iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   4G/LTE werkt niet meer (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147159-4g-lte-werkt-niet-meer.html)

roden737 31-10-13 12:31

4G/LTE werkt niet meer
 
Ik woon in Dubai en gebruik het netwerk van Etisalat voor 4G, ik ben een week thuis geweest in NL en gebruik daar het Vodafone netwerk voor 4G. Na terugkomst in Dubai werkt mijn 4G niet meer.

Etisalat beweert dat volgens hun systeem er geen probleem met mijn iPhone is en dat 4G automatisch geactiveerd is voor elke sim die ze hebben.

Alles geprobeerd, iPhone meerdere malen hersteld en verschillende back ups geprobeerd met hetzelfde resultaat, 4G werkte trouwens prima in NL met Vodafone.

Ik heb ook de sim wisseltruc geprobeerd om te checken of de juiste APN settings erin stonden en ook dat lijkt te kloppen, dus na al het resetten (ook alleen de netwerk instellingen) heb ik geen optie meer over om het probleem op te lossen. Ik draai 7.0.3 en 4G werkte prima met deze versie in NL.


Heb de iphone 5 gekocht bij de Nederlandse Apple store in Amsterdam in oktober 2011 dus ik kan jammergenoeg niet even langslopen bij de Genius bar (geen Apple store in Dubai). Ook accepteert mijn iPhone mijn password niet voor mijn Wi-Fi in Dubai, ik kan alleen mijn eigen Wi-Fi gebruiken na een reserve kopie terug te zetten.


Iemand enig idee wat ik verder nog kan proberen?

Alvast heel erg bedank

ps. 3G werkt wel gewoon

Rav3n 31-10-13 15:07

Harde reset al geprobeerd?

kenneth12345 31-10-13 15:14

Sneu voor je, hopelijk vind je snel een oplossing..
maar moest ik in Dubai wonen zou dit mijn minste zorg zijn ;D

roden737 31-10-13 17:12

Ja ook meerdere keren een hard reset toegepast, heeft geen enkel effect.

LOL Kenneth, helemaal met je eens Dubai is zeker geen fijne plek maar nog steeds beter dan werkeloos op de bank zitten..

Iemand nog een idee?

kenneth12345 31-10-13 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roden737 (Bericht 930053)
Ja ook meerdere keren een hard reset toegepast, heeft geen enkel effect.

LOL Kenneth, helemaal met je eens Dubai is zeker geen fijne plek maar nog steeds beter dan werkeloos op de bank zitten..

Iemand nog een idee?

Ik snap je niet, ik zeg toch; 'als ik in Dubai zou wonen, zou die 4G één van men minste zorgen zijn' ALSOF IK NIET NAAR DUBAI WIL, tuuuuuurlijk wel! :D
Btw, ben niet werkloos en zit alles behalve veel op de bank lol

roden737 01-11-13 10:44

Iemand nog een idee, hoop nog steeds dat ik niet de eerste ben met dit probleem en dat er nog een oplossing voor te vinden is.....

rsnhakan 01-11-13 10:48

Wis inhoud en instellingen al geprobeerd? Of een restore via iTunes?

Anders zou ik een nieuwe simkaart aanvragen, gezien het feit dat je wel gewoon gebruik kunt maken van 4G in Nederland.

kenneth12345 01-11-13 10:49

Mss ook je settings van mobiel netwerk eens volledig opnieuw instellen?

roden737 01-11-13 12:08

Bedankt voor de tips!

Jammergenoeg die opties al geprobeerd ook idd een nieuwe sim kaart.

Ik ben morgen 1 dag in Kiev maar zover ik weet heb je daar geen Vodafone met een 4G netwerk, kan het dus niet uitproberen.

Er zijn hier 2 providers: DU en Etisalat allebei staatsbedrijven en dus dezelfde eigenaar(lees geen concurrentie en dus hele hoge prijzen) allebei opereren ze met een LTE netwerk, overstappen gaat mij heel veel geld kosten ivm opzegkosten dus zou het eerst wel heel zeker moeten weten..

Zou het verder echt niet meer weten, kan helaas zelf niets meer verzinnen, Etisalat(mijn provider) geeft ook niet thuis..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:31.