iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Over the Air update gedaan.... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148018-over-the-air-update-gedaan.html)

marcuzzz 15-11-13 16:35

Over the Air update gedaan....
 
25 okt heb ik thuis via Wi-Fi... Mijn iPhone4 van 6.1.3 over the air geupdate naar 7.0.3.
Na de update kreeg ik van Simyo een smsje dat mijn databundel voor die maand op was. Daardoor ging ik kijken bij Symio en zag dat ik 500MB over mijn databundel heen was gegaan. Kosten: €59,62

- Simyo wil niet tegemoet komen in de kosten en kan geen specificatie geven waarmee verbinding is gemaakt.
- Apple zegt dat het technisch niet mogelijk is om via 3G te update. Ik ben hier ook vanuit gegaan... Daarom heb ik Apple gevraagd de kosten te vergoeden. Om tot een eventuele vergoeding over te gaan voor de gemaakte kosten hebben zij meer data nodig. Ik heb alleen maar tijdstip en hoeveelheid data van Simyo.

Mijn vraag:
Zijn er meer mensen die door het update OTA datakosten hebben gemaakt?

Nog ideeën hoe ik de gemaakte kosten kan verhalen bij Apple of Simyo?

Ik gebruik OTA update niet meer in ieder geval....

Richu75 16-11-13 14:31

Voor zover ik weet kan de OTA idd alleen via Wi-Fi. Zijn er na de update niet automatisch app updates via 3G gelopen? Ios7 laat apps automatisch updaten, die optie staat standaard aan.

IphoneCarlo 21-11-13 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Richu75 (Bericht 934517)
Voor zover ik weet kan de OTA idd alleen via Wi-Fi. Zijn er na de update niet automatisch app updates via 3G gelopen? Ios7 laat apps automatisch updaten, die optie staat standaard aan.

Ik kan het je nog sterker vertellen. Iphone 4S van mijn vrouw. Ook een Simyo (200Mb data bundel wat voor haar 75% te veel is) Heeft nu al voor de 2e keer dit jaar ongevraagd een iOS update gedownload (niet geïnstalleerd). Op zich geen ramp maar dat heeft hij ondanks dat hij gewoon via Wi-Fi kon over 3G gedaan. Zo gisteren iOS 7.0.4.
Maar liefst 1.2Gb. Factuur Simyo 160,- euro. (in Maart 116,-) Gebeld met Apple.
Antwoord: Kan niet. Dat doen we niet. En trouwens de update voor een 4S is maar 660 MB. Wie het screenshotje wil hebben waar duidelijk de 1,2Gb staat vermeld moet maar even roepen.:mad:

Techfreak 21-11-13 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneCarlo (Bericht 935950)
Ik kan het je nog sterker vertellen. Iphone 4S van mijn vrouw. Ook een Simyo (200Mb data bundel wat voor haar 75% te veel is) Heeft nu al voor de 2e keer dit jaar ongevraagd een iOS update gedownload (niet geïnstalleerd). Op zich geen ramp maar dat heeft hij ondanks dat hij gewoon via Wi-Fi kon over 3G gedaan. Zo gisteren iOS 7.0.4.
Maar liefst 1.2Gb. Factuur Simyo 160,- euro. (in Maart 116,-) Gebeld met Apple.
Antwoord: Kan niet. Dat doen we niet. En trouwens de update voor een 4S is maar 660 MB. Wie het screenshotje wil hebben waar duidelijk de 1,2Gb staat vermeld moet maar even roepen.:mad:

Kan je die screenshot dan niet naar Apple sturen of haalt dat niet uit?

IphoneCarlo 21-11-13 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak (Bericht 935975)
Kan je die screenshot dan niet naar Apple sturen of haalt dat niet uit?

Verwacht ik niet veel van maar kreeg een enquête vandaag en die is natuurlijk niet positief ingevuld. Misschien nemen ze nog contact op.
Anders bel ik ze volgende week nog wel eens even.

Techfreak 21-11-13 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door IphoneCarlo (Bericht 935985)
Verwacht ik niet veel van maar kreeg een enquête vandaag en die is natuurlijk niet positief ingevuld. Misschien nemen ze nog contact op.
Anders bel ik ze volgende week nog wel eens even.

Veel succes ermee.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:05.