//

Batterij

Batterij discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ola! Ik heb vorige week een nieuwe Iphone 5s aangeschaft via Vodafone. Ik heb het nu al een aantal keer zo gehad dat ik als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-11-13, 10:58
Robpie83 Robpie83 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard Batterij

Ola!

Ik heb vorige week een nieuwe Iphone 5s aangeschaft via Vodafone. Ik heb het nu al een aantal keer zo gehad dat ik als ik 's ochtends wakker wordt de lading op 97% blijft hangen. Ik heb hem al gekalibreerd, en vanochtend was het weer zover. Ben daar niet helemaal blij mee... heb al eerder topics hierover gelezen, als dat softwarematig zou zijn dan zou dat inmiddels toch wel moeten zijn opgelost (oudere topics).

Zal ik teruggaan?

Hoor graag van jullie. Eventuele tips / oplossingen zijn welkom.

Dank!

Gr. Rob
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-11-13, 11:11
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Hoe heb je de accu gekalibreerd?

Probeer eens een hard reset uit en hang hem daarna nog eens aan de lader.
  #3  
Oud 01-11-13, 11:18
Robpie83 Robpie83 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik weet het niet precies meer, maar ik had dat gevonden hier in een topic. Idd een hard reset uitvoeren, volledig leeg laten lopen, aan de lader en dan tenminste een half uur op 100% aan de lader laten hangen. Dat ging dus even goed, en tot aan vandaag niet meer.
  #4  
Oud 01-11-13, 11:23
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robpie83 Bekijk bericht
Ik weet het niet precies meer, maar ik had dat gevonden hier in een topic. Idd een hard reset uitvoeren, volledig leeg laten lopen, aan de lader en dan tenminste een half uur op 100% aan de lader laten hangen. Dat ging dus even goed, en tot aan vandaag niet meer.
Mijn ervaring met de meeste gebruikers is dat ze hun telefoon bijna nooit opnieuw starten. Als een hard reset helpt, dan is er wellicht niets mis met de telefoon. De accu geeft "verkeerde" waardes door aan de telefoon, omdat hij niet gekalibreerd is.

Mijn advies is altijd om je telefoon even uit te zetten en een minuut of 2 later pas aan de lader te hangen.
  #5  
Oud 01-11-13, 11:26
notitieboek notitieboek is offline
• iOS 7.0.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 7
Standaard

Hier hetzelfde probleem! Als mijn Iphone aan de oplader ligt staat hij nog op 100% en het moment dat ik hem eruit trek springt hij gelijk op 97%. Wat houd kalibreren in? Ik ben dus ook nog opzoek naar een oplossing.

Hoe tevreden ben jij verder over het batterij verbruik? Naast dit probleempje gaat hij bij mij wel de gehele dag mee, soms wel ineens heel snel wat procenten eraf.
  #6  
Oud 01-11-13, 11:38
Robpie83 Robpie83 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik heb hem net een week dus ik denk net 2 x opnieuw opgestart in die hele week. Dus dan zou het niet moeten zijn gok ik. Daarbij heb ik die hard reset al gedaan en daarna deed ie het weer. Kijk, als dat incidenteel is vind ik het niet heel erg, maar heb hem net een week. Ben dan bang dat er gewoon wat mis mee is.

En verder ben ik heel tevreden over de baterij, doe er wel een hele dag mee! (5s)
  #7  
Oud 01-11-13, 11:42
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Nogmaals, mijn ervaring is dat je elke dag je telefoon even opnieuw moet starten. Ook zodat hij even een frisse start kan maken. Voordat je de telefoon oplaad, even aan en uit zetten. Dat is jouw oplossing.
  #8  
Oud 01-11-13, 11:50
Robpie83 Robpie83 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Dat is inderdaad een oplossing, maar persoonlijk vind ik dat niet geen goede oplossing. Elke dag je telefoon uit en aan zetten omdat ie dan een frisse start maakt. Zou zo ook moeten kunnen, tot 100% opladen.
  #9  
Oud 01-11-13, 12:09
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robpie83 Bekijk bericht
Dat is inderdaad een oplossing, maar persoonlijk vind ik dat niet geen goede oplossing. Elke dag je telefoon uit en aan zetten omdat ie dan een frisse start maakt. Zou zo ook moeten kunnen, tot 100% opladen.
Dit heeft niet alleen betrekking op een iPhone hoor. Haal bij een Samsung de accu er maar eens uit en zet deze 5 minuten later terug. Accupercentage verschilt dan ook.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Batterij leopelzer iPhone algemeen 1 18-01-11 18:06
iPhone: Batterij Stevan Jailbreak 7 22-10-10 14:02
Batterij in % steffen123 Jailbreak apps en thema's 13 26-09-10 12:23
batterij Serge123 Archief 2 03-08-08 15:51
Batterij... Nicolaz_ Unlock [archief] 1 14-01-08 14:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.