iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Logic Board defect door val- en stootschade (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/147950-logic-board-defect-door-val-stootschade.html)

sjak47 14-11-13 18:48

Logic Board defect door val- en stootschade
 
Hallo,

Enige tijd geleden kwam ik via Apple Support er achter dat mijn Logic Board defect is. Ik kwam daar achter omdat mijn geluid niet via de luidspreker van de iPhone 4s afspeelt. Er werd mij verteld dat deze onder garantie vervangen zou worden. Via T-mobile heb ik toen mijn telefoon naar T-Mobile Dynafix verzonden.

Echter kreeg ik enkele dagen geleden een mailtje dat het defect niet onder de garantie valt omdat er kleine val- en stootschade te zien is.

Nu heb ik de vraag: Kan een Logic Board wel stuk gaan door val- en stootschade? Het lijkt mij eerder een softwarematig iets.

Graag hoor ik of dit het geval kan zijn, want ik heb het idee dat T-Mobile het gewoon probeert zodat ik 275 euro betaal. Dan zouden zij een telefoon omruilen en deze sturen.

Mvg,
Robin

Guest-20180925190238 14-11-13 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjak47 (Bericht 933930)
Nu heb ik de vraag: Kan een Logic Board wel stuk gaan door val- en stootschade? Het lijkt mij eerder een softwarematig iets.

Een Logic Board kan defect gaan door te vallen of te stoten. Sommige chips hebben een keramische laag, connectoren kunnen loskomen bv. de antenneconnectoren. En er kunnen ook haarscheurtjes ontstaan in het Logic Board. Vraag aan T-Mobile foto's van de schade.

Softwarematige problemen kunnen altijd opgelost worden en ontstaan niet door een val of stoot. :-)

sjak47 14-11-13 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 933935)
Een Logic Board kan defect gaan door te vallen of te stoten. Sommige chips hebben een keramische laag, connectoren kunnen loskomen bv. de antenneconnectoren. En er kunnen ook haarscheurtjes ontstaan in het Logic Board. Vraag aan T-Mobile foto's van de schade.

Softwarematige problemen kunnen altijd opgelost worden en ontstaan niet door een val of stoot. :-)

Bedankt voor je reactie. T-Mobile heeft foto's gestuurd van 2 hele kleine plekjes waar schade te zien is op mijn iPhone. Ze hebben dus niet intern gekeken of het Logicboard daadwerkelijk defect is.

Guest-20180925190238 14-11-13 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjak47 (Bericht 933949)
T-Mobile heeft foto's gestuurd van 2 hele kleine plekjes waar schade te zien is op mijn iPhone.

Dan moet T-Mobile bewijzen dat die twee kleine plekjes de oorzaak zijn van het probleem dat er volgens Apple is.

iNemesis 14-11-13 21:54

De iphone is zeker ouder dan 1 jaar he?
Alle bedrijven proberen toch af te komen van het tweede jaar van de garantie, want dat dekt apple niet en moet dus tmobile voor de kosten opdraaien. Trouwens niet alleen tmobile doet het, allemaal doen ze het. Zolang binnen 1 jaar valt en onder apple valt is er niets aan de hand. Daarbuiten ...tja.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:53.