijdens de montage cq demontage van de batterij.

Maar goed even goed succes

rjf88 30-10-13 14:17

ik heb het vermoeden dat het ijzeren connectortje wat onder de accuaansluiting hoort te zitten (schijnt bij antenne te horen) er bij het opnieuw monteren niet ondergezet is.

hierdoor zal hij het niet gaan doen, hoe lang je ook wacht..

meneer is meteen op zijn ziel getrapt, maar ik denk dat ik toch maar terug moet gaan. en hem moet dwingen om hem open te schroeven en samen tot de ontdekking te komen dat het connectortje er niet onder zit..

mocht het connectortje er wel onder zitten dan heb ik dus niet lang genoeg gewacht...... en dan is het dus mijn schuld..



//// edit

schroevendraaiertje gevonden, open geschroeft en ik zag zojuist dat het connectortje er wel onder zit :) dussssss

suzuki2002 30-10-13 14:56

Dussssssss. Dit zegt niets .


Maak eens een foto van dat gedeelte waar de accu vastgeklikt zit .

Graag zo scherp mogenlijk



En nu we het er toch over hebben heb je ook de oude accu nog?

Dennis1982 30-10-13 15:44

Toen mijn accu vervangen is van m'n 4s gaf de reparateur aan dat voordat je je sim erin drukt, je eerst even een Wi-Fi verbinding moet maken.
Daarna sim activeren en hij moet het doen. Dit is een kwaaltje van de 4s.

Ik zou terug gaan en de accu er weer even uit en weer in laten plaatsen. dan dit proberen en hij doet het als het goed is weer.

suzuki2002 30-10-13 16:55

Accu er uit halen is niet nodig , gewoon even in airplane mode zetten en weer terug .


Maar dat is hier het probleem niet

kimvb 30-10-13 18:28

Wat er kan gebeurd zijn is dat hij per ongeluk het antenne aansluitingske los getrokken heeft kan gebeuren .

Als je da terug steekt heb je terug ontvangst meer is het niet . zit juist onder de battery connector . en kan je dus makkelijk mee hebben met je spateltje
http://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net...oSeOrJfX.large

rjf88 31-10-13 00:35

hallo allemaal,

het verhaal gaat nog even verder.

waar beste meneer mij vertelde om de telefoon vooral wat uren aan itunes te laten hangen, dacht ik dat dit toch niet zou gaan helpen.

ben naar een zaak gegaan hier in de buurt, telefoon is opengemaakt.
beste meneer bleek de antenne er verkeerd opgeschroefd te hebben.
waarmee wij dachten dat het opgelost zou zijn bleek dit niet het geval... :)

telefoon bleef nog steeds zoeken naar een netwerk.

- sim eruithalen -> geen melding
- andere sim erin -> geen melding
- kan geen aanbieders kiezen

monteur zoekt verder, uiteindelijk blijkt de beste man bij het eruit wrikken van de accu een weerstandje beschadigd te hebben. weerstandje is er niet meer op te krijgen.

moet dus waarschijnlijk een nieuw moederbord in.

enfin. morgen terug naar het gsm winkeltje met het verhaal dat hij uren aan itunes heeft gehangen maar nog steeds niet werkt. eens kijken hoe beste meneer hierop gaat reageren, bij het open schroeven zullen de problemen wel aan het licht komen.

ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden, want het blijft een 'beun'winkeltje :D

iemand tips? sta ik in mijn recht? ohja klein detail, hij scheurde bij het verwisselen van de accu het garantielabeltje kapot :-)

beatz 31-10-13 04:09

Wauw...hoe kan dat dat die een weerstand gewoon keihard raakt? Dan moet deze toch redelijk zijn uitgeschoten of lomp met een tweezer zijn bezig geweest...verder sta jij in jouw recht als dit een legaal winkeltje is...weet niet of jij een bon hebt gekregen erbij? Dan sta jij natuurlijk helemaal in je recht...maar ik kan er niet uit dat deze een weerstand raakt...ben ik wel benieuwd waar die deze geraakt heeft??

Grtzzz,

Beatz

the matrix 31-10-13 12:53

ik snap je lachende smileys niet ik zou een rood hoofd van boosheid krijgen.
Ik vrees dat dat winkeltje dit als "eigen risico" zal bestempelen en dan zit je met de gebakken peren.......

Ik hoop dat ik het mis heb ...

rjf88 31-10-13 13:46

lang verhaal, ik zit met de gebakken peren.. ik ga niet meer naar zulke winkeltjes :)

topic mag verwijderd worden.

Rav3n 31-10-13 16:03

Niet zo moeilijk doen.
Schakel je rechtsbijstandsverzekering in. Daar betaal je toch voor.
Je hebt in een voor jou ogenschijnlijk gewone winkel (kijk of er een website is waar dergelijke reparaties worden aangeboden bv) een telefoon ter reparatie aangeboden. Doorgaans zijn bedrijven daarvoor verzekerd.

Ook indien iemand privé jou iphone getracht heeft te repareren en verder niet thuis geeft bij het vernaggelen ervan, kun je je rechtsbijstandverzekering vragen of zij zich voor jou willen inzetten om in ieder geval de kosten van de reparatie bij een erkend bedrijf los te krijgen. (nee heb je, ja kun je krijgen)

suzuki2002 31-10-13 16:58

Volgens mij had ik al gevraagd om een foto van dat gedeelte van hetbmoederbord ,
Maar niet gekregen via deze discussie . Ik had jou dan ook kunnen vertellen dat er een
Weerstandje mist, of iets anders .

Dat deze niet terug te zetten is is niet zo erg daar zijn andere oplossingen voor.

Ben benieuwd of 1 van beide reparateurs dit kunnen. Ik ga dan ook niet in hun vaarwater zitten ,

Ben benieuwd hoe dit alsnog wordt opgelost

Esy 31-10-13 18:25

Iets zegt mij dat ie niet meer gaat reageren. ;)

vuurvreter 31-10-13 18:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Esy (Bericht 930057)
Iets zegt mij dat ie niet meer gaat reageren. ;)

Dat vermoeden heb ik ook ;)

Guest-20180925190238 31-10-13 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 930028)
Dat deze niet terug te zetten is is niet zo erg daar zijn andere oplossingen voor.

Als dat weerstandje een condensatortje is om de antenne te koppelen dan zijn er inderdaad andere oplossingen. :-)

suzuki2002 31-10-13 19:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 930065)
Als dat weerstandje een condensatortje is om de antenne te koppelen dan zijn er inderdaad andere oplossingen. :-)


Precies :):):)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:13.