iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Help: iMessage & SMS instellingen? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147749-help-imessage-and-sms-instellingen.html)

ShadyLTD 11-11-13 12:12

Help: iMessage & SMS instellingen?
 
Hi All,

Ik heb een iPhone 5 met data, mijn moeder heeft iPhone 4 zonder data. Nu heb ik het probleem dat elk berichtje dat ik naar haar stuur als iMessage wordt verstuurd en dus pas aankomt als zij in de buurt van Wi-Fi is.

Ik kan alleen sms naar haar sturen als ik iMessage uitzet. Weet iemand welke instelling ik moet aanpassen en op welke iPhone?

Groetjes,

Shady

Werner1963 11-11-13 13:12

Zolang je moeder geen mobiele data heeft zal ze enkel de iMessage berichten ontvangen als ze Wi-Fi verbinden is

Je hebt mobiele data nodig om iMessage berichten te kunnen ontvangen/zenden indien je buiten je Wi-Fi netwerk bent

antoon100 11-11-13 15:54

Eigenlijk is het niet slim een iPhone zonder mobiele data te hebben, is als een paardenkoets zonder paard. :p

Maw, Vele apps vereisen mobiele data en is dus onnuttig om zo'n dure telefoon te kopen als je maar enkele dingen ervan gebruikt.

Freeltd 11-11-13 17:00

Maar normaal zou het toch als sms moeten aankomen als de ontvanger geen data heeft?

antoon100 11-11-13 17:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freeltd (Bericht 933079)
Maar normaal zou het toch als sms moeten aankomen als de ontvanger geen data heeft?

Hangt ervan af of de zender dat zo ingesteld heeft op de iPhone.

Maar die optie is er dus wel degelijk.

ShadyLTD 11-11-13 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 933080)
Hangt ervan af of de zender dat zo ingesteld heeft op de iPhone.

Maar die optie is er dus wel degelijk.

Naar deze instelling ben ik dus opzoek en moet dat op die van mij of op de iPhone van mijn moeder ingesteld worden.

Ging altijd goed, in buurt van Wi-Fi iMessage onderweg met openbaar vervoer sms.

@all: ben al blij dat moeder overgestapt is naar iPhone -> had een hele oude koelkast. Data is de volgende stap.

KvdS 11-11-13 18:34

Wil je je moeder een sms sturen, zet dan je eigen data verbinding uit.
Heb je dat gedaan dan gaat het bericht als een sms uit je iPhone i.p.v. als iMessage.

Succes.

ShadyLTD 11-11-13 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 933119)
Wil je je moeder een sms sturen, zet dan je eigen data verbinding uit.
Heb je dat gedaan dan gaat het bericht als een sms uit je iPhone i.p.v. als iMessage.

Succes.

Thnx, maar voorheen ging dat automatisch. Is dit veranderd?

Guest-20180925190238 11-11-13 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ShadyLTD (Bericht 933127)
Thnx, maar voorheen ging dat automatisch. Is dit veranderd?

Nee, dat is niet veranderd. Je moet dan wel in Instellingen -> Berichten -> Stuur als sms inschakelen.

KvdS 11-11-13 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 933130)
Nee, dat is niet veranderd. Je moet dan wel in Instellingen -> Berichten -> Stuur als sms inschakelen.


timosha, ik heb de instelling "Stuur als sms" geactiveerd, maar dat doet hij niet. Bij mij verzend hij pas als sms ALS de data verbinding uitstaat.

Guest-20180925190238 11-11-13 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 933219)
Bij mij verzend hij pas als sms ALS de data verbinding uitstaat.

Bij mij werkt dat als de ontvanger op geen enkel Apple apparaat (iPhone, iPad, Mac) online is.

yukhalilsel 12-11-13 06:55

Na het versturen van een imessage klik je op de blauwe gesprekswolk en kies je voor verstuur als sms.. Dit is alleen mogelijk voor imessages die nog niet zijn afgeleverd bij de ontvanger.
Scheelt een hoop heen- een weer geschakel tussen wel/geen data en wel/geen imessage..

KvdS 12-11-13 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 933260)
Na het versturen van een imessage klik je op de blauwe gesprekswolk en kies je voor verstuur als sms.. Dit is alleen mogelijk voor imessages die nog niet zijn afgeleverd bij de ontvanger.
Scheelt een hoop heen- een weer geschakel tussen wel/geen data en wel/geen imessage..


Kijk dit is dus een prima tip, bedankt.

Pdrke 12-11-13 19:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door KvdS (Bericht 933279)
Kijk dit is dus een prima tip, bedankt.

Voor mij dus ook :) wanneer ik dringend een message wil versturen en weet dat mijn partner geen data verbinding heeft dan schakel ik ook mijn Wi-Fi of 3g uit om direct een sms te versturen. Met deze tip dus niet meer nodig :) Bedankt !!

ShadyLTD 18-11-13 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 933260)
Na het versturen van een imessage klik je op de blauwe gesprekswolk en kies je voor verstuur als sms.. Dit is alleen mogelijk voor imessages die nog niet zijn afgeleverd bij de ontvanger.
Scheelt een hoop heen- een weer geschakel tussen wel/geen data en wel/geen imessage..


Thnx, zal het voortaan ook zo doen, maar blijf het raar vinden dat het voorheen niet zo was.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:39.