//

Garantie iPhone 4s

Garantie iPhone 4s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb sinds december 2011 een iPhone 4s. Maar nu werkt de power/sleep-button niet meer. Ik heb een jaar terug de iPhone naar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-11-13, 16:11
nelsonn nelsonn is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard Garantie iPhone 4s

Hallo allemaal,

Ik heb sinds december 2011 een iPhone 4s. Maar nu werkt de power/sleep-button niet meer.

Ik heb een jaar terug de iPhone naar Apple gestuurd voor reparatie en een vervanging gekregen, omdat het redelijk sneller gaat dan PhoneHouse/Dynafix. Nu, een jaar later heb ik dus weer een probleem met m'n iPhone.

Vanochtend even met Apple gebeld en ze zeiden dat ze helaas niks voor mij konden betekenen.

De medewerker zei je alleen recht heb op 2 jaar garantie via Apple, als je hem ook daadwerkelijk via Apple hebt gekocht. Nu heb ik de telefoon bij de Phone House gekocht, maar daar kunnen zij mij ook niet verder helpen, omdat de iPhone IMEI/Serienummer niet overeen komt met de bon, vanwege de vervanging een jaar geleden.

Nu heb ik dus een iPhone met 2 partijen die mij niet willen helpen.

Iemand hier ervaringen mee gehad?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-11-13, 16:13
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Geen ervaring met dit specifieke probleem maar ik durf je wel te vertellen dat niemand je gaat helpen wanneer jij een toestel hebt waar je geen legitiem IMEI nummer bij hebt. Ik heb mijn 4s ook een keertje geruild bij de Apple Store aan het leidseplein en kreeg toen netjes 2 stickers met hierop de gegevens van mijn "nieuwe" toestel. Heb jij deze niet gekregen?
  #3  
Oud 05-11-13, 16:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nelsonn Bekijk bericht
Nu heb ik de telefoon bij de Phone House gekocht, maar daar kunnen zij mij ook niet verder helpen, omdat de iPhone IMEI/Serienummer niet overeen komt met de bon, vanwege de vervanging een jaar geleden.
Waarom heb je de Phone House niet ingelicht dat je die iPhone bij Apple omgeruild hebt?
  #4  
Oud 05-11-13, 16:18
iToms iToms is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 6
Standaard

ben inderdaad bang dat niemand je kan helpen...voor jou erg vervelend maar vanuit Phonehouse gezien begrijpelijk. Het is niet meer het toestel wat zij aan jou geleverd hebben. Hoe lullig dit ook is...
  #5  
Oud 05-11-13, 16:19
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Waarom heb je de Phone House niet ingelicht dat je die iPhone bij Apple omgeruild hebt?
Waarom wel? Ik heb dit ook nooit bij vodafone gemeld toen ik mijn toestel had omgeruild. Zolang jij jou documentatie in orde hebt kun je altijd bij Apple terecht... Vodafone doet toch geen kont voor je, duurt allemaal eeuwen, zoals bij alle andere providers.

Laatst gewijzigd door Roewl; 05-11-13 om 16:19. Reden: Spellingsfout
  #6  
Oud 05-11-13, 16:21
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roewl Bekijk bericht
Waarom wel?
Omdat de Phone House hun documentatie kan aanpassen en akte nemen van het feit dat het toestel onder fabrieksgarantie werd omgeruild. Is dat voldoende reden?
  #7  
Oud 05-11-13, 16:23
nelsonn nelsonn is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Allemaal bedankt voor het mee denken.

Ik heb toen wel de stickers gekregen, maar volgens mij heb ik ze niet meer liggen.
Phone House heb ik niet ingelicht. Het leek mij niet nodig, zoals Roewl dat zegt.

Ik heb voor de rest geen nare ervaringen met Apple, integendeel. Dit is de eerste ervaring waar ze mij niet kunnen helpen.

