iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5 batterij loopt snel leeg (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147818-iphone-5-batterij-loopt-snel-leeg.html)

JMilano 14-11-13 18:13

Probleem is nog steeds niet opgelost, heb inmiddels alles geprobeerd heb ik het idee

JMilano 16-11-13 17:28

Ok ben er wel achter dat Whatsapp de grootste boosdoener is van het probleem. Gisteravond een uur gebruik gemaakt van de iPhone terwijl ik whatsapp via multitasken uitgeschakeld had, en er was maar 1% van de batterij af. Ik sluit whatsapp nu elke keer nadat ik het gebruikt heb, maar is niet echt ideale oplossing. Iemand ideeën hoe dit slimmer kan? Groet

antoon100 16-11-13 18:02

Haha, eindelijk zie je het nu ook :D

Dit wijst op slecht geprogrammeerde app zie post #6 en #7,
daar staat hoe dat opgelost kan worden helaas kan jij dat niet oplossen maar zijn het de ontwikkelaars die deze app batterijvriendelijker kan maken.

E-mail: support@whatsapp.com (ondersteuningsdienst)

Dat de app veel energie verbruikt kan de geen enkele gebruiker iets aan doen, WEL de ontwikkelaar(s) ervan.

Stel het probleem voor en leg een oplossing voor (Tip: Pushnotificaties, zie eerdere posts)

Mvg antoon100

wollie1979 16-11-13 21:41

Zo zijn er nog wel meer apps die de batterij op de achtergrond leegtrekken, Facebook bijvoorbeeld. Met Battery Doctor kun je dit goed screenen.

JMilano 16-11-13 21:57

Goed screenen inderdaad, niet oplossen helaas. Heb een mailtje naar de developers van whatsapp gestuurd maar het automatische bericht vertelde me dat het wel even kan duren voor dat ik antwoord krijg. Nog even afwachten dus.

Starscreamer 17-11-13 06:11

iOS 7 Whatsapp komt bijna uit zou mij benieuwen :d

Guest-20180925190238 17-11-13 09:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 934599)
Met Battery Doctor kun je dit goed screenen.

Er is geen enkele app in de Apple App Store die toegang heeft tot het energieverbruik van andere apps. Er bestaat namelijk geen API voor zo'n (hardware)functie.

Met een jailbreak en Battery Detective kan het wel.

rubbererobbie 17-11-13 09:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 934599)
Zo zijn er nog wel meer apps die de batterij op de achtergrond leegtrekken, Facebook bijvoorbeeld. Met Battery Doctor kun je dit goed screenen.

Het geeft aan het verbruik, echter of dat continue of recent of dagelijks is , geen idee, hoe wordt er gemeten ? dagelijks , of alleen bij openen?,Het geeft het verbruik (app of programma)van de batterij aan , dus heeft zoveel Mah verbruikt van de accu, maar is dat dagelijks, actueel, op de achtergrond?ect ect ..


(edit , Timosha heeft het al verwoordt)

antoon100 17-11-13 10:15

@timosha, @rubberderobbie

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 934637)
Het geeft aan het verbruik, echter of dat continue of recent of dagelijks is , geen idee, hoe wordt er gemeten ? dagelijks , of alleen bij openen?,Het geeft het verbruik (app of programma)van de batterij aan , dus heeft zoveel Mah verbruikt van de accu, maar is dat dagelijks, actueel, op de achtergrond?ect ect ..

Deze waarden kloppen totaal niet!

Guest-20180925190238 17-11-13 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 934643)
Je kan er wel iets uit afleiden uit de app Battery Doctor (maar niet 100% correct zullen zijn)

Als ik naar het plaatje in bericht #9 kijk kan ik daar uit afleiden dat de eenheid "mAh/min" gebruikt wordt. Milli Ampère per uur per minuut dus. Ik zal wel iets gemist hebben in de kleuterschool maar die eenheid is mij niet bekend.

