iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan geen iMessages sturen naar 1 bepaalde persoon (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147342-geen-imessages-sturen-naar-1-bepaalde-persoon.html)

Krabje2305 03-11-13 17:47

Kan geen iMessages sturen naar 1 bepaalde persoon
 
Hallo!

Ik heb sinds kort eindelijk een iPhone gekocht. Nu heb ik één probleem waar ik wel mee zit. Er is één persoon (waarmee ik nu net het meeste contact heb) waarnaar ik geen iMessage kan sturen. Hij kan ook geen iMessage naar mij sturen. We kunnen wel allebei naar andere mensen zonder problemen iMessagen. Ik snap dit niet! Al op veel verschillende fora geweest maar nog niks heeft tot nu toe het probleem kunnen oplossen. Dus voor alle duidelijkheid: het gaat niet over het feit of iMessage geactiveerd is of niet of andere voor de hand liggende dingen. Het is dus gewoon zo als we een bericht typen dat de ballonnetjes en namen van elkaar in het groen blijven staan (dus gewoon bericht) terwijl dat er geen enkel probleem zou mogen zijn om elkaar via iMessage te sturen.

Iemand een idee?

Groetjes!

blubber13 03-11-13 18:31

doe is home knop + wake up knop ingedrukt (10 sex en dan loslaten)
en probeer dan is als je bij je vriend terug kan Imessagen
:D

Techfreak 03-11-13 22:22

Hoogst waarschijnlijk staan de instellingen bij een van jullie twee niet juist.

Kijk je APN gegevens na. Zie dat alles aangevinkt staat bij iMessage.

En kijk ook even of je iMessage berichten verstuurd via je telefoon nummer of via je Apple id.

geewi 06-11-13 19:32

Ik heb dit probleem ook. Kan wel iMessages versturen maar ze zijn allemaal groen. Probleem zit 'm niet bij de instellingen van 'berichten'. Die staan goed. Probleem doet zich voor na de update. Nu versie 7.0.3 geïnstalleerd. Resetten van netwerkinstellingen en aan/uit zetten van Imessage en daarna een hard reset heeft allemaal geen zin.

Iemand suggesties?

Techfreak 06-11-13 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door geewi (Bericht 931802)
Ik heb dit probleem ook. Kan wel iMessages versturen maar ze zijn allemaal groen. Probleem zit 'm niet bij de instellingen van 'berichten'. Die staan goed. Probleem doet zich voor na de update. Nu versie 7.0.3 geïnstalleerd. Resetten van netwerkinstellingen en aan/uit zetten van Imessage en daarna een hard reset heeft allemaal geen zin.

Iemand suggesties?

iMessages zijn blauw. Groen zijn gewone sms-en.

Als het niet aan je instellingen bij 'Berichten' ligt, misschien wel aan je mobiele instellingen? (APN)

geewi 06-11-13 22:04

T-mobile maakt deze instellingen niet zichtbaar in het netwerk menu. Om de Iphone nu te jailbreaken vind ik een beetje ver gaan...
Andere ideeen?

Bubbly 06-11-13 23:38

Je kunt je iPhone ook niet jailbreaken.

Andere ideeën: herstellen. Mogelijk lost dit het op. Mogelijk komt het probleem terug als je een de reservekopie terugplaatst.

arnaudV 20-11-14 18:24

heb het zelfde problem
 
hey, ik heb juist het zelfde probleem,..
Heb je een oplosing gevonden?

BEDANKT.
arnaudv

Freeltd 20-11-14 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 930937)
Hoogst waarschijnlijk staan de instellingen bij een van jullie twee niet juist.

Kijk je APN gegevens na. Zie dat alles aangevinkt staat bij iMessage.

En kijk ook even of je iMessage berichten verstuurd via je telefoon nummer of via je Apple id.

Awel, ik heb dit ook met 1 persoon aan de gand, nl mijn baas. Instellingen staan bij beiden correct. Als ik zijn naam in tik, komt er zijn telefoonnummer en e-mailadres te staan. Op telefoonnummer is het altijd sms en op e-mailadres gaat het wel. Klinkt dan logisch dat er bij één van ons een instelling niet goed staat, maar deze staan wel goed.

En het is al jaren zo. Wij schuiven telkens de iPhines door en is nu al voor beiden het 3de toestel waar het mee is.

peerenbooms 20-11-14 21:05

heb je al geprobeerd het contact van je baas compleet te verwijderen en dan na een herstart weer handmatig toevoegen

Freeltd 20-11-14 23:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 985064)
heb je al geprobeerd het contact van je baas compleet te verwijderen en dan na een herstart weer handmatig toevoegen

Nope, kan ik w eens proberen. Thnx

ballegooier 21-11-14 08:16

Ik heb dít ook vaak aan de hand gehad met de iPhone van mij en m'n partner, dat of zij of ik alleen op mail adres bereikbaar ben.

Wat telkens bij ons werkt is: iMessage helemaal uitschakelen op beide toestellen.

Belangrijk: de bestaande conversatie in de berichten app verwijderen!

Dan beide iPhones opnieuw opstarten. Dan iMessage inschakelen. Wachten tot het Telefoonnummer is gecontroleerd.

Dan goed nakijken of bij 'u bent bereikbaar op' ook het Telefoonnummer vermeld is.

Bij onze iPhones was dat verdwenen toen we geen iMessage meer konden sturen. Als het goed is komt dit nu weer tevoorschijn.

Klik nu op 'start nieuwe conversaties vanaf' en selecteer dan het nummer.
Stuur een test bericht om te kijken of het nu wel werkt op jullie telefoon nummer. Doe dit in een nieuwe conversatie!

Herstart vervolgens nogmaals het toestel.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:47.