//

Gebruiksduur loopt op iPhone 4S iOS 7

Gebruiksduur loopt op iPhone 4S iOS 7 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Betreft een gloednieuwe 4S met fabrieksaf iOS 7 geïnstalleerd. De gebruikstijd loopt op ook al gebruik ik het toestel helemaal niet. Op 15 minuten standby-tijd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31-10-13, 22:54
Gere Gere is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 11
Standaard Gebruiksduur loopt op iPhone 4S iOS 7

Betreft een gloednieuwe 4S met fabrieksaf iOS 7 geïnstalleerd.

De gebruikstijd loopt op ook al gebruik ik het toestel helemaal niet. Op 15 minuten standby-tijd is er een gebruikstijd van 3 minuten. De telefoon is dus 20% van de tijd actief zonder dat ik hem gebruik.

Logisch dat de accu's waardeloos geworden zijn sinds iOS 7 op die manier.
Ik herinner mij een standby-tijd van vijf dagen op mijn iPhone 2G destijds met een beetje bellen en sms-en en wat Pushmail. Maar bij dat toestel liep de gebruiksduur helemaal niet op als je hem niet gebruikte. En zo hoort het ook.

Hoe kan je voorkomen dat de gebruikstijd oploopt als het toestel niet actief is met iOS 7?

Uiteraard ken ik de tips die overal aan bod komen.
-3G staat uit (absurd genoeg)
-apps verversen op de achtergrond staat uit
-verminderde beweging staat aan
-Spotlight staat uit
-locatievoorzieningen staan grotendeels uit (maar apps zijn niet actief op de achtergrond voor zover ik weet dus dat maakt niet echt uit)
-iAds en veelbezochte plaatsen staan uit

Kortom, alles wat achtergrondverbruik zou kunnen veroorzaken is geëlimineerd maar toch blijft de gebruikstijd nog oplopen.
De oorzaak moet toch te achterhalen zijn?

Heeft er iemand iOS7 waarbij de gebruikstijd niet zomaar oploopt tijdens standby?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-10-13, 23:17
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem en er is 1 goede oplossing voor mij.
Elke dag voordat ik ga slapen doe ik mijn beide toestellen aan de lader
Een smartphone gaat eenmaal niet langer mee dan een dag
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #3  
Oud 01-11-13, 09:44
DonBen DonBen is offline
• iOS 11.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 9
Standaard

Inderdaad teleurstellend! En ik ook zet iphone aan het laden als ik ga slapen. Maar ik heb gehoord dat als die volgeladen is, en dat is al na een uurtje of 2/3 (?) niet verstandig is om hem nog aan de elektra te laten. En dat is dus de rest van de nacht.
Is dat waar of een fabel?
  #4  
Oud 01-11-13, 11:53
Johnno87 Johnno87 is offline
• iOS 12.2
• 12.1.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2011
Berichten: 77
Standaard

De koning van de fabels is het zelfs
  #5  
Oud 01-11-13, 13:00
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

De accu's van iPhones kunnen voor zover ik weet niet overladen worden. Er schijnt een soort mechanisme in te zitten dat als de accu volledig opgeladen is (vaak ook nog een tijdje nadat de 100% is bereikt), deze zichzelf 'uitschakeld' en geen schade kan oplopen door overbelading.
Correct me if I'm wrong.
  #6  
Oud 01-11-13, 13:14
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Ik houd die gebruikstijden eigenlijk nooit niet in de gaten. Meer het batterij percentage. En ik kom ruim voldoende toe. Van 's morgens heel vroeg tot 's avonds laat.

En dan 's nachts aan de lader. En het kan inderdaad geen kwaad dat hij na 100% aan de lader blijft. Doe dit al 2 jaar zo.
  #7  
Oud 01-11-13, 18:43
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Ik had precies hetzelfde als jij destijds met iOS 5 op mijn 4S. En iOS 6.1.4 op mijn iPhone 5. Ik had alles al een keertje geprobeerd maar niks hielp. Na een update was alles bij mij opgelost.

Heb jij je telefoon al hersteld via iTunes? Zo niet, dan zou ik dat even uitproberen.
  #8  
Oud 26-01-14, 11:49
Gere Gere is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 11
Standaard

Nog even wat feedback geven over dit probleem omdat ik het uiteindelijk zeer goed heb kunnen oplossen.

