iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   caldav/gmail/agenda?? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147407-caldav-gmail-agenda.html)

pdavie2311 04-11-13 20:50

caldav/gmail/agenda??
 
Goedendag,

Het lukt mij niet, vandaar deze post..Iemand een duidelijke handleiding hoe ik mijn Gmail agenda op mijn iPhone krijg? Ik heb oude topics hier gevonden en ook op google wel wat hits, maar lukt mij niet...

Ben nu zo ver dat ik caldav agenda moet aanmaken en dan bij poort (gebruik SSL) 8080 intypen? Hij synct gewoon niet! Doet niets...Wie kan mij helpen? (en mijn collega's?) Sinds kort hebben we Gmail van ons werk en kunnen we eindelijk onze mail checken onderweg, maar onze agenda krijgen we maar niet gelukt...

Wie heeft de gouden tip??

Techfreak 04-11-13 21:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 931181)
Goedendag,

Het lukt mij niet, vandaar deze post..Iemand een duidelijke handleiding hoe ik mijn Gmail agenda op mijn iPhone krijg? Ik heb oude topics hier gevonden en ook op google wel wat hits, maar lukt mij niet...

Ben nu zo ver dat ik caldav agenda moet aanmaken en dan bij poort (gebruik SSL) 8080 intypen? Hij synct gewoon niet! Doet niets...Wie kan mij helpen? (en mijn collega's?) Sinds kort hebben we Gmail van ons werk en kunnen we eindelijk onze mail checken onderweg, maar onze agenda krijgen we maar niet gelukt...

Wie heeft de gouden tip??

Een hele tijd terug is Google gestopt met het ondersteunen van Google accounts op iPhone. Nieuwe gebruikers kunnen dit niet meer aan hun iPhone koppelen.

pdavie2311 04-11-13 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 931186)
Een hele tijd terug is Google gestopt met het ondersteunen van Google accounts op iPhone. Nieuwe gebruikers kunnen dit niet meer aan hun iPhone koppelen.

Thanx!! Ligt dus niet aan mij dat het mij niet lukt..Jammer man....

Techfreak 04-11-13 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 931189)
Thanx!! Ligt dus niet aan mij dat het mij niet lukt..Jammer man....

Ja ik weet het. Heel erg vervelend voor nieuwe gebruikers.

Maar misschien kan dit nog wel op een andere manier. Misschien kan iemand anders op het forum wel zeggen hoe.

Gewoon nog even geduld hebben.

pdavie2311 04-11-13 21:17

Ok...Dus als iemand een idee heeft.....GRAAG!!

XIII 04-11-13 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 931186)
Een hele tijd terug is Google gestopt met het ondersteunen van Google accounts op iPhone. Nieuwe gebruikers kunnen dit niet meer aan hun iPhone koppelen.

Sorry, maar dit klopt niet helemaal.

Google ondersteunt Exchange niet meer, maar wel nog IMAP (voor mail), CalDAV (voor agenda's) en CardDAV (voor contacten).

Techfreak 04-11-13 21:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 931193)
Sorry, maar dit klopt niet helemaal.

Google ondersteunt Exchange niet meer, maar wel nog IMAP (voor mail), CalDAV (voor agenda's) en CardDAV (voor contacten).

Ieder kan zich wel eens vergissen. :o Maar in dit geval is dit dan positief nieuws.

pdavie2311 04-11-13 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 931193)
Sorry, maar dit klopt niet helemaal.

Google ondersteunt Exchange niet meer, maar wel nog IMAP (voor mail), CalDAV (voor agenda's) en CardDAV (voor contacten).

Dus CalDAV werkt nog wel? Ik krijg het niet aan de praat...:confused:

vuurvreter 04-11-13 22:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 931200)
Dus CalDAV werkt nog wel? Ik krijg het niet aan de praat...:confused:

Heb je al een google agenda aan gemaakt?

pdavie2311 04-11-13 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 931216)
Heb je al een google agenda aan gemaakt?

Ja..Maar kom dan niet verder...Voor mijn mail gebruik ik gewoon de Gmail app..Werkt prima!! Agenda synct niet...Twijfel ook een beetje aan de instellingen of die kloppen...

vuurvreter 04-11-13 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 931217)
Ja..Maar kom dan niet verder...Voor mijn mail gebruik ik gewoon de Gmail app..Werkt prima!! Agenda synct niet...Twijfel ook een beetje aan de instellingen of die kloppen...

