iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Wi-Fi instabiel op Iphone 4s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147658-wi-fi-instabiel-op-iphone-4s.html)

sifaka86 09-11-13 00:46

Wi-Fi instabiel op Iphone 4s
 
Hoi,

Ik zit met een probleem:
Thuisnetwerk van UPC, kunnen 5 apparaten tegelijk op geeft men aan op de website van UPC.

Ipad werkt probleemloos, Galaxy van mijn vriendin werkt probleemloos en ook mijn laptop werkt probleemloos tegelijkertijd op de Wi-Fi. Helaas werkt mijn Iphone 4s niet goed... blijftheel kort verbonden en valt dan weer weg... continue!

Ik heb een soft reset geprobeerd, heb via instellingen de netwerkinstellingen opnieuw ingesteld, heb een hard reset gedaan, heb geprobeerd om alle apparaten van de Wi-Fi af te halen maar steeds hetzelfde probleem. De Iphone is helemaal up-to-date en heeft geen waterschade o.i.d..

Wat kan het probleem zijn en hoe is dit op te lossen? Ik las ergens dat iemand zijn telefoon heeft opgestuurd en dat hij een nieuwe heeft gekregen omdat er toch iets defect bleek te zijn... dat vind ik wel raar want hij maakt steeds verbinding maar steeds maar heel kort.

Is er iemand met een oplossing, verklaring of goede tip?

Alvast bedankt!

Gr.

Dave

Guest-20180925190238 09-11-13 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sifaka86 (Bericht 932532)
Is er iemand met een oplossing, verklaring of goede tip?

Als jouw router logs bijhoudt dan ga daar eerst eens kijken of er geen reden te vinden is waarom de verbinding verbroken wordt. Dat een Galaxy en een laptop wel werken wil niet zoveel zeggen.

sifaka86 09-11-13 09:46

Hoi

Het is een horizon box van UPC. Waar en hoe kan ik de logs inzien? De iPad werkt ook feilloos, zegt dat dan ook niets?

Bedankt alvast!

Guest-20180925190238 09-11-13 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sifaka86 (Bericht 932572)
Hoi
Het is een horizon box van UPC. Waar en hoe kan ik de logs inzien?

Ik zou het niet weten want ik ken die UPC router niet.

sifaka86 09-11-13 10:14

Bedankt. Ik ook niet maar het lijkt er op dat hij geen logs oid bij houdt....

heeft iemand nog ideeën of oplossingen?

Ik vind het erg raar dat het overal prima werkt behalve op de Iphone.

Thnx alvast!

Guest-20180925190238 09-11-13 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sifaka86 (Bericht 932586)
heeft iemand nog ideeën of oplossingen?

Je kan ook eens in de andere topics kijken over dit probleem:

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-...n-netwerk.html

En uiteraard ook bij UPC:

Horizon Wi-Fi instabiel ...

iphoneEd 09-11-13 13:21

Misschien helpt het om een ander kanaal in te stellen in de router. Wil ook wel eens het probleem zijn.

debroei 09-11-13 13:53

Of je router een keer opnieuw opstarten.

sifaka86 10-11-13 17:48

Bedankt voor jullie reacties.

Ik ben zojuist bij een vriend geweest met ziggo. Ook met de Wi-Fi verbonden en hier hetzelfde probleem. Het licht dus zeker niet aan mijn eigen thuisnetwerk maar aan de Iphone... de vraag is nu dus alleen wat het kan zijn. Router opnieuw opstarten en ander kanaal instellen is al gedaan maar zonder resultaat.

De oplossing moet dus m.i. in de Iphone worden gezocht.

Iemand nog iets? Kan het bijv. iets hardwarematigs zijn wat onder de garantie valt? Telefoon heeft dus al een harde reset gehad maar probleem is daarmee niet verholpen.

Alvast bedankt!

Guest-20180925190238 10-11-13 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sifaka86 (Bericht 932890)
Kan het bijv. iets hardwarematigs zijn wat onder de garantie valt?

Dat kan. Als Bluetooth ook instabiel is kan je beter garantie gaan claimen.

sifaka86 10-11-13 17:59

Hoe kan ik dat makkelijk testen? Ik gebruik Bluetooth namelijk nooit. :)

cln 10-11-13 19:46

Ik heb me er al bij neergelegd dat de Wi-Fi ontvangst op een iPhone 4S, om het voorzichtig te zeggen, niet optimaal is.

Zo kan ik b.v. Op alle Wi-Fi toestellen het publieke Ziggo netwerk zien, volledig ontvangst, maar op mijn 4S zie ik geen Ziggo. Mijn 3GS heeft trouwens hetzelfde probleem. Een €60 Samsung van mijn dochter heeft daar dus helemaal geen probleem mee. Ook mijn iPad ziet het allemaal wat beter.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:51.