iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Apple ID opnieuw ingesteld (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148016-apple-id-opnieuw-ingesteld.html)

YTW034 15-11-13 16:12

Apple ID opnieuw ingesteld
 
Enkele keren per week vraagt mijn iPhone mij om mijn Apple ID wachtwoord opnieuw op te geven.
Als ik dan naar mijn emails kijk heb ik meestal enkele minuten eerder een mail gehad van Apple met de melding dat mijn Apple ID wachtwoord opnieuw werd ingesteld.

Via iForgot etc kan ik dan telkens een nieuw WW instellen, maar 2 dagen later herhaald dit zich. Soms zelf meerdere kerne per dag.

Geen idee hoe dit komt.
Ik had gedeelde agenda's met mijn parnter, maar daar zijn we van af gestapt, maar het probleem blijft bestaan.

Dit Apple ID gebruik ik voor de iCloud op MacBook Pro, op een iPad en een AppleTV.
Het is een heel gedoe om op al die toestellen telkens opnieuw het wachtwoord in te typen.

Enige verklaring?

Guest-20180925190238 15-11-13 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YTW034 (Bericht 934232)
Enige verklaring?

Sinds een week of twee krijgen mijn vrouw en ik ook met enige regelmaat die mails van Apple. Waarschijnlijk tracht de één of andere robot Apple ID's te hacken.

iNemesis 15-11-13 16:50

waarom heb ik het vermoeden dat dit samen valt met De icloud beveiliging op ios 7 :)?

Dit zaakje stinkt...

Techfreak 15-11-13 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 934233)
Sinds een week of twee krijgen mijn vrouw en ik ook met enige regelmaat die mails van Apple. Waarschijnlijk tracht de één of andere robot Apple ID's te hacken.

Is het dan aan te raden om uw ww te veranderen of gewoon de mail te negeren?

Guest-20180925190238 15-11-13 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 934264)
Is het dan aan te raden om uw ww te veranderen of gewoon de mail te negeren?

Ik heb die mails genegeerd en mijn oud paswoord behouden.

YTW034 16-11-13 09:07

Indien ik de mails negeer, heb ik echt geen toegang meer tot iCloud.
Het lijken me echte Apple - Mails.

Dit is de inhoud van de mail:

Het wachtwoord van je Apple ID XXX@XXX.xx is opnieuw ingesteld.
Als je denkt dat deze e-mail niet voor jou bestemd is of dat iemand zonder je toestemming toegang heeft verkregen tot je account, ga dan naar iforgot.apple.com om onmiddellijk een nieuw wachtwoord in te stellen. Vervolgens controleer je de beveiligingsinstellingen via appleid.apple.com >
Vragen? Je vindt het antwoord wellicht op onze Apple ID-ondersteuningspagina >
Met vriendelijke groet,
Apple klantenservice

Guest-20180925190238 16-11-13 09:10

Oei. :eek: Dat is erger. De mails die wij krijgen gaat over pogingen om in het Apple ID in te loggen met een foutief wachtwoord.

wollie1979 16-11-13 16:42

Ik zou even een nieuw ww instellen. Je wilt niet gehackt worden. Dat heb ik al eens meegemaakt door een te simpel ww. Gevolg: bijna 100 euro aan aankopen die niet door mij zijn gedaan. Door de goede Apple service gelukkig weer teruggekregen. Toen m'n ww verandert in een veel moeilijkere en sindsdien nooit meer problemen gehad (1,5 jaar geleden).

cln 16-11-13 16:55

Als er nog geen misbruik van je account is gemaakt zou ik een nieuw account aanmaken. Tevens moet je melding maken bij Apple van misbruik. Daarna kun je Apple vragen om alles van je oude naar je nieuwe account over te zetten. Ze zullen eerst wel even tegenstribbelen, maar de aanhouder wint.

YTW034 17-11-13 00:56

Dank voor de tip .. En hoe kan ik bij Apple hiervan melding maken? mijn iphone is een jaar oud .. De Laptops en ipad nig ouder .. Dus Geen ondersteuning meer .. Heb al X - tal keren op de Apple site gezocht naar een manier om dit te melden
Sinds ik dit topic gestart heb .. Al 3 x melding gekregen dat pw veranderd is ..

Popsie 17-11-13 06:23

Ik krijg dergelijke mails al sinds een paar maanden.
Dus zit nu al aan wachtwoord nummer 25. :d
Op meerdere fora van Apple zie je dezelfde berichten.

RWK 17-11-13 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YTW034 (Bericht 934613)
Dank voor de tip .. En hoe kan ik bij Apple hiervan melding maken? mijn iphone is een jaar oud .. De Laptops en ipad nig ouder .. Dus Geen ondersteuning meer .. Heb al X - tal keren op de Apple site gezocht naar een manier om dit te melden
Sinds ik dit topic gestart heb .. Al 3 x melding gekregen dat pw veranderd is ..

Ik raad je aan om Apple te bellen zodat ze hiervan op de hoogte zijn. Daarnaast moet je naar https://appleid.apple.com/nl/ gaan om je wachtwoord per direct opnieuw in te stellen. Ik zou dat linkje in dat mail niet klikken voordat het voor nog meer problemen kan zorgen.

