//

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik?

iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey mensen, mijn iphone 5 had een gebogen frame bij de volumeknop. Dus heb ik gebeld met apple, en hij wordt maandag opgehaald voor garantie, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-11-13, 14:41
erkan216 erkan216 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 12
Standaard iPhone 5 wordt waarschijnlijk vervangen door garantie, Welk toestel krijg ik?

Hey mensen, mijn iphone 5 had een gebogen frame bij de volumeknop.

Dus heb ik gebeld met apple, en hij wordt maandag opgehaald voor garantie, en ik zou hoogstwaarschijnlijk gewoon een nieuwe iphone krijgen(omdat je een gebogen frame niet kan repareren)

Maar nou is mijn vraag, krijg ik een iphone 5 of een 5c,5s etcetc

Dit omdat de iphone 5 niet meer wordt geproduceerd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-11-13, 14:52
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkan216 Bekijk bericht
Hey mensen, mijn iphone 5 had een gebogen frame bij de volumeknop.

Dus heb ik gebeld met apple, en hij wordt maandag opgehaald voor garantie, en ik zou hoogstwaarschijnlijk gewoon een nieuwe iphone krijgen(omdat je een gebogen frame niet kan repareren)

Maar nou is mijn vraag, krijg ik een iphone 5 of een 5c,5s etcetc

Dit omdat de iphone 5 niet meer wordt geproduceerd
je zal een refurbished iphone krijgen.
dit is een toestel die vroeger tot iemand anders toebehoorde, binnnengebracht omdat er problemen mee waren,maar opgeknapt door Apple
  #3  
Oud 02-11-13, 15:16
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
je zal een refurbished iphone krijgen.
dit is een toestel die vroeger tot iemand anders toebehoorde, binnnengebracht omdat er problemen mee waren,maar opgeknapt door Apple
Hoe weet je zo zeker dat ze deze op voorraad hebben?
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #4  
Oud 02-11-13, 15:19
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
je zal een refurbished iphone krijgen.
dit is een toestel die vroeger tot iemand anders toebehoorde, binnnengebracht omdat er problemen mee waren,maar opgeknapt door Apple
Ik denk dat jij die obsessie nooit meer kwijt geraakt.
  #5  
Oud 02-11-13, 15:23
erkan216 erkan216 is offline
• iOS 7.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: May 2013
Berichten: 12
Standaard

Laten we maar hopen dat ik geen refurbished toestel krijg
  #6  
Oud 02-11-13, 15:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkan216 Bekijk bericht
Laten we maar hopen dat ik geen refurbished toestel krijg
De definitie van Apple betreffende "refurbished":

Apple Certified Refurbished Products

Lees dat eens en laat je verder niet gek maken door prietpraat.
  #7  
Oud 02-11-13, 16:23
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Ze zullen nog wel een voorraadje aan (refurbished) iPhone 5's hebben liggen voor gevallen als deze. Je zal hoogstwaarschijnlijk gewoon een refurbished iPhone 5 krijgen, maar wat is daar verkeerd aan? Had je gehoopt op een 5S of 5C?
  #8  
Oud 02-11-13, 17:50
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkan216 Bekijk bericht
Laten we maar hopen dat ik geen refurbished toestel krijg
Je krijt indien garantie gegrond is altijd een refurbished toestel!
Je ziet verschil tussen nieuw en refurbished niet en het is beter getest!
Onderdelen gaan vaak langer dan 10 jaar mee dus een aantal onderdelen kunnen 2e hands zijn maar de case en accu is altijd nieuw.
De meeste mensen zeggen ook altijd dat ze een nieuwe gekregen hebben
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #9  
Oud 02-11-13, 18:08
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starscreamer Bekijk bericht
Je krijt indien garantie gegrond is altijd een refurbished toestel!
Je ziet verschil tussen nieuw en refurbished niet en het is beter getest!
Onderdelen gaan vaak langer dan 10 jaar mee dus een aantal onderdelen kunnen 2e hands zijn maar de case en accu is altijd nieuw.
De meeste mensen zeggen ook altijd dat ze een nieuwe gekregen hebben
ik krijg maandag of dinsdag via express service een nieuwe 5s..
dat zal wel nieuw zijn zeker? ik denk dat er nog geen refurbished toestellen zijn?
  #10  
Oud 02-11-13, 18:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergiano Bekijk bericht
ik denk dat er nog geen refurbished toestellen zijn?
Natuurlijk zijn er refurbished toestellen. Van die miljoenen iPhone 5s die geproduceerd werden zijn er altijd een paar duizend die niet door de kwaliteitscontrole geraken.

