Zeer slecht wifi snelheid nieuwe iphone 5S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vandaag mijn iPhone 5S gekregen. Bij installeren van enkele nieuwe apps viel al op dat laadtijd zeer lang duurde. Speedtest gedaan met Ookla app. Op ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Zeer slecht Wi-Fi snelheid nieuwe iphone 5S
Vandaag mijn iPhone 5S gekregen.
Bij installeren van enkele nieuwe apps viel al op dat laadtijd zeer lang duurde. Speedtest gedaan met Ookla app. Op nieuw 5S haal ik rond de 5 mbps download en 2.8 mbps upload. Met mijn 4S en iPad (op zelfde plaats in huis=zolder) is upload 32 mbps en upload 27 mbps. Het lijkt dat de nieuwe 5S Wi-Fi veel slechter ontvangt. Verschil tussen de 5S enerzijds en 4S en iPad is dus enorm. Wat kan hier mis zijn? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Mijn iPod touch heeft een tijdje mega veel internet en daarna kan ik geen internet krijgen
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
Ik zou je netwerk instellingen maar even herstellen, geen oplossing? Reset dan je router. Ook geen oplossing? > Contact opnemen met provider of Apple!
|
|||
|
|||
Instellingen (WPA2-PSK (AES) nu van kanaal 13 op automatisch gezet.
Probleem is nu opgelost. Vreemd dat zowel Iphone 4S en iPad geen last hadden van trage verbinding. Blijkbaar heeft de 5S een andere Wi-Fi chip? Snelheid nog niet getest in andere (werk) Wi-Fi omgeving. |
|
|||
|
|||
Ja, en de iPhone 4S en iPad hebben ook elk een andere Wi-Fi radiiochip. Kanaal 13 is het einde van de band met voldoende bandbreedte voor een iPhone 4S/iPad 3 en onvoldoende bandbreedte voor de iPhone 5s.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Beste timosha, Wederom bedankt voor je reactie. Mvg. |
|
||||
|
||||
Welke snelheid Mbps kan een iPad 3 maximum halen?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Mijn 5S haalt ook 62 Mbps met een 60 Mbps abbo van Ziggo op het 5 Ghz kanaal
Er zit wel een eigen dualband router achter Mijn Ipad 3 houdt het voor gezien bij 35 Mbps |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Routerfunktie is uitgeschakeld,geeft alleen het signaal door Mijn 5S krijgt draadloos dezelfde snelheid als mijn laptop boven op de draad Het is wel erg druk hier in de straat op de 2,4 GHz frequentie |
|
|||
|
|||
@Dutchy123
iPhone 5s op een Time Capsule: |
|
|||
|
|||
@Timosha
Dat is niet gek Mijn abbo bij Ziggo geeft max 60 Mbps Volgende maand gaat dit omhoog naar 90 Mbps Ik verwacht dat de 5S dit ook weer makkelijk gaat halen Tis leuk,maar gebruiken we het? |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
zeer slecht bereik dekking (Iphone 4) incl Vodafone | TLRSky | Vodafone | 4 | 23-06-11 15:56 |
geen / zeer slecht bereik | thijsotjuh | iPhone algemeen | 3 | 13-05-11 07:40 |
T-mobile zeer slecht bereik | iphoneden | Archief | 3 | 24-12-09 20:42 |
zeer slecht geluid bij bellen | binabik | iPhone algemeen | 20 | 25-02-09 17:11 |
1.1.3 naar 1.1.4 via Ziphone ---> zeer slecht belsignaal | KSH | Unlock [archief] | 36 | 08-06-08 14:22 |
|
|