Hoe dan ook: als ik die mAh/min omreken naar naar mAh kan ik daar uit afleiden dat de accu binnen één (1) uur leeg is als die appjes één (1) uur blijven draaien.

Succes verder.

antoon100 17-11-13 11:19

Details Battery Doctor achterhaald?
 
(foutieve informatie verwijderd)

@JMilano:

heb je daar al eens gekeken?

1)heb je een stilstaande achtergrond?
2)ga naar instellingen=>algemeen=>ververs apps op achtergrond als dit aan staat staat whatsapp daar niet tussen?, zo ja zet dat uit.
3)zet ook onnodige locatieservices uit.


Mvg antoon100

Guest-20180925190238 17-11-13 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 934663)
Conclusie: een app voor het huidige energieverbruik te zien van apps die op de achtergrond draaien...

Conclusie: er is geen enkele API in de iOS 7 SDK die zoiets mogelijk maakt. Succes verder. :-)

antoon100 17-11-13 13:16

Verwijderd wegens foutief antwoord dat niet correct is.

JMilano 17-11-13 13:20

@antoon100 ja heb inmiddels de achtergrond en de locatiegegevens aangepast zodat ze hopelijk wat minder stroom verbruiken. Afwachten dus op Whatsapp voor iOS7 die toch snel zou moeten komen aangezien alle andere populaire apps al weken aangepast zijn.

wollie1979 17-11-13 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 934637)
Het geeft aan het verbruik, echter of dat continue of recent of dagelijks is , geen idee, hoe wordt er gemeten ? dagelijks , of alleen bij openen?,Het geeft het verbruik (app of programma)van de batterij aan , dus heeft zoveel Mah verbruikt van de accu, maar is dat dagelijks, actueel, op de achtergrond?ect ect ..


(edit , Timosha heeft het al verwoordt)

ja dacht ik al. Battery Doctor geeft alleen aan welke apps op dat moment op de achtergrond draaien bijvoorbeeld. Er staat dan een level van hoeveel elke app stroom verbruikt (level 1 tot 4). Deze app zal dit wel op basis van informatie over diverse apps weergeven. Het enige wat de app kan is aangeven wat op de achtergrond draait en dat vertalen naar een visuele weergave van actueel verbruik.

antoon100 17-11-13 15:35

Idd wollie1979, dit appje vertelt niks over het verbruik, alleen visuele waarden hoeveel batterij elke app afsnoept.

Cliffiphone4 17-11-13 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door antoon100 (Bericht 933927)
Lukt het al wat beter met de aangegeven tips?
Hoe ver sta je nu?

Veronderstel dat spotlight ondertussen wel alles zal geïndexeerd hebben en spotlight geen batterijcapaciteit meer opslurpt.

Hoi, even een vraagje, hoe lang neemt dat normaal gesproken in voordat spotlight klaar is na het herstellen?
Ik heb het net ook gedaan (hersteld omdat ik batterijproblemen had na iOS 7.0.4) en loopt idd nog snel leeg na het herstel. Maar dat van Spotlight wist ik eerlijk gezegd niet eens, dus mijn vraag is hoe lang dat ong. duurt normaal totdat Spotlight klaar is?

antoon100 17-11-13 17:31

Tijdsduur dat weet ik niet.

Cliffiphone4 17-11-13 17:32

moet ik rekening houden met een uur of 4 uur bijvoorbeeld?
Of weet je dat ook niet?

Guest-20180925190238 17-11-13 17:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cliffiphone4 (Bericht 934793)
Hoi, even een vraagje, hoe lang neemt dat normaal gesproken in voordat spotlight klaar is na het herstellen?

Dat hangt er van af hoe groot de backup is die terugzet wordt na een herstel. Zet je geen backup terug dan is Spotlight snel klaar met het indexeren van de data. Zet je een grote backup terug dan kan het indexeren van de data wel een tijdje duren en veel energie verbruiken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:42.