Die dingen gaan écht niet in de vuilbak. Die gaan terug in de productie om de defecte onderdelen te vervangen. Dan krijgen die een nieuw serie- en IMEI-nummer en gaan terug door de kwaliteitscontrole.
  #11  
Oud 02-11-13, 18:55
ad9007i's schermafbeelding
ad9007i ad9007i is offline
• iOS 12.4
• 9.2.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2011
Locatie: België
Berichten: 788
Standaard

Haha, dik vet man
  #12  
Oud 02-11-13, 20:12
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er refurbished toestellen. Van die miljoenen iPhone 5s die geproduceerd werden zijn er altijd een paar duizend die niet door de kwaliteitscontrole geraken.

Die dingen gaan écht niet in de vuilbak. Die gaan terug in de productie om de defecte onderdelen te vervangen. Dan krijgen die een nieuw serie- en IMEI-nummer en gaan terug door de kwaliteitscontrole.
Ik snap je redenering volledig, maar ik had onlangs gebeld met de Apple helpdesk en daar meldde men mij dat er momenteel nog geen 5S refurbished toestellen in omloop zijn in BE/NL. Ik heb namelijk zelf mijn iPhone 5S reeds moeten binnenbrengen na slechts 1.5 dag in gebruik te hebben. Dus ik vroeg me af of ik nu een refurb ga krijgen of een volledig nieuwe. Blijkbaar dus voorlopig nog enkel een nieuwe, maar ik wacht sowieso nog af op het eindresultaat.

Na het lezen van de FAQ over wat er nu precies bedoeld wordt met refurb vind ik het nog wel meevallen, maar anderzijds wringt het ook omdat ik pas net 899 EUR heb uitgegeven en dit niet strookt met het feit dat refurb toestellen aan een (sterk) gereduceerde prijs worden verkocht. Tenzij ze mij dan natuurlijk een financiële compensatie willen geven, maar zelfs dan nog vind ik het niet heel correct... het voelt gewoon niet helemaal fijn aan.

Laatst gewijzigd door Frederik81; 02-11-13 om 20:13. Reden: verduidelijking
  #13  
Oud 02-11-13, 20:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
... het voelt gewoon niet helemaal fijn aan.
Ik heb een tijd geleden een zogenaamde "refurbished" of "remanufactured" of "swap" iPhone 4S gekregen van Apple België. Die zat in een wit doosje zonder toebehoren. Voor het overige zag die er niet anders uit dan een nieuw toestel.

Voor mij zag die er spliksplinternieuw uit. Er zaten dus geen boter of confituurvlekken op van de "vorige eigenaar" op (zoals sommige proberen te suggereren). Die iPhone 4S heb ik nog altijd in gebruik als test iPhone.

Volgens sommige deskundologen kan men aan het serienummer zien dat het een "refurbished" toestel is. Mij is dat niet gelukt. Ik kon alleen zien dat het toestel ca. drie weken voor de aflevering geproduceerd was.
  #14  
Oud 02-11-13, 20:46
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erkan216 Bekijk bericht
Hey mensen, mijn iphone 5 had een gebogen frame bij de volumeknop.

Dus heb ik gebeld met apple, en hij wordt maandag opgehaald voor garantie, en ik zou hoogstwaarschijnlijk gewoon een nieuwe iphone krijgen(omdat je een gebogen frame niet kan repareren)

Maar nou is mijn vraag, krijg ik een iphone 5 of een 5c,5s etcetc

Dit omdat de iphone 5 niet meer wordt geproduceerd
De iPhone 5 wordt inderdaad niet meer geproduceerd, maar dat betekent niet dat alle swap toestellen opeens verdwenen zijn. Die zijn nog aanwezig.

Mijn vermoeden is dat jij een normale swap toestel krijgt, dit geval een iPhone 5.

En zoals timosha al duidelijk probeert te maken is een refurbished model niet te onderscheiden van een gloednieuwe model, enkel het modelnummer is anders.

Indien je 4 keer een swap hebt gedaan, wordt je case doorgegeven naar Apple Customer Relations. Zij zullen dan een 'gloednieuwe' uitsturen met accesoiress en al. Welke model je dan krijgt hangt van de voorraad af. Indien er dan geen 'gloednieuwe' beschikbaar is, krijg je een upgrade, of een minstens een gelijkwaardig toestel. Dit kan dus een iPhone 5C, of een iPhone 5S zijn.

Mensen hoeven dus helemaal niet bang te zijn dat je een refurbished model in handen hebt, die is namelijk net zo gelijk als een nieuwe met dezelfde waarde. Sowieso heeft een 'refurb' model een nieuwe behuizing, dus gebruikerssporen kan en mag er niet op zitten. Zelfs dan ruilen ze hem weer om.
  #15  
Oud 02-11-13, 20:50
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Indien een refurb toch zo goed is als een nieuwe waarom verkopen ze deze toestellen dan aan een gereduceerde prijs?

