//

Iphone 5S space grey + krassen

Iphone 5S space grey + krassen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) De space grey versie is super gevoelig voor beschadigingen op de rand rondom de telefoon. Na een maandje met bumper te hebben gelopen ziet mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-11-13, 11:46
iFly738 iFly738 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 16
Standaard Iphone 5S space grey + krassen

De space grey versie is super gevoelig voor beschadigingen op de rand rondom de telefoon.

Na een maandje met bumper te hebben gelopen ziet mijn telefoon er al niet meer uit. Vol met krassen doordat er stofjes ed tussen de bumper en de rand zijn gekomen.

Zijn er nog tips om dit een beetje te herstellen?

Thanks!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-11-13, 11:54
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Gebruik geen bumpers behalve die van Apple zelf.
dit is niet meer te repareren, dit heb ik gehad bij mijn iPhone 5.
Bij de 5s gebruik ik nu soms een Apple cover of helemaal niks en na 2 weken nog geen krasjes te zien. De lak van de 5s is vele malen beter dan van de 5.
  #3  
Oud 08-11-13, 11:56
iFly738 iFly738 is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 16
Standaard

De achterkant is nog helemaal kras vrij na een maand gebruik.
Dus idd de lak is idd wel goed.

Had een bumper voor het geval ik hem weer eens uit mijn handen zou laten vallen.
Maar de rand rondom is nu helemaal naar de *****n
  #4  
Oud 08-11-13, 12:04
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Ik had ook indrukjes op de achterkant van de 5. daarom nu gekozen voor case van Apple zelf.
wel iets duurder maar wel super goede kwaliteit.
  #5  
Oud 08-11-13, 12:13
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

gebruikte eerst ook een case, maar heb nu een full body folie geplakt ( scherm, achterkant, en de zij+boven en onderkant, t zit perfect en kan mn phone toch "naked"dragen zonder zorgen

Deze heb ik gekocht http://www.ebay.nl/itm/111175468641?...84.m1497.l2649
  #6  
Oud 08-11-13, 12:15
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KevinKrill Bekijk bericht
Gebruik geen bumpers behalve die van Apple zelf.
dit is niet meer te repareren, dit heb ik gehad bij mijn iPhone 5.
Bij de 5s gebruik ik nu soms een Apple cover of helemaal niks en na 2 weken nog geen krasjes te zien. De lak van de 5s is vele malen beter dan van de 5.
Ik heb een tijdje (3maanden) rondgelopen met een officiële bumper van Apple voor mijn 4S en hij is onherroepelijk beschadigd door dat ding. Stof en vuil dat er tussen is gekropen heeft heel de zijkant rondomrond gekrast! Niets meer aan te doen!

1 tip: Gebruik nooit een bumper maar steeds een volledig hoesje!
  #7  
Oud 08-11-13, 12:28
Sergiano Sergiano is offline
• iOS 14.3
• 10.2.1
 
Geregistreerd: Sep 2013
Berichten: 240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jcop Bekijk bericht
Ik heb een tijdje (3maanden) rondgelopen met een officiële bumper van Apple voor mijn 4S en hij is onherroepelijk beschadigd door dat ding. Stof en vuil dat er tussen is gekropen heeft heel de zijkant rondomrond gekrast! Niets meer aan te doen!

1 tip: Gebruik nooit een bumper maar steeds een volledig hoesje!
als je volledige hoesjes gebruikt kan je het ook voor hebben hoor, toch met die o p ebay van spigen ( 15euro)
  #8  
Oud 08-11-13, 12:49
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

ben ik mee akkoord, maar een hoesje beweegt normaal minder dan zo'n bumper heb ik de indruk.

Die bumper is veel gevoeliger voor schuiven, het was mij bv niet vreemd dat wanneer ik mijn gsm uit mijn broekzak haalde dat de bumper een beetje verschoven was. Met een hoesjes heb ik dit echter nog niet voorgehad!

Nuja, het is een gebruiksvoorwerp dus is het normaal dat er krassen op komen. De eerste zijn gewoon altijd pijnlijker dan de rest!
  #9  
Oud 08-11-13, 13:37
KevinKrill KevinKrill is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Kerkrade
Berichten: 94
Standaard

Ik bedoel met officiële Apple case, de case die ze bij de iPhone 5s hebben geïntroduceerd.
  #10  
Oud 08-11-13, 14:08
Jcop Jcop is offline
• iOS 10.1.1
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 198
Standaard

Heb ook al zo een binnen.