Zorg voor een goed wachtwoord, stel ook je beveiligingsvragen opnieuw in en geef ook een vertrouwde secundaire e-mail account in mocht je je wachtwoord vergeten of problemen ondervinden.



Je hebt toevallig nooit een toestel verkocht of een app geïnstalleerd op een ander iDevice met jou account? Misschien dat diegene nu probeert je wachtwoord te ontrafelen.

knuster 17-11-13 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 934414)
Oei. :eek: Dat is erger. De mails die wij krijgen gaat over pogingen om in het Apple ID in te loggen met een foutief wachtwoord.

Hier hetzelfde!
Sinds een week of 4 geleden krijg ik bijna dagelijks die mails van apple!

YTW034 03-01-14 13:57

En de oplossing van het probleem is ..

Ik heb dus een AppleTV, iPad, iPhone, MacBook die allemaal met zelfde iCloud Id werken. Op een bepaald moment is mij (om welke reden ??) gevraagd om een nieuw paswoord in te geven, wat ik heb gedaan. Maar wat later opende ik of mijn vrouw de iPad, waardoor die iCal ging synchroniseren, maar .. fout paswoord had .. en dan was er de Apple TV die af en toe gebruikt wordt (al is het maar om Youtube filmpje te bekijken) maar die kijkt of hij geen foto's uit de stream kan synchroniseren .. en wil binnengaan in mijn iCloud met een fout (lees 'het vorige') paswoord . en als dit enkele keren gebeurd, wordt het paswoord gereset. En zo kom je in een vicieuze cirkel.
De manier om hier uit te komen is om bv via de iphone een nieuw paswoord in te stellen en dit dan zo gauw mogelijk op alle toestellen en op icloud.com aan te passen.
Op die manier was ik 10 dagen verlost van een 'reset' door Apple. Daarna gebeurd het opnieuw, waarna ik alles weer heb aangepast en ondertussen zijn we weer 2 weken verder.
Deze oplossing wed voorgesteld door iemand van de Apple klantendienst.

KvdS 04-01-14 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YTW034 (Bericht 943728)
De manier om hier uit te komen is om bv via de iphone een nieuw paswoord in te stellen en dit dan zo gauw mogelijk op alle toestellen en op icloud.com aan te passen.

Dat is de enige juiste manier om uit die loop te komen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YTW034 (Bericht 943728)
Op die manier was ik 10 dagen verlost van een 'reset' door Apple. Daarna gebeurd het opnieuw, waarna ik alles weer heb aangepast en ondertussen zijn we weer 2 weken verder.
Deze oplossing wed voorgesteld door iemand van de Apple klantendienst.

Vanochtend kreeg ik de melding op mijn iPad, niet op de iPhone, om het ww in te geven. Volgens mij heb ik wel het goede ww in gegeven, maar dat was blijkbaar niet zo. Hierdoor heb ik alleen op de iPad het ww hersteld met het oude ww. iCloud werkte hierna normaal.
Alleen ik hoop niet dat ik dat nu ook om de zoveel dagen moet gaan doen.

YTW034 04-01-14 12:32

Als ik het WW moet aanpassen is dat steeds na een mailtje van Apple waarin gezegd wordt dat het WW werd aangepast, en indien dit niet door mij gedaan werd moet ik nar iForgot gaan en het dan opnieuw instellen. Ik kan nooit een vorig / oud WW opnieuw kunnen gebruiken (dan krijg je een melding dat dit de voorbije 12 m al gebruikt is).

Hopelijk blijft het voor jou bij die ene melding.
Zouden ze toch eens een andere oplossing voor moeten vinden.

Popsie 04-01-14 13:23

Ik kreeg dit ook met de regelmaat van de klok. Tot... ik een nieuw email adres heb aangemaakt dat véél ingewikkelder is dan het vorige.

bvb: mijn eerste mail adres waar ik 4 tot 5 keer per week mijn WW moest mee veranderen was: ikke@bvb.be
Mijn nieuw adres is ikke453dq456uy76@bvb.be

Sedert ik dit gedaan heb, geen enkel mailtje meer dat mijn WW werd veranderd.

Ik denk dat het ligt aan het mailadres en dat er een soort hackrobot bezig is met testen en als je een simpel mailadres hebt dat je dan doot hem opgepikt wordt.

Just my 2 cent.

PS: en dit is nu toch al zo'n 2 maanden zonder enige vraag tot WW verandering.

YTW034 06-01-14 22:19

Bedankt voor je reactie! Vandaag weer melding van wijziging WW ontvangen .. Ga ook eens proberen met alternatief e-mail adres.

Ik post zeker mijn ervaringen hiermee.

Popsie 06-01-14 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YTW034 (Bericht 944426)
Bedankt voor je reactie! Vandaag weer melding van wijziging WW ontvangen .. Ga ook eens proberen met alternatief e-mail adres.

Ik post zeker mijn ervaringen hiermee.

OK, ik denk wel dat het volgende duidelijk is, maar vergeet niet van je nieuwe mailadres als je primair te zetten, dus als je Apple-id hè.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.