Garantie iPhone 4s
Hallo allemaal,
Ik heb sinds december 2011 een iPhone 4s. Maar nu werkt de power/sleep-button niet meer. Ik heb een jaar terug de iPhone naar Apple gestuurd voor reparatie en een vervanging gekregen, omdat het redelijk sneller gaat dan PhoneHouse/Dynafix. Nu, een jaar later heb ik dus weer een probleem met m'n iPhone. Vanochtend even met Apple gebeld en ze zeiden dat ze helaas niks voor mij konden betekenen. De medewerker zei je alleen recht heb op 2 jaar garantie via Apple, als je hem ook daadwerkelijk via Apple hebt gekocht. Nu heb ik de telefoon bij de Phone House gekocht, maar daar kunnen zij mij ook niet verder helpen, omdat de iPhone IMEI/Serienummer niet overeen komt met de bon, vanwege de vervanging een jaar geleden. Nu heb ik dus een iPhone met 2 partijen die mij niet willen helpen. Iemand hier ervaringen mee gehad? |
Geen ervaring met dit specifieke probleem maar ik durf je wel te vertellen dat niemand je gaat helpen wanneer jij een toestel hebt waar je geen legitiem IMEI nummer bij hebt. Ik heb mijn 4s ook een keertje geruild bij de Apple Store aan het leidseplein en kreeg toen netjes 2 stickers met hierop de gegevens van mijn "nieuwe" toestel. Heb jij deze niet gekregen?
|
Citaat:
|
ben inderdaad bang dat niemand je kan helpen...voor jou erg vervelend maar vanuit Phonehouse gezien begrijpelijk. Het is niet meer het toestel wat zij aan jou geleverd hebben. Hoe lullig dit ook is...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allemaal bedankt voor het mee denken.
Ik heb toen wel de stickers gekregen, maar volgens mij heb ik ze niet meer liggen. Phone House heb ik niet ingelicht. Het leek mij niet nodig, zoals Roewl dat zegt. Ik heb voor de rest geen nare ervaringen met Apple, integendeel. Dit is de eerste ervaring waar ze mij niet kunnen helpen. Ik vind het alleen krom dat ze mij het eerste jaar wel kunnen helpen, maar bij het 2de jaar het moet uitzoeken bij de Phone House. En die kunnen mij niet helpen, omdat het een ander toestel is. |
Citaat:
2de jaar consumentengarantie = Phone House (de verkoper) |
Ja als je er belang bij hebt dat the phonehouse dat moet weten. Ik ga altijd gewoon naar de apple store met mijn iDevices. Hoeft mijn provider niets van te weten, vermijd gewoon de (vaak trieste) reparatie service van mijn provider.
Maar wat is er waar van het verhaal dat the phonehouse hem 2 jaar garantie had moeten geven? Apple staat er toch om bekend dat ze maar 1 jaar geven terwijl het wettelijk 2 jaar is in Nederland (Europa). Moet je telecom provider dan 1 jaar additioneel garantie aanbieden voor eigen rekening? |
Citaat:
|
Apple geeft dus wel 2 jaar garantie op producten die gekocht zijn in de Apple Store, maar producten die elders gekocht zijn, maar 1 jaar garantie.
Apple zou me toch gewoon moeten helpen volgens de EU-wetgeving? |
Citaat:
|
Ik denk dat je het anders aan moet pakken. Wat nou als je Apple contacteert en hun hulp vraagt betreft je voorgaande toestel. Wellicht hebben hun ergens data staan die gekoppeld is aan je huidige IMEI nummer. Dus zeg dat ze toen bij de vervanging van je toestel ergens hebben genoteerd dat toestel A met IMEI nummer : 324235235 is vervangen door toestel B met IMEI nummer : 324235299. Als Apple zo aardig is om jou deze gegevens te mailen of op briefpapier naar jou toe te sturen dan kun je misschien bij the phonehouse bewijzen dat het proces legaal is verlopen en wellicht dat ze je dan verder helpen...
Verder zou ik het niet weten nelsonn.. |
Dit is wel jammer. Ik had namelijk 2 weken terug mijn 4s ook opgestuurd naar Dynafix, omdat ik gewoon 2 jaar garantie had van mijn provider (T-Mobile). Later bleek dat Dynafix mijn toestel niet meer kon repareren en stuurde zij mij een mail en een brief waarin stond vermeld dat ik een vervangende iPhone kreeg. Tevens stond er in wat mijn nieuwe IMEI is. Hebben ze jouw nieuwe IMEI nergens schriftelijk bevestigd dan?? Dat is wel apart.
|
Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12. |