iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5S iTunes Probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148043-iphone-5s-itunes-probleem.html)

Pyroo 15-11-13 23:14

iPhone 5S iTunes Probleem
 
Vandaag de iPhone 5S aangekregen.
Er stond een back-up klaar van mijn oude iPhone, en bij het aanzetten van de 5S, kwam ik op het selectiemenu om te kiezen tussen

1) installeren als nieuwe iPhone
2) iCloud back-up
3) iTunes back-up

Aangezien de mijne een back-up had op iTunes, klikte ik dus op iTunes.
5S vroeg me om connectie met iPhone.

Gedurende dit proces, heeft 5S de connectie verloren met computer.
Met als resultaat dat er niets meer werkte.

5S uitgeschakeld, en weer ingeschakeld, en vroeg meteen om geconnecteerd te worden met iTunes.
Hier kreeg ik dat de 'iTunes een iPhone heeft gevonden die in herstelmodus staat'.
Ik klik dus op herstellen en bijwerken...
iTunes pakt de software netjes uit...

'iPhone op herstel voorbereiden'
Wachten op iPhone...

Hierna geeft hij mij echter een foutmelding, dat de iPhone niet hersteld kan worden, met een foutcode erachter.

Wie kan mij helpen?

Wally© 15-11-13 23:21

Het belangrijkste vergeet je...

Die foutcode namelijk...

Pyroo 16-11-13 00:03

Ik heb reeds verschillende foutcodes gehad :

-1, 5, 6, 26, 46

Iedere keer is het een andere foutcode.

Wally© 16-11-13 00:08

Nooit een herstel of andere operatie uitgevoerd met behulp van tinyumbrella..?

Pyroo 16-11-13 00:14

Tinyumbrella werkt niet..
Wanneer ik op 'Exit Recovery' druk, komt er een nieuwe cijfercode links..
In DFU zetten helpt ook niet, om 'Fix Recovery' uit te voeren..

Wally© 16-11-13 00:17

Voilà...het pijnpunt lijkt gevonden...

Waarschijnlijk is je windows host file vernaggelt, waardoor er geen normale communicatie met de apple servers mogelijk is...

Je host file herstellen naar zijn oorspronkelijke staat is hier aan te raden...

Hoe je dat exact moet doen voor jouw windows versie, zoek je maar uit op google...

Is echt niet moeilijk...

Suc6 d'rmee...

Pyroo 16-11-13 00:46

Geraakt nu aan de status "Herstel van iPhone controleren..."
Inmiddels 10 minuten geeft hij deze status aan..

Wally© 16-11-13 00:48

Rustig blijven...

Kan idd. een tijdje duren...

Pyroo 16-11-13 01:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 934376)
Rustig blijven...

Kan idd. een tijdje duren...

Nog steeds geen verandering..
Dit lijkt mij niet normaal..

Wally© 16-11-13 01:10

Wat zegt de vooruitgangs balk in iTunes...

Als beide apparaten bezig zijn...afwachten...

hot12345 16-11-13 08:54

Gewoon je iphone als nieuw instellen, opnieuw de apps downloaden. Contacten heb je via icloud dus no worries

Guest-20180925190238 16-11-13 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyroo (Bericht 934357)
Ik heb reeds verschillende foutcodes gehad :

-1, 5, 6, 26, 46

Dat zijn in ieder geval geen gezonde foutcodes als je de allerlaatste versie van iTunes gebruikt en het hosts bestand niet verknoeid is.

Pyroo 16-11-13 13:33

iPhone binnengedaan voor herstel.
Probleem uitgelegd, en ze hebben hem daar ook aan iTunes gehangen, met hetzelfde resultaat als gevolg.

Nu had ik vooraleer ik de iPhone opgestart heb, er een screenprotector opgehangen van 34,95 €, met het gezonde logische verstand, dat een nieuwe iPhone normaal geen mankementen zou mogen vertonen.

Er werd mij verteld dat, indien er een screenprotector ophangt, Apple er één bijgeeft.
Maar ik vrees dat Apple niet dezelfde screenprotector zal geven, als die die er op hangt.

Iemand hier ervaring mee?

Guest-20180925190238 16-11-13 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pyroo (Bericht 934492)
Maar ik vrees dat Apple niet dezelfde screenprotector zal geven, als die die er op hangt.

Ik ben er zo goed als zeker van dat die vrees gegrond is. :-)

Wally© 16-11-13 13:45

Ai !!! Toch niet die van Spigen zekers...?

Pyroo 16-11-13 13:48

Jazeker,

Spigen SGP Glas.tR SLIM Tempered..



Wally© 16-11-13 13:50

Dan zou ik contact opnemen met Spigen...

Eventueel je 'return receipt' erbij doen...

Misschien dat je op coulance kan rekenen...

Pyroo 16-11-13 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 934501)
Dan zou ik contact opnemen met Spigen...

Eventueel je 'return receipt' erbij doen...

Misschien dat je op coulance kan rekenen...

Helaas heb ik niet rechtstreeks via de website van Spigen gekocht.
Ik kan maar eens proberen.

Wally© 16-11-13 13:58

Ook Apple ff contacteren en assertief wezen...

Misschien dat ze de toch iets meer terug geven dan een simpele screenprotector...

Een appstore waardebon of zoiets...

Guest-20180925190238 16-11-13 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 934501)
Dan zou ik contact opnemen met Spigen...

Eventueel je 'return receipt' erbij doen...

Misschien dat je op coulance kan rekenen...

Zagg doet dat in ieder geval wel in geval van omruil of herstelling van het toestel. :-)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.