iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iTunes Wi-Fi sync werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147108-itunes-wifi-sync-werkt-niet-meer.html)

lennertpol 30-10-13 13:07

iTunes Wi-Fi sync werkt niet meer
 
Sinds een aantal dagen werkt bij mij de Wi-Fi sync van itunes bij zowel m'n iphone 5S als op m'n ipad twee niet meer. Ik zie de devices niet meer rechts bovenin itunes verschijnen.

Ik heb mijn router al een aantal keer opnieuw opgestart, devices opnieuw opgestart, Wi-Fi sync uit en aangevinkt maar niets helpt.

Voor de volledigheid moet ik erbij aangeven dat ik dit probleem alleen op mijn imac heb. Bij mijn macbook verschijnen beide devices gewoon rechtsboven in het scherm zonder USB verbinding echter ik gebruik mijn imac om de devices te syncen.

zijn er meer mensen die hier last van hebben en zijn er oplossingen?

suzuki2002 30-10-13 13:12

Geen idee hoe dit bij imac werkt maar eventueel een systeem herstel,van imac uitvoeren .

Zoals dit ook in windows mogenlijk is.?

Guest-20180925190238 30-10-13 13:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennertpol (Bericht 929748)
Bij mijn macbook verschijnen beide devices gewoon rechtsboven in het scherm zonder USB verbinding echter ik gebruik mijn imac om de devices te syncen.

Dit is waarschijnlijk een probleem met het Bonjour protocol. Download Bonjour Browser uit onderstaande link en installeer het programma op de MacBook.

Kijk nu na of alle toestellen en services (iTunes enz...) in het domein .local verschijnen.

Tildesoft

lennertpol 30-10-13 15:02

Zowel iphone als ipad zijn niet zichtbaar. Wel mijn draadloze printer en Apple TV

Guest-20180925190238 30-10-13 15:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennertpol (Bericht 929782)
Zowel iphone als ipad zijn niet zichtbaar.

Dan is er inderdaad een probleem met Bonjour (aka mDNS en mDNSResponder). mDNS en mDNSResponder staan standaard ingeschakeld in een iPhone en iPad.

Ik denk dat je de reden van het probleem in de router moet gaan zoeken. in iOS 7 zijn er een paar kleine aanpassingen geweest in het Bonjour protocol. Misschien heeft de router daar moeite mee.

Robvandertol 30-10-13 17:02

Ik heb hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Verbinding Itunes (IMac) - Apple TV heb ik wel, maar streamen van video's lukt niet. Symbool bij Itunes om te synchroniseren Ipad / Apple TV is ook weg.

lennertpol 30-10-13 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 929793)
Dan is er inderdaad een probleem met Bonjour (aka mDNS en mDNSResponder). mDNS en mDNSResponder staan standaard ingeschakeld in een iPhone en iPad.

Ik denk dat je de reden van het probleem in de router moet gaan zoeken. in iOS 7 zijn er een paar kleine aanpassingen geweest in het Bonjour protocol. Misschien heeft de router daar moeite mee.

Als het probleem in de router zou zitten dan zou de Wi-Fi sync het toch ook niet meer op mijn MacBook moeten doen echter daar werkt het gewoon.

Guest-20180925190238 31-10-13 09:06

En op zowel de iMac als MacBook Pro draait iTunes 11.1.2? Welke versies van van OS X draaien op die Macs?

lennertpol 31-10-13 09:51

Ja zowel op de imac en de MacBook Pro draaien itunes 11.1.2 en op OS X Mavericks. Echter muziek bibliotheek etc, staan op de imac en gebruik ik dus zodanig voor de sync

Guest-20180925190238 31-10-13 09:58

Lees het onderstaande artikel eens:

Wi-Fi Sync Not Working? Here?s How to Fix it for All iOS Devices

OS X 10.9 Mavericks, iTunes 11.1.2 en iOS 7 zijn zo buggy dat het heel moeilijk is om de juiste oorzaak van het probleem te vinden (zonder onder de motorkap te duiken).

lennertpol 31-10-13 10:01

Thanks, deze had ik zelf ook al even geprobeerd en gezien. Ik blijf wel verder zoeken.

Guest-20180925190238 31-10-13 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lennertpol (Bericht 929931)
Thanks, deze had ik zelf ook al even geprobeerd en gezien. Ik blijf wel verder zoeken.

Probeer ook nog eens om de schijfpermissies te herstellen met Disk Utility, als je dat nog niet gedaan hebt. Als dat ook niet helpt zal je naar een ander forum moeten verhuizen want ondersteuning voor OS X wordt op dit forum niet getolereerd.

Ik ga ondertussen op het Apple OS X Developer forum kijken of ik daar iets kan vinden.

lennertpol 31-10-13 16:47

Thanks, dit had ik nog niet geprobeerd. Heb dit net gedaan en maakt geen verschil. Beide devices nog steeds niet zichtbaar. Jij een idee tot welk forum ik me zou kunnen wenden?
Bedankt in ieder geval voor je hulp.

ballegooier 21-05-14 13:53

Hmm. Ik heb met m'n nieuwe iMac en schone installatie van Mavericks dit probleem ook. Voorheen op m'n vorige mac met Lion zag iTunes de iPhones in huis wel (via Wi-Fi) maar verloor telkens de verbinding als je op 'synchroniseer' drukte: 'iPhone niet gevonden', dus toen werkte het ook vaker niet dan wel.

Nu op de iMac verdwijnt de iPhone meteen uit beeld in de linker balk in iTunes, als je 'm van de USB kabel los maakt, laat staan dat ie via Wi-Fi synchroniseert.

Alle tips en how-to's gelezen hebbende, verkies ik ervoor om het te laten voor wat het is voor dit moment. De iMac staat tegenwoordig in de huiskamer en 24/7 aan, dus bekabeld synchroniseren is voor mij niet echt een probleem meer.... :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:49.