//

server staat relaying niet toe

server staat relaying niet toe discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb een iphone 5s met een emailaccount van register.be (mijn provider), de server uitgaande email is smtp-auth.register.be Deze zelfde emailaccount staat op mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-11-13, 17:37
pedroman pedroman is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard server staat relaying niet toe

Hallo,

Ik heb een iphone 5s met een emailaccount van register.be (mijn provider), de server uitgaande email is smtp-auth.register.be

Deze zelfde emailaccount staat op mijn MBP.

Ik ben Vlaming met een vakantiewoning in Zeeland, daar heb ik een internetabonnement bij Zeelandnet.

Op de MBP heb ik geen problemen met de emailaccount, op de iPhone gaan emails evenwel niet buiten, ik krijg de melding dat de server de ontvang xxxx niet accepteert omdat de server relaying niet toestaat. Emails komen wel binnen.

Dit deed zich niet voor op mijn vorige telefoon, een oude Nokia, met zelfde emailaccount.

Dit doