iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mails neemt veel geheugen in beslag. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147191-mails-neemt-veel-geheugen-beslag.html)

scalune 31-10-13 21:56

Mails neemt veel geheugen in beslag.
 
Hallo,

Ik heb een iPhone 4S en heb een probleempje met mijn mails.
Heb alle e-mails op mijn telefoon gewist (inkomend, concepten, verstuurd, reclame, prullenmand & archief) en toch staat er bij het gebruik dat het programma Mail 737MB in gebruik neemt...

Heb de iPhone ook al diversen keren gereset maar dat helpt helaas ook niet.
Snap niet waar dit nou vandaan komt, iemand enig idee...?
:confused:

steve001 01-11-13 21:09

hallo,

bij mijn vader hetzelfde probleem. heeft ipad2.
dit probleem neemt nu al 2 jaar in beslag.
ik herstel de ipad regelmatig via iTunes en dan is het geheugen terug normaal.
maar na enige tijd neemt het geheugen terug toe tot de ipad helemaal vol is.
sinds ios 7 kun je bij algemeen/gebruik de hoeveelheid van de mail app zien.
heb vandaag nog gezien en staat 2.2 GB in gebruik. rare is dat hij alle mails gewist heeft, zowel postvak in als prullebak.
hij gebruikt een telenet mail en op de server van telenet zijn ook alle mails verwijderd.

het is precies wanneer hij zijn mails verwijderd dat die intern in het geheugen worden opgeslagen.

krijg de ipad alleen terug na een volledig herstel.
bij hem is het overige geheugen altijd heel groot(gele balk)

Bubbly 02-11-13 04:10

Sync eens met iTunes en kijk of dat helpt.

steve001 02-11-13 07:06

Al dikwijls gedaan. Helpt niet

Bubbly 02-11-13 14:16

Probeer dan eens het mail account uit te loggen, harde reset & sync…

steve001 02-11-13 16:39

Dat heb ik ook al gedaan. Geen oplossing. Ik heb de indruk als hij mailtje van iemand krijgt dat wanneer hij dat bekijkt met avplayer dat het intern in geheugen van mail app blijft zitten. Idem met pps bestanden

Runescom 02-11-13 16:46

Gebruik je geen POP e-mail accounts?

armarit 17-01-14 17:47

mail blijft hangen in geheugen Ipad2
 
Dag,

-Blijkbaar zelfde probleem.
-Pas ondekt dat geheugen Ipad2 vol zit na 10 maanden gebruik.
-Mail gebruikt meer dan 8 GigaB en toch werden alle mails regelmatig verwijderd (ook uit prullenbak, concepten).
-Mail wordt binnengelezen in desktop PC (winXP) en Ipad2.
-Verwijderingsopdracht voor mail server staat voor Ipad2: verwijderen op server na verwijderen uit "inkomende" mail; voor desktop: verwijderen op server na verwijderen uit "verwijderde items".
-Meestal wordt mail eerst verwijderd op desktop en later op Ipad2.
-Mail is dan niet meer zichtbaar op Ipad2 maar blijft toch nog ergens in het geheugen hangen.
-Is er misschien een conflict omdat Ipad2 de mail op de server wil wissen die reeds daarvoor door de desktop verwijderd was.
Ik heb de indruk dat bij "eerst" wissen op de Ipad2 het geheugengebruik niet doet toenemen. Kan niet verder onderzoeken: mail is uitgeschakeld.
Mail provider is Belgacom Skynet (Pop3)

PS
Ipad2 volledig uitschakelen helpt niet
Heb geen itunes om backup te maken.
Zal e-mail account verwijderen en terug zetten (weinig hoop op success)

Guest-20180925190238 17-01-14 17:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door armarit (Bericht 946209)
Mail provider is Belgacom Skynet (Pop3)

Een POP3 account synchroniseert niet met de mail server. De mail wordt in de inbox gedumpt en dat was het. Op de POP3 server wordt dus niets door de mail clients op PC of iPad gewist.

Freeltd 17-01-14 19:10

Hier staat dat ook altijd op veel mb terwijl box leeg is. Vroeg me ook al af hoe dat kon. Ben dus niet de enige.

Bianca200170 26-03-14 22:47

Hallo. Ik heb hetzelfde probleem. Alles op de Ipad leeg gemaakt en nog steeds 4,2 GB ruimte in beslag nemend. Zit bij Ziggo en bij webmail inbox helemaal leeg gemaakt.
Hoe kan dit??? Heb m'n ruimte hard nodig ��.

Minietje 13-04-14 16:19

Hallo, hier ook hetzelfde neemt 7.5GB in beslag heb net met provider gebeld en die kunnen me niet verder helpen. Wat nu ? Is hier dan echt geen oplossing voor? Mijn ipad zit vol !
En er staan nog 5 foto's 2 video's en 21 app's op en geen mails meer!

dmt2011 24-05-14 14:56

Geheugen vol door onzichtbare mails
 
Hallo
Hier hetzelfde probleem, zowel op iPhone 4s als op Ipad.
Ben zojuist in applestore geweest en ook daar konden ze mij niet helpen!!!

Minietje 24-05-14 18:34

Mail neemt teveel gb in beslag
 
Ben naar de Apple store geweest en daar raadde men mij aan om mijn email account volledig te verwijderen. Daarna terug een nieuwe e-mailaccount aangemaakt en mijn probleem was opgelost . Ik heb nu terug al mijn vrije ruimte beschikbaar en mijn mail neemt gewoon 160 mb in beslag.

Djeebs 24-05-14 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Minietje (Bericht 960785)
Ben naar de Apple store geweest en daar raadde men mij aan om mijn email account volledig te verwijderen. Daarna terug een nieuwe e-mailaccount aangemaakt en mijn probleem was opgelost . Ik heb nu terug al mijn vrije ruimte beschikbaar en mijn mail neemt gewoon 160 mb in beslag.

Klopt, is de enige manier. Doe dit elke maand hoe stom dit ook mag klinken. Net zoals programma's als twitter en Facebook bv. Die apps groeien enkel en om ze terug normaal te zetten moet je de app wissen en terug installeren. Belachelijk eigenlijk.

Bubbly 24-05-14 23:55

Een nieuw email adres aanmaken lijkt mij overkill. Of bedoelen jullie misschien het opnieuw toevoegen?

Djeebs 25-05-14 09:10

Wat je moet doen is je email account wissen en opnieuw invoeren, enkel op die manier kan je de ruimte terug winnen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:43.