//

iPod touch 4 vreemd scherm probleem

iPod touch 4 vreemd scherm probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Onlangs heb ik (voor de 2de keer) een iPod touch 4 hersteld. Na alles correct te hebben uitgevoerd heb ik nu wel een zeer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10-11-13, 01:24
profviktorie profviktorie is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard iPod touch 4 vreemd scherm probleem

Hallo,

Onlangs heb ik (voor de 2de keer) een iPod touch 4 hersteld. Na alles correct te hebben uitgevoerd heb ik nu wel een zeer vreemd probleem. De iPod werkt namelijk volledig, maar het scherm is helemaal wit, alsof alleen de backlight werkt. Als ik hem aanzet, is hij eerst wat donkerwit (als je begrijpt wat ik bedoel), en dan schuif ik op goed geluk de slider en wordt hij helder wit.

De touch, geluid, en al de rest doet het perfect, alleen heb ik enkel een wit scherm. Als ik mijn ander, gebroken scherm in de LCD connector steek, krijg ik echter het normale beeld te zien.

Ik heb dit probleem wel al gezien met het scherm dat zwart is, dan is er iets mis met het LCD, maar een wit scherm heb ik nog nooit gezien, en ik schijn er ook niet echt iets over te vinden, hier en op internet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen

Viktor
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-11-13, 09:28
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Hallo Viktor,

Helaas ik kan je niet helpen.
Maar als je toch beeld hebt via dat tweede scherm, doe dan wederom een herstel zonder dat je een backup terug zet. Helpt dat niet?
En als je hem zelf gerepareerd hebt dan zou ik hem weer openen en kijken of alles wel goed is aangesloten.
Meer kan ik zo niet bedenken, helaas.

Succes,
Kees.
  #3  
Oud 10-11-13, 11:22
profviktorie profviktorie is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard

Hallo Kees,

Allereerst bedankt voor je reactie, het probleem is echter, de iPod is nog open, ik heb het LCD nog niet vastgelijmd aan het backpanel. Nu, ik kan de LCD connector nog gewoon uittrekken, dus als ik dat doe, en ik sluit mijn oude scherm even aan op de connector, geeft ie gewoon beeld.

Daarnet werkte m'n nieuwe scherm heel even, de eerste keer dat ik weer probeerde na de nacht. Na een minuutje of 3 werd het scherm weer wit...

Door het feit dat mijn scherm het daarnet wel even deed, denk ik niet dat het kapot is, en vraag ik me af of het wel de moeite is een nieuw scherm te kopen.

Wordt er een beetje radeloos van... :/

Viktor
  #4  
Oud 10-11-13, 15:18
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Hoi Viktor,

Dan komt bij mij de eerste gedachte boven, dat nieuwe scherm deugt niet. Heb je er garantie op??

Gr.
Kees.
  #5  
Oud 10-11-13, 16:11
arjan95 arjan95 is offline
• iOS 13.1.3
• iPadOS 13.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 751
Standaard

Een LCD-scherm wordt wit wanneer de backlight wél goed is aangesloten maar het scherm zelf geen of onbruikbare gegevens over het weer te geven beeld ontvangt. (deze gegevens zeggen: scherm, kleur deze pixels blauw, die rood en die groen enz.). Dan gaat standaard het backlight branden en alle pixels (zowel rood als groen als blauw tegelijk) lichten op wat zorgt voor een fel, wit scherm.

Kort gezegd: het scherm of de kabel ervan is kapot. Probeer garantie te claimen en laat een nieuw scherm opsturen.
__________________
iPod touch 2G 8GB (25-09-2009 - 01-06-2011) ->
iPod touch 4G 32GB (27-01-2011 - verkocht) ->iPad 4 32GB (15-07-2013 - nu)
  #6  
Oud 10-11-13, 16:38
profviktorie profviktorie is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard

Aha, dat verklaart al wat. Het ligt dan aan het scherm, want mijn gebroken werkt nog perfect. Maar hoe komt het dan dat hij soms kort wel werkt?

Ik heb al een mailtje gestuurd, maar het zoekertje is in het Italiaans. Hopelijk verstaan ze mij...

Je uitleg heeft me al een stuk verder geholpen

Viktor
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
IPOD TOUCH 4g BLAUW SCHERM mattynox15 iPhone algemeen 3 20-01-13 18:37
ipod touch 4g scherm vervangen ivotje10 iPhone accessoires en onderdelen 1 17-04-12 20:25
Wit scherm op iPod Touch Romyyy___ iPhone algemeen 1 02-01-12 13:23
Kringen op scherm iPod Touch Kwistiejaan iPhone algemeen 4 29-12-10 11:52
Er is nu al een probleem met het scherm van de iPod touch 4G gevonden! Wiejeben iPhone algemeen 17 06-10-10 18:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:10.