Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Huppie
(Bericht 932700)
sinds kort in het bezit van een Iphone 5 waarvan de meeste tijd links in de bovenhoek geen service verschijnt. Heb inmiddels 3 simkaarten van verschillende providers geprobeerd maar geven alle het zelfde probleem. Dus Iphone opgestuurd naar Apple onder garantie (loopt nog tot mei 2014) maar deze willen hem niet maken omdat er een klein barstje in het scherm zit en de telefoon dan niet meer onder de garantie valt. Kan het glas laten maken voor 165 euro. Maar ik heb er geen probleem mee dat er een klein barstje in zit. Nou das lekker dan zit ik met een telefoon die het grootste gedeelte van de dag geen bereik heeft. Iemand suggesties hoe dit probleem op te lossen.
|
Ik heb ook zo'n soort probleem gehad met mijn 5, alleen ging het bij mij om de batterij waardoor de iPhone als ie onder de 20% kwam op de raarste momenten uitviel.
Hierover met Apple gebeld maar omdat ik geen Apple Care had was mijn enigste optie een dikke €300 te betalen.
Hier ging ik niet mee akkoord en heb me door laten schakelen met een senior manager en hem gevraagd er een exceptionnel casement van te maken.
Ik moest hiervoor foto's opsturen en dan ging hij kijken wat ie ermee kon.
Ik had op de achterkant een kras van 1 cm en misschien een halve mm diep, veroorzaakt door een huissleutel in de broekzak. :O
Tevens zaten er op de bezel 2 schuine afkantingen door een schuivertje, niks bijzonders.
Een paar dagen later nam de persoon weer contact met mij op en vertelde mij dat ie niks kon betekenen voor mij, voornamelijk omdat ze die kras op de achterkant niet vertrouwde want daardoor kon de batterij wel eens beschadigd zijn...:rolleyes::rolleyes:!!
Hierop heb ik meneer verteld dat ik nog gewoon garantie heb en dat het toch echt een gevalletje van omgekeerde bewijslast was en hun dus moesten bewijzen dat het probleem veroorzaakt was door de kras op de achterkant!
Na een hoop over en weer gebabbel heeft hij besloten er toch een case van te maken en hoefde ik alleen €29 te betalen en had ik de volgende dag al een nieuwe iPhone 5.
Wat ik dus wil zeggen is dat je je niet te snel moet laten afwimpelen en een beetje "dreigen" met bepaalde instanties wil ook wel eens helpen.
Sowieso is het omgekeerde bewijslast en zal Apple moeten bewijzen dat het probleem van de antenne is ontstaan door de barst in het scherm.
Succes!!
|