En zouden jullie het dan wel ok vinden om binnen de week van aanschaf aan de volle prijs reeds te horen krijgen dat je drie weken moet wachten op "reparatie" en je dan waarschijnlijk een refurb zal krijgen? (Als ze de waterschade-smoes al niet gaan proberen.)
  #16  
Oud 02-11-13, 20:56
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Indien een refurb toch zo goed is als een nieuwe waarom verkopen ze deze toestellen dan aan een gereduceerde prijs?

En zouden jullie het dan wel ok vinden om binnen de week van aanschaf aan de volle prijs reeds te horen krijgen dat je drie weken moet wachten op "reparatie" en je dan waarschijnlijk een refurb zal krijgen? (Als ze de waterschade-smoes al niet gaan proberen.)
Je hebt een paar dagen de tijd, en als er een defect is opgetreden binnen die tijd dan heb je recht op een nieuw toestel. Ik denk dat dit 7 dagen is.

En waarom refurbished modellen goedkoper zijn dan gewone apparaten?

Ik zou dat niet weten, misschien om je voordeel ermee te pakken.
  #17  
Oud 02-11-13, 21:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
En zouden jullie het dan wel ok vinden om binnen de week van aanschaf aan de volle prijs reeds te horen krijgen dat je drie weken moet wachten op "reparatie" en je dan waarschijnlijk een refurb zal krijgen? (Als ze de waterschade-smoes al niet gaan proberen.)
Ik heb drie garantiegevallen gehad met Apple. Één MacBook Pro, één Time Capsule en één iPhone 4S:

1) Ik heb Apple nooit het woord "refurbished" of "gereviseerd" horen gebruiken. Wat ik wel gehoord heb is: "mijnheer, wij sturen een ander toestel op";

2) Het defecte toestel werd door UPS opgehaald en twee of drie dagen later stond UPS weer aan de deur met een "ander" toestel.

Hoe kom jij aan een "reparatie" van drie weken?
  #18  
Oud 02-11-13, 21:07
cyber2001 cyber2001 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 91
Stuur een bericht via MSN naar cyber2001
Standaard

Simpel; ik heb ervaring met mn oude 4S die is 6x gewisseld in de Store in Amsterdam. Ze gebruiken absoluut de term refurbished. Alleen de accu, en de buitenkant zijn nieuw. Ik durf geen claim meer neer te leggen nu mn accu van de 5 langzaam ten einde is. De 5x wisselen bij de store werd ik knetter gek van allerlei problemen en de 6e keer werd mij aangeraden de online store te benaderen want ik had recht op een nieuwe. Gelukkig voor mij dat ik toen een 5 kreeg omdat de 4s 64gb niet meer gemaakt werd.
  #19  
Oud 02-11-13, 21:08
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik heb drie garantiegevallen gehad met Apple. Één MacBook Pro, één Time Capsule en één iPhone 4S:

1) Ik heb Apple nooit het woord "refurbished" of "gereviseerd" horen gebruiken. Wat ik wel gehoord heb is: "mijnheer, wij sturen een ander toestel op";

2) Het defecte toestel werd door UPS opgehaald en twee of drie dagen later stond UPS weer aan de deur met een "ander" toestel.

Hoe kom jij aan een "reparatie" van drie weken?
Mijn toestel werd gekocht bij een Apple Premium Reseller. Ik heb hem daar ook terug binnengebracht afgelopen maandagavond. Men vertelde mij dat het doorgaans 2 a 3 weken duurt vooraleer ik meer ga weten. Donderdagochtend mailde men mij met de vraag of ik "find my iPhone" kon uitschakelen via icloud.com omdat dit nodig is om het toestel bij Apple aan te melden voor herstel. Ik heb een andere medewerker ook al horen spreken over 10 werkdagen gemiddeld. Ik vind het persoonlijk niet echt een premium service.
  #20  
Oud 02-11-13, 21:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cyber2001 Bekijk bericht
Alleen de accu, en de buitenkant zijn nieuw.
Dus, als het moederbord defect is of een radiochip bijvoorbeeld. Krijgt een "refurbished" toestel alleen een nieuwe accu en buitenkant.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 Bekijk bericht
Mijn toestel werd gekocht bij een Apple Premium Reseller.
Dat is wat anders. Een APR is niet hetzelfde als Apple Benelux NV. Ik heb mijn garantiegevallen direct afgehandeld met Apple.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4S: Unlocken (weet niet uit welk land toestel komt) Loith Unlock 6 24-10-12 18:42
iPhone 4 vervangen voor nieuw toestel, maar heeft dode pixel suijkerwerk iPhone algemeen 1 14-10-11 17:21
Krijg bericht: Accesoire wordt niet herkend door iphone diikoeneke iPhone accessoires en onderdelen 3 23-12-10 19:54
Batterij icoon vervangen, welk mapje? superzemie Unlock [archief] 6 28-12-07 10:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.