Normaal wordt de telefoon volgende week geleverd. Heb voor de veiligheid toch ook reeds een protector voor voor en achterkant besteld.
  #11  
Oud 08-11-13, 14:32
ipeertje ipeertje is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 270
Standaard

Ik heb een ebay bumper van 3 dollar op mijn iPhone 5, en ik heb geen krassen ed door het gebruik ervan, je moet gewoon af en toe de bumper schoonmaken.
  #12  
Oud 08-11-13, 15:41
kenneth12345 kenneth12345 is offline
• iOS 8.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Sint-Truiden, België
Berichten: 371
Standaard

gebruik helemaal niets! Ik gebruik mijn Ipone 5S goud gewoon lekker naakt... in tegenstelling tot al mijn andere toestellen. Als je wat voorzichtig bent lukt het je wel om geen krassen te krijgen
  #13  
Oud 08-11-13, 17:41
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Ik heb een leren sleeve en dat bevalt me prima. Ik gebruikte deze ook al voor mijn oude 3GS en 4S. Nooit geen problemen met krassen o.i.d. gehad. Zodra de iphone in de sleeve zit is ie perfect beschermt. En als ik 'm nodig heb kan ik genieten van het volledige iPhone design. Moet ik zeggen, dat ik wel behoorlijk voorzichtig met de telefoon ben. Mijn vorige devices hadden enkel lichte krasjes en hier en daar een minimale beschadiging van een keer vallen. Zo voorzichtig en dan toch gaat er wel eens wat mis

Ik hoop dat m'n 5s ook op deze manier blijft meegaan.
  #14  
Oud 08-11-13, 17:55
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Ik gebruik een protector voor en achter. Nog geen krasje te zien gelukkig. Wel prachtig design dus wil dat niet verbergen met hoesje.
  #15  
Oud 08-11-13, 22:15
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Ik gebruik voor mijn iphones 4 en 5 een bumper van puro( belgie ) mijn 2 4 s en mijn 5 zien er na resp 2.5 en 1 jaar nog perfect krasvrij uit.. De juiste bumper kiezen is dus belangrijk. Deze is iets duurder maar zit echt vast waardoor niets kan schuren..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 november 2013 om 21:16 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ergoboy Bekijk bericht
Ik gebruik voor mijn iphones 4 en 5 een bumper van puro( belgie ) mijn 2 4 s en mijn 5 zien er na resp 2.5 en 1 jaar nog perfect krasvrij uit.. De juiste bumper kiezen is dus belangrijk. Deze is iets duurder maar zit echt vast waardoor niets kan schuren..
Natuurlijk met screenprotectors voor en achteraan
  #16  
Oud 08-11-13, 22:32
Datamonster Datamonster is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: Regio Utrecht
Berichten: 223
Standaard

Verschil tussen een case en screenprotector gebruiken is na twee jaar nog 300 euro krijgen
__________________
Ipad4 32G 3G [/COLOR]7.0.3 JB Iphone 4S 64G White 7/0.3 iPhone 5s 32g Silver, iPad Mini 2 16g White,iPhone 6 Plus 64g Spacegrey, iPhone 6s Plus Rose Gold
  #17  
Oud 08-11-13, 23:58
Erwinleen Erwinleen is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2013
Locatie: Limburg-B.
Berichten: 2
Standaard

Kheb dezelfde case nog van mn 5,de switcheasy nude-ultra clear. is maar 1mm dik.poly plastic,nooit iets van krassen gehad erop. en er is n handige beschermings dopje(2st.) bij voor poort en mic.+ n screenprotector.
Maar of het goed bestand is tegen vallen,weet ik niet.
grtjs.
  #18  
Oud 09-11-13, 05:07
demuuk demuuk is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Datamonster Bekijk bericht
Verschil tussen een case en screenprotector gebruiken is na twee jaar nog 300 euro krijgen
Mijn iPhone 4 32gb uit 2010 deze week verkocht voor 250€. Niet slecht dacht ik zo. Screenprotector is prima als je er daarnaast zorgvuldig mee omgaat. Kopers vinden een aantal gebruikerssporen niet erg (behalve op scherm), anders kochten ze namelijk wel een nieuwe.
  #19  
Oud 09-11-13, 10:23
hot12345's schermafbeelding
hot12345 hot12345 is offline
• iOS 11.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Nijmegen
Berichten: 455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie Bekijk bericht
gebruikte eerst ook een case, maar heb nu een full body folie geplakt ( scherm, achterkant, en de zij+boven en onderkant, t zit perfect en kan mn phone toch "naked"dragen zonder zorgen

Deze heb ik gekocht iPhone 5S FULL BODY MAXIMUM SHIELD Invisible Screen Protector | eBay
Hoe heb je dat gedaan? Met de föhn verhitten?, hoe krijg je 't eraf dan?,
  #20  
Oud 09-11-13, 10:44
daveensannie's schermafbeelding
daveensannie daveensannie is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Zaandam
Berichten: 604
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hot12345 Bekijk bericht
Hoe heb je dat gedaan? Met de föhn verhitten?, hoe krijg je 't eraf dan?,
Gewoon, kommetje water pakken, beetje afwasmiddel er bij, dan vingertoppen goed nat maken dan de protectors beetje nat maken en plakken maar, zit er super strak omheen en je ziet niks en blijft echt tot nu toe perfect zitten, voordeel is dat echt alles beschermd is, behalve de volume knoppen en die kleine schuine randen van je tel. En eraf is gewoon het zelfde principe als een "normale" screenprotector Ik zou er wel een foto van kunnen maken....maar dat heeft geen zin aangezien het bijna niet te zien is dat er protectors op zitten zo zet je ze er op

Laatst gewijzigd door daveensannie; 09-11-13 om 10:56.
Reageren

Labels
iphone5s, krassen, repareren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.