iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Voorraad online Apple Store en providers (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147477-voorraad-online-apple-store-providers.html)

Markster77 06-11-13 08:46

Voorraad online Apple Store en providers
 
Ik heb 25 oktober in de online Apple store een iPhone 5s 16gb silver besteld. De verwachte levertijd is 2-3 weken (12-18 nov). Waarover ik me verbaas is dat op de fora van KPN en T-mobile te lezen valt dat de levertijden hooguit een week zijn.

Nu vraag ik me toch af, waarom Apple wel kan leveren aan de providers, maar dat ze klanten die de nieuwe iPhone in hun eigen webwinkel hebben besteld zolang laten wachten... En ja ik ben ongeduldig :D

Heeft iemand z'n bestelling in de online Apple store al ontvangen??

voorbeeld Hi forum:

Update 29 oktober 11.30 uur:
Van de iPhone 5S is onze eerste voorraad inmiddels helemaal uitverkocht. We wachten nu op de volgende levering vanuit Apple.

Update 31 oktober 2013 11.30 uur: Er is weer een update met betrekking tot de levertijden! Het volgende is aangepast:

- iPhone 5s 16gb silver: minimaal 5 dagen levertijd

T-mobile:
https://forum.t-mobile.nl/attachment...3-17-08-54.jpg

Cliffiphone4 06-11-13 09:41

voor i.c.m. abonnementen, daarom:)

Markster77 06-11-13 09:44

Ik snap dat die providers de iPhone 5s verkopen icm abonnementen, maar waarom krijgen de providers wel geleverd om hun klanten te bedienen en bedient Apple hun eigen klanten minder snel....

Cliffiphone4 06-11-13 09:59

Ik denk omdat Apple daar ook flink winst mee maakt omdat de meeste mensen(vind ik ongelofelijk maar goed) hem met een abonnement kopen. Ik denk dat Apple daar best wel over nagedacht heeft.

Markster77 06-11-13 10:05

Ze zullen er inderdaad wel een goede reden (flinke winst) voor hebben. Neemt niet weg dat het niet echt klantvriendelijk op mij overkomt... Wachten vind ik niet erg, verwacht ook geen voorrang van Apple ivm bestellen in hun eigen shop, verwacht wel een gelijke levertijd... Zit niks anders op dan geduldig blijven wachten..:cool: Ben wel benieuwd of er al voor de Online Apple store geleverd is..

Cliffiphone4 06-11-13 11:18

ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik leg je alleen uit hoe Apple denkt:)

Guest-20180925190238 06-11-13 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Markster77 (Bericht 931611)
Ik snap dat die providers de iPhone 5s verkopen icm abonnementen, maar waarom krijgen de providers wel geleverd om hun klanten te bedienen en bedient Apple hun eigen klanten minder snel....

In bijna elk land heeft Apple contracten met sommige providers. Wat die contracten precies inhouden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Apple, naar goede gewoonte, die contracten moet nakomen.

Apple heeft geen contractuele verplichtingen toz. van individuele klanten die toevallig een Apple Store binnenstappen of bestellen in de Apple Online tore.

Markster77 07-11-13 13:48

Hi heeft nieuwe voorraad... Zou ik dan misschien ook van de online Apple store nog voor het weekend mijn iPhone 5s ontvangen?? #wachtenduurtlang

Update 7 november 2013 10.45 uur: Bij deze weer een wijziging met betrekking tot de levertijden van de iPhone 5s.

- iPhone 5s 16gb silver: circa 3 tot 5 dagen levertijd.
- iPhone 5s 32GB space gray: op voorraad (beperkte hoeveelheid)
- iPhone 5s 32gb gold: op voorraad (beperkte hoeveelheid)

denbear 11-11-13 19:30

Online besteld op 25 oktober (moest helaas bestelling opnieuw doen na iDeal debacle). Verwachte levertijd in de initiële email gesteld op 12 - 18 nov. Na enige tijd is de bestelstatus online bijgesteld naar 11 - 15 nov. Tot op heden heb ik geen verdere updates meer mogen ontvangen met betrekking tot de levertijd. Hoop dat het toestel deze week nog wordt geleverd.

cln 11-11-13 19:38

Een korte les logistiek: het gaat veel sneller om 10 pallets met iPhones in een keer langs de douane te krijgen dan 1000 individuele pakketjes.
Daarnaast is Apple meer afhankelijk van haar partners, de providers, dan van haar klanten. Die kunnen namelijk ook bij de partners een iPhone kopen.

Markster77 11-11-13 19:50

Als Apple de levering aan de Apple store in Amsterdam en providers redelijk op orde kan hebben, dan moet dat ook kunnen in hun webwinkel. De klanten in hun webwinkel staan voor Apple duidelijk op de tweede plaats. Terwijl er voor Apple waarschijnlijk maximale marge gehaald wordt, geen kosten winkel ed, geen marge verlies door verkoop door retailers. Het is dat ik die telefoon simpel weg wil en zo redeneert Apple ook.. Hij wil hem toch wel, omzet al ingecalculeerd weglopen doen de klanten toch niet.

Cliffiphone4 12-11-13 08:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denbear (Bericht 933191)
Online besteld op 25 oktober (moest helaas bestelling opnieuw doen na iDeal debacle). Verwachte levertijd in de initiële email gesteld op 12 - 18 okt. Na enige tijd online bijgesteld naar 11 - 15 okt. Vooralsnog niet bijgesteld hoop dat het toestel deze week nog wordt geleverd.

Dat vind ik knap, je besteld op 25 okt en je krijgt hem 15 oktober:)
Of je krijgt hem dus een jaar later of je bedoeld 25 september haha:p:)

denbear 12-11-13 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 (Bericht 933273)
Dat vind ik knap, je besteld op 25 okt en je krijgt hem 15 oktober:)
Of je krijgt hem dus een jaar later of je bedoeld 25 september haha:p:)

Vergissing mbt de maand. Oktober moest in dit geval november zijn. Bedankt! Ik heb het inmiddels aangepast.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:58.