//

IOS 7 : imessage - facetime probleem

IOS 7 : imessage - facetime probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) We hebben hier thuis 3 imac computers, 3 ipads, 4 iphones. We zijn een familie en ik wens maar 1 x te betalen voor apps, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30-10-13, 22:49
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard IOS 7 : imessage - facetime probleem

We hebben hier thuis 3 imac computers, 3 ipads, 4 iphones.

We zijn een familie en ik wens maar 1 x te betalen voor apps, muziek. Dus we hebben 1 apple account. Vroeger nooit problemen gehad.

Sinds we i0S 7 (en updates) hebben geïnstalleerd krijgen we constant op onze apparaten meldingen zoals : E-mailadressen toegevoegd aan 'Iphone van Jonas' voor FaceTimen en IMessage gebruikt.

Ik heb nu pas de ipad van mijn zoon geüpdatet naar de 7.0.3. Op mijn gsm krijg ik wel 10 berichten, zoals hierboven. Op mijn ipad krijg ik dan berichten als : E-mailadressen toegevoegd aan 'imac van jonas'. hier staan dan weer 3 email adressen van mij in. ... Email adressen toegevoegd aan 'iMac van jeroen", hier staan dan ook een email van mijn dochter tussen, wat niet klopt.

Ik ben constant bezig op elk apparaat bij berichten en face time, alleen de juiste gsm nummer en email aan te vinken. Het gebeurt soms dat ik iets heb uitgevinkt het na enkele seconden terug aangevinkt staat...

Met gevolg dat ik soms berichten van mijn zoon op mijn gsm vindt...

Ik word hier stilaan gek van.

Ik moet nog enkel de ipad , computer van mijn dochter updaten.... misschien is het daar na gedaan?

Sorry voor mijn moeilijke uitleg, maar het is ook zo'n verwarrend probleem... ik vind nergens hiervan iets terug op internet...

Is er iemand die dit probleem herkent...en of dit volledig opgelost wordt na bv. de update van mijn dochter haar ipad...

Dank voor jullie reactie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 30-10-13, 23:12
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Ook ik krijg facetime oproepen van mn ipad (apart emailadres voor aangemaakt in mijn apple ID) binnen op mijn iphone. Apple heeft dit gewoon niet/slecht voor elkaar. Succes ermee!

Hier kun je overigens je Apple ID beheren, wie weet kun je een en ander daar aanpassen.
https://appleid.apple.com/benl
  #3  
Oud 31-10-13, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JEROENDB Bekijk bericht
Dank voor jullie reactie
Dat komt omdat jullie allemaal hetzelfde Apple ID gebruiken voor de App Stores, wat op zich een goed idee is, en ook voor diensten als FaceTime/Messages.

Als iedereen een eigen iCloud Apple ID aanmaakt, wat ook te gebruiken is voor FaceTime/Messages ,is het probleem eens en voor altijd opgelost. Een Apple ID voor de App Stores en iCloud zijn twee verschillende dingen voor totaal verschillende Apple diensten.
  #4  
Oud 31-10-13, 13:46
JEROENDB JEROENDB is offline
• iOS 8.0.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 94
Standaard

Dank voor jullie antwoorden.

Stel ik maar voor iedereen thuis zijn eigen iCloud Apple ID.

Mijn zoon zijn imac-ipad-iphone worden gekoppeld aan zijn eigen Icloud Apple ID.

Kan hij dan met mijn Apple ID van de app store gebruik maken op zijn apparaten?

Met andere woorden als ik de photoshop koop kan ik deze dan zowel op mijn computer als die van mijn zoon gebruiken.

Dus er zijn voorzover ik begrijp geen nadelen.

Ik ben al een tijdje in de apple-support aan het lezen, maar daar is altijd sprake van Apple ID,

iOS en OS X: uw telefoonnummer en Apple ID koppelen voor gebruik met FaceTime en iMessage

Maar zal het eens uitproberen, dank!
  #5  
Oud 31-10-13, 13:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JEROENDB Bekijk bericht
Kan hij dan met mijn Apple ID van de app store gebruik maken op zijn apparaten?

Met andere woorden als ik de photoshop koop kan ik deze dan zowel op mijn computer als die van mijn zoon gebruiken.
Ja dat kan. Wij doen dat hier ook zo. Mijn vrouw en ik hebben één gemeenschappelijk Apple ID voor aankopen in de App Store en Mac App Store.

Verder hebben wij elk ons eigen iCloud Apple ID. Want moeder de vrouw is niet geïnteresseerd in mijn Mail, Messages, afspraken en Facetime gesprekken en ik niet in die van haar. Voor gemeenschappelijk agenda's gebruiken wij gedeelde iCloud agenda's.

Wat het Apple ID betreft: ik heb er een stuk of vijf. Ook nog Apple ID"s voor buitenlandse App Stores en developer accounts.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem gevonden in IOS 5.1 software- iMessage Tqam iPhone algemeen 5 09-03-12 10:46
activeren van Imessage en Facetime in IOS 5 GoGo22 iPhone algemeen 14 24-10-11 21:51

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:39.