//

iTunes wifi sync werkt niet meer

iTunes wifi sync werkt niet meer discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Sinds een aantal dagen werkt bij mij de wifi sync van itunes bij zowel m'n iphone 5S als op m'n ipad twee niet meer. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30-10-13, 13:07
lennertpol lennertpol is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard iTunes Wi-Fi sync werkt niet meer

Sinds een aantal dagen werkt bij mij de Wi-Fi sync van itunes bij zowel m'n iphone 5S als op m'n ipad twee niet meer. Ik zie de devices niet meer rechts bovenin itunes verschijnen.

Ik heb mijn router al een aantal keer opnieuw opgestart, devices opnieuw opgestart, Wi-Fi sync uit en aangevinkt maar niets helpt.

Voor de volledigheid moet ik erbij aangeven dat ik dit probleem alleen op mijn imac heb. Bij mijn macbook verschijnen beide devices gewoon rechtsboven in het scherm zonder USB verbinding echter ik gebruik mijn imac om de devices te syncen.

zijn er meer mensen die hier last van hebben en zijn er oplossingen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-13, 13:12
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Geen idee hoe dit bij imac werkt maar eventueel een systeem herstel,van imac uitvoeren .

Zoals dit ook in windows mogenlijk is.?
  #3  
Oud 30-10-13, 13:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennertpol Bekijk bericht
Bij mijn macbook verschijnen beide devices gewoon rechtsboven in het scherm zonder USB verbinding echter ik gebruik mijn imac om de devices te syncen.
Dit is waarschijnlijk een probleem met het Bonjour protocol. Download Bonjour Browser uit onderstaande link en installeer het programma op de MacBook.

Kijk nu na of alle toestellen en services (iTunes enz...) in het domein .local verschijnen.

Tildesoft
  #4  
Oud 30-10-13, 15:02
lennertpol lennertpol is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Zowel iphone als ipad zijn niet zichtbaar. Wel mijn draadloze printer en Apple TV
  #5  
Oud 30-10-13, 15:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennertpol Bekijk bericht
Zowel iphone als ipad zijn niet zichtbaar.
Dan is er inderdaad een probleem met Bonjour (aka mDNS en mDNSResponder). mDNS en mDNSResponder staan standaard ingeschakeld in een iPhone en iPad.

Ik denk dat je de reden van het probleem in de router moet gaan zoeken. in iOS 7 zijn er een paar kleine aanpassingen geweest in het Bonjour protocol. Misschien heeft de router daar moeite mee.
  #6  
Oud 30-10-13, 17:02
Robvandertol Robvandertol is offline
 
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd, maar kom er niet uit. Verbinding Itunes (IMac) - Apple TV heb ik wel, maar streamen van video's lukt niet. Symbool bij Itunes om te synchroniseren Ipad / Apple TV is ook weg.
  #7  
Oud 30-10-13, 23:14
lennertpol lennertpol is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dan is er inderdaad een probleem met Bonjour (aka mDNS en mDNSResponder). mDNS en mDNSResponder staan standaard ingeschakeld in een iPhone en iPad.

Ik denk dat je de reden van het probleem in de router moet gaan zoeken. in iOS 7 zijn er een paar kleine aanpassingen geweest in het Bonjour protocol. Misschien heeft de router daar moeite mee.
Als het probleem in de router zou zitten dan zou de Wi-Fi sync het toch ook niet meer op mijn MacBook moeten doen echter daar werkt het gewoon.
  #8  
Oud 31-10-13, 09:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

En op zowel de iMac als MacBook Pro draait iTunes 11.1.2? Welke versies van van OS X draaien op die Macs?
  #9  
Oud 31-10-13, 09:51
lennertpol lennertpol is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Ja zowel op de imac en de MacBook Pro draaien itunes 11.1.2 en op OS X Mavericks. Echter muziek bibliotheek etc, staan op de imac en gebruik ik dus zodanig voor de sync
  #10  
Oud 31-10-13, 09:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Lees het onderstaande artikel eens:

Wi-Fi Sync Not Working? Here?s How to Fix it for All iOS Devices

OS X 10.9 Mavericks, iTunes 11.1.2 en iOS 7 zijn zo buggy dat het heel moeilijk is om de juiste oorzaak van het probleem te vinden (zonder onder de motorkap te duiken).
  #11  
Oud 31-10-13, 10:01
lennertpol lennertpol is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Thanks, deze had ik zelf ook al even geprobeerd en gezien. Ik blijf wel verder zoeken.
  #12  
Oud 31-10-13, 10:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennertpol Bekijk bericht
Thanks, deze had ik zelf ook al even geprobeerd en gezien. Ik blijf wel verder zoeken.
Probeer ook nog eens om de schijfpermissies te herstellen met Disk Utility, als je dat nog niet gedaan hebt. Als dat ook niet helpt zal je naar een ander forum moeten verhuizen want ondersteuning voor OS X wordt op dit forum niet getolereerd.

Ik ga ondertussen op het Apple OS X Developer forum kijken of ik daar iets kan vinden.
  #13  
Oud 31-10-13, 16:47
lennertpol lennertpol is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 10
Standaard

Thanks, dit had ik nog niet geprobeerd. Heb dit net gedaan en maakt geen verschil. Beide devices nog steeds niet zichtbaar. Jij een idee tot welk forum ik me zou kunnen wenden?
Bedankt in ieder geval voor je hulp.
  #14  
Oud 21-05-14, 13:53
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Hmm. Ik heb met m'n nieuwe iMac en schone installatie van Mavericks dit probleem ook. Voorheen op m'n vorige mac met Lion zag iTunes de iPhones in huis wel (via Wi-Fi) maar verloor telkens de verbinding als je op 'synchroniseer' drukte: 'iPhone niet gevonden', dus toen werkte het ook vaker niet dan wel.

Nu op de iMac verdwijnt de iPhone meteen uit beeld in de linker balk in iTunes, als je 'm van de USB kabel los maakt, laat staan dat ie via Wi-Fi synchroniseert.

Alle tips en how-to's gelezen hebbende, verkies ik ervoor om het te laten voor wat het is voor dit moment. De iMac staat tegenwoordig in de huiskamer en 24/7 aan, dus bekabeld synchroniseren is voor mij niet echt een probleem meer....
Reageren

Labels
ipad, iphone, itunes, softwareprobleem, Wi-Fi probleem



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: itunes draadloos sync werkt niet samyboy1001 iTunes 11 04-10-14 18:25
Wi-Fi sync tussen IPAD3 en ITUNES opeens niet meer werkend wblink iPad algemeen 6 04-03-13 11:18
Contacts sync via iTunes met outlook werkt niet meer?!? rooky iPhone algemeen 0 12-10-12 16:31
iPhone: Wi-Fi Sync werkt niet DJxReventon Jailbreak 0 06-04-11 19:19
Agenda sync werkt niet meer na OS4-ITunes 9.2 upgrade ejong iTunes 31 06-09-10 07:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:06.