Als je nu onder instellingen -> E mail je gmail mail instelt, dan kan je daarna ook je agenda op aan zetten en krijg je het op je iphone binnen.

vampjon 04-11-13 22:14

Tegenwoordig kun je in iOS als het goed is gewoon via de default-knoppen een "Gmail" account toevoegen en deze zowel voor "mail", "contacten", als "agenda" activeren. Als je nog een bestaand Gmail account in iOS hebt staan moet je deze misschien even verwijderen of uitzetten en een nieuwe from scratch toevoegen, oude topics en guides op internet negeren, en dan zou het een hoog "just works" gehalte moeten hebben, zonder dat je het woord "CalDAV" hoeft tegen te komen of iets van poortnummers hoeft af te weten.

pdavie2311 04-11-13 22:21

En daar gaat het mis...Krijg de foutmelding: Kan uw accountgegevens niet controleren...

vuurvreter 04-11-13 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pdavie2311 (Bericht 931224)
En daar gaat het mis...Krijg de foutmelding: Kan uw accountgegevens niet controleren...

Heb je bij Server uitgaande post server poort 465
En bij inkomend serverpoort 993 en bij beide Gebruik SSL op aan zetten

XIII 04-11-13 23:08

Heb je bij Google 2-Step Verification aan staan?

Dan moet je een Applicatie specifiek wachtwoord aanmaken.

pdavie2311 05-11-13 07:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vuurvreter (Bericht 931227)
Heb je bij Server uitgaande post server poort 465
En bij inkomend serverpoort 993 en bij beide Gebruik SSL op aan zetten

Ik kom niet eens bij deze optie om de poorten te kiezen? Heb alles even weer verwijderd van de iPhone, op mijn app van Gmail na...Opnieuw blanco beginnen...

- Email
- nieuw account aanmaken
- wat voor account? Exchange? Google? Anders?

Of CalDav aanmaken en dan alles invullen? Ik weet het niet meer, of beide?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 5 november 2013 om 07:23 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door XIII (Bericht 931232)
Heb je bij Google 2-Step Verification aan staan?

Dan moet je een Applicatie specifiek wachtwoord aanmaken.

Uhm...Tja..Geen flauw idee, hoe weet ik dat, haha....

Edit..Het betreft hier een zakelijk account..Voor mijn eigen email gebruik ik ziggo en hotmail...Bij mijn werk moet ik op mijn laptop wel altijd VPN aanzetten, anders zeurt Gmail weer over code die ik moet ingeven..Moet ik hier nog iets mee doen? Het zou zo goed uitkomen als ik mijn werkagenda van Gmail op mijn iPhone krijg.....

pdavie2311 05-11-13 15:25

Ik loop nog steeds vast...Iemand de gouden tip?

Frederik81 05-11-13 15:50

Contacts via CardDav: https://support.google.com/mail/answer/2753077?hl=en
Calendar via CalDav: How To Use CalDAV On iPhone To Sync Google Calendar Without Exchange | Redmond Pie

Allebei zelf net ook gedaan bij wijze van test. Werkt prima. Let dus op dat je bij je settings bij mail, contacts, calendars kiest onderaan voor "Other" en van daaruit zowel CardDAV als CalDAV configureert.

server: google.com
username: volledig emailadres
password: je wachtwoord
description: een beschrijving

Ook eens leuk om door te lezen: http://www.theverge.com/2012/12/5/37...-iphone-how-to

Doe je voordeel ermee!

pdavie2311 05-11-13 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik81 (Bericht 931383)
Contacts via CardDav: https://support.google.com/mail/answer/2753077?hl=en
Calendar via CalDav: How To Use CalDAV On iPhone To Sync Google Calendar Without Exchange | Redmond Pie

Allebei zelf net ook gedaan bij wijze van test. Werkt prima. Let dus op dat je bij je settings bij mail, contacts, calendars kiest onderaan voor "Other" en van daaruit zowel CardDAV als CalDAV configureert.

server: google.com
username: volledig emailadres
password: je wachtwoord
description: een beschrijving

Ook eens leuk om door te lezen: The best way to use Gmail and Google Calendar on your iPhone | The Verge

Doe je voordeel ermee!

Whaaaaaaaaaaaa....lukt gewoon niet!! Vul alles in zoals hierboven, maar hij zegt:

Controle calldav-account mislukt

Verder kom ik niet??

XIII 05-11-13 21:19

Lukt IMAP mail met hetzelfde wachtwoord wel?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:28.