Na het uitschakelen van wat systeemlocatievoorzieningen liep de gebruiksduur niet langer op als de telefoon niet gebruikt werd. Desalniettemin bleef de autonomie enorm bedroevend. Anderhalve dag met weinig gebruik.

Ik was inmiddels ervan overtuigd dat dit normaal was en intrinsiek aan ios7 maar niets bleek minder waar te zijn!

Overgeschakeld van Mobistar naar Base en de autonomie is verdrievoudigd! Oef! Wat een leuke verassing.

Blijkbaar moet de iPhone erg veel moeite doen om op het minder goede netwerk van Mobistar goed te functioneren. Een goed netwerk is dus cruciaal bij ios7!

  #9  
Oud 28-01-14, 18:35
antoon100's schermafbeelding
antoon100 antoon100 is offline
• iOS 10.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Locatie: privé
Berichten: 608
Standaard

Met het netwerk van mobistar is niets mis hoor, ik vind het persoonlijk een beter netwerk

Maar mischien ligt het bij de iPhone 4s anders dan bij een iPhone 5.
Ik had bij Base slechte belkwaliteit(storingen) die bij mobistar niet het geval zijn.

De autonomie blijft hetzelfde ongeacht van welk netwerk je gebruik maakt.
De batterijcapaciteit die zal dezelfde blijven ...
  #10  
Oud 28-01-14, 19:06
juan1 juan1 is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Locatie: Maasmechelen
Berichten: 3
Question

Verkapte reclame voor Base?
  #11  
Oud 28-01-14, 19:28
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Had hetzelfde, als de telefoon een hele nacht standby stond dan kwam er 45 min bij gebruik.

Ik had toen iOS 6, na update naar iOS 7 was het weg.
Wat je ook kan proberen is een DFU restore, gewone restore/herstel via itunes hielp bij mij niet.
  #12  
Oud 28-01-14, 21:23
Gere Gere is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2012
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 Bekijk bericht
Met het netwerk van mobistar is niets mis hoor, ik vind het persoonlijk een beter netwerk

Maar mischien ligt het bij de iPhone 4s anders dan bij een iPhone 5.
Ik had bij Base slechte belkwaliteit(storingen) die bij mobistar niet het geval zijn.

De autonomie blijft hetzelfde ongeacht van welk netwerk je gebruik maakt.
De batterijcapaciteit die zal dezelfde blijven ...
Het was nochtans onder impuls van wat ik overal online gelezen had over de erbarmelijke kwaliteit van het 3g-netwerk van Mobistar dat ik besloten had van over te schakelen naar Base.

Ik had namelijk gemerkt dat de telefoon hier bij mij thuis continu schakelde tussen EDGE en 3G dus dat kon niet ideaal zijn. Maar zo'n groot verschil had ik echt nooit verwacht.

Ik weet ook wel dat de batterijcapaciteit niet kan veranderen onder invloed van netwerkontvangst maar de facto is mijn autonomie wel veel hoger geworden nu. De verdrievoudiging waarover ik het hierboven had was wel overdreven, het zal eerder verdubbeld zijn. Ik heb voorheen nooit een standby-tijd kunnen bereiken van 2 dagen, nooit.
Heb trouwens ook de indruk dat de gebruiksduur minder oploopt nu.
Wellicht zorgde de moeilijke 3G ontvangst continu voor een zeker activiteit van de iPhone?

Dit is zeker verkapte reclame voor Base.
Ik was echt niet tevreden over de autonomie van mijn 4S met iOS7 en dat probleem is nu verholpen. Ik ben hier zelf door verbaasd en erg blij mee.
Daarom wil ik dit graag delen en anderen die met dezelfde problemen kampen aanraden om het te proberen met Proximus of Base.

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn iphone loopt constant vast na updaten ios 7 CaatjeBee iPhone algemeen 2 26-09-13 15:42
iPhone loopt vast na poging tot iOS 5.1.1. installeren Michellexx iPhone algemeen 3 15-09-12 21:30
iPhone: Geen gebruiksduur indicatie na jailbreak gerard2706 Jailbreak 0 04-02-11 23:16
Iphone 3GS met IOS 4.0.1 loopt steeds vast cyber2001 iPhone algemeen 2 09-11-10 21:58

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:49.