Ik vind het alleen krom dat ze mij het eerste jaar wel kunnen helpen, maar bij het 2de jaar het moet uitzoeken bij de Phone House. En die kunnen mij niet helpen, omdat het een ander toestel is.
  #8  
Oud 05-11-13, 16:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nelsonn Bekijk bericht
Ik vind het alleen krom dat ze mij het eerste jaar wel kunnen helpen, maar bij het 2de jaar het moet uitzoeken bij de Phone House.
1ste jaar fabrieksgarantie = Apple (de fabrikant)
2de jaar consumentengarantie = Phone House (de verkoper)
  #9  
Oud 05-11-13, 16:26
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Ja als je er belang bij hebt dat the phonehouse dat moet weten. Ik ga altijd gewoon naar de apple store met mijn iDevices. Hoeft mijn provider niets van te weten, vermijd gewoon de (vaak trieste) reparatie service van mijn provider.

Maar wat is er waar van het verhaal dat the phonehouse hem 2 jaar garantie had moeten geven? Apple staat er toch om bekend dat ze maar 1 jaar geven terwijl het wettelijk 2 jaar is in Nederland (Europa). Moet je telecom provider dan 1 jaar additioneel garantie aanbieden voor eigen rekening?
  #10  
Oud 05-11-13, 16:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roewl Bekijk bericht
Apple staat er toch om bekend dat ze maar 1 jaar geven terwijl het wettelijk 2 jaar is in Nederland (Europa).
Apple geeft twee jaar garantie als het toestel bij Apple gekocht is. Is het toestel niet bij Apple gekocht dan geeft Apple één jaar fabrieksgarantie. Na dat jaar moet men naar de winkel/provider voor garantie.
  #11  
Oud 05-11-13, 16:31
nelsonn nelsonn is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 3
Standaard

Apple geeft dus wel 2 jaar garantie op producten die gekocht zijn in de Apple Store, maar producten die elders gekocht zijn, maar 1 jaar garantie.

Apple zou me toch gewoon moeten helpen volgens de EU-wetgeving?
  #12  
Oud 05-11-13, 16:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nelsonn Bekijk bericht
Apple zou me toch gewoon moeten helpen volgens de EU-wetgeving?
Zoek het verschil eens op tussen "fabrieksgarantie" en "consumentengarantie". Succes verder.
  #13  
Oud 05-11-13, 16:37
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Ik denk dat je het anders aan moet pakken. Wat nou als je Apple contacteert en hun hulp vraagt betreft je voorgaande toestel. Wellicht hebben hun ergens data staan die gekoppeld is aan je huidige IMEI nummer. Dus zeg dat ze toen bij de vervanging van je toestel ergens hebben genoteerd dat toestel A met IMEI nummer : 324235235 is vervangen door toestel B met IMEI nummer : 324235299. Als Apple zo aardig is om jou deze gegevens te mailen of op briefpapier naar jou toe te sturen dan kun je misschien bij the phonehouse bewijzen dat het proces legaal is verlopen en wellicht dat ze je dan verder helpen...

Verder zou ik het niet weten nelsonn..
  #14  
Oud 05-11-13, 16:56
rani070 rani070 is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 4
Standaard

Dit is wel jammer. Ik had namelijk 2 weken terug mijn 4s ook opgestuurd naar Dynafix, omdat ik gewoon 2 jaar garantie had van mijn provider (T-Mobile). Later bleek dat Dynafix mijn toestel niet meer kon repareren en stuurde zij mij een mail en een brief waarin stond vermeld dat ik een vervangende iPhone kreeg. Tevens stond er in wat mijn nieuwe IMEI is. Hebben ze jouw nieuwe IMEI nergens schriftelijk bevestigd dan?? Dat is wel apart.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Garantie iPhone uit USA (veel gedoe en onduidelijkheden, geen garantie?) jerpsx iPhone algemeen 22 23-07-13 14:18
Garantie via provider verloopt na garantie via Apple Store? adamba iPhone algemeen 4 24-04-12 11:07
iphone 4 garantie! goldfinger iPhone algemeen 1 25-07-11 00:57
iPhone en garantie synnath Koopinformatie Nederland 1 19-06-10 15:23
iPhone 3G + Garantie Zaphyrlol iPhone algemeen 1 06-03-10 18:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:56.