//

iPhone 5 16gb zwart ( issues )

iPhone 5 16gb zwart ( issues ) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond heren van de iCulture forum. Ik heb een lastige situatie en wou weten of iemand zelfde ervaring heeft gehad en / of weet wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-11-13, 20:34
AG88 AG88 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 13
Standaard iPhone 5 16gb zwart ( issues )

Goedenavond heren van de iCulture forum.


Ik heb een lastige situatie en wou weten of iemand zelfde ervaring heeft gehad en / of weet wat mij te kost staat hier met de volgende probleem.


Iphone 5 zwart (NL model) ooit een tikje aan de zijkant gekregen en de cam werkte ineens niet meer.

Camera kost max 30 euro dus heb ik de toestel voorzichtig uitelkaar gehaald, niet om te doen alsof ik alles weet maar ik heb heel wat toestellen (iphone 5 ook) uitelkaar gehad zonder enige probleem.

Echter bij deze 2x testen met het scherm aansluiten bleek een pinnetje omgebogen te zijn en deze klikte er vanaf.

De gebroken pin zit op de logic board van de iphone 5 dus helaas gelijk duurste onderdeel.

Ik heb zelf een en al kunnen vervangen maar een kleine connector terugsolderen op de logic board heb ik niet echt ervaring mee, en om eerlijk te zijn durf ik dit zelf ook niet.

Als iemand hier enig ervaring mee heeft hoor ik graag uw reactie en mogelijkheden.

Toestel zit nog in garantie maar ik heb het vermoeden dat dit niet eronder valt aangezien het geen productie foutje is.

Let me know people.

Het gaat hier trouwens om mijn 2e iPhone 5 die ik weg wil doen, maar ik zet hem wel op TK forum als dat zo moet ( marktplaats krijg ik een beetje onzin reacties )

Foto met rode driehoek bij connector >

Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-11-13, 21:33
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Als je garantie hebt, waarom heb je dan met je iPhone 5 lopen spelen. Het kostte je misschien alleen benzine en je liep met een werkende iPhone 5 weer naar buiten!

Het is zeker geen productiefout, is dat de connector van het scherm? Gaat hij nu niet meer aan als je hem in elkaar zet?
__________________
  #3  
Oud 07-11-13, 22:06
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Waarom onzin biedingen geef eens eennvoorbeeld ?
  #4  
Oud 08-11-13, 02:48
AG88 AG88 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 13
Standaard

hey RWK, klopt.

Maar het ging als volgt : cam werkte niet meer na een stootje, dus aangezien dat niet zo moeilijk is wou ik het zelf fixen, 2e is bij het loshalen of vastzetten van de scherm is een aansluitpunt verkeerd gaan klikken neem ik aan en was verbogen, nou heb ik dus alleen een issue dat een connector niet werkt ( probleem was cam alleen vervangen )

Suzuki2002 : onzin biedingen bedoel ik ( repareren van je scherm, kost scherm los ongv 150 euro's ) scherm zelf is gewoon 100% als ik hem op mijn andere iphone 5 zet.
Dan krijg ik bijv dat iemand het voor 150 wilt ophalen, dat bedoelde ik ermee.

Maar ik zet het hier alleen neer voor raad / advies, maybe dat iemand zelfde ervaringen heeft of ervaring met klein soldeer werk om bijv connector opnieuw te solderen.

Alvast bedankt.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2013 om 01:53 ----------

Hierbij inelkaar gezet en 2 strepen wat niet goed gerenderd worden en natuurlijk werkt de touch gedeelde daar niet precies op.

Op mijn andere iphone is het scherm dan wel weer goedwerkend.

  #5  
Oud 09-11-13, 10:48
blubber13 blubber13 is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 77
Standaard

Hoeveel wilt ge voor die xd
  #6  
Oud 11-11-13, 23:56
AG88 AG88 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 13
Standaard

Hey, Ik heb geen vaste indicatie prijs en wil hem liever 100% werkend weg krijgen.

Uiteindelijk wil ik deze vervangen voor een 4s van 64 of 32gb.

Het is helaas nog onzeker zoals aangegeven, ik ga niet een halve telefoon inruilen of te koop zetten ( solderen van nieuwe strip is maybe mogelijk als ik wat lef bijelkaar opraap en kalme handjes kan krijgen )
  #7  
Oud 19-11-13, 03:16
AG88 AG88 is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2013
Locatie: Amsterdam
Berichten: 13
Standaard

Topic mag gesloten worden, een bekende van mij heeft de toestel overgenomen voor onderdelen thx for the advice.
Reageren

Labels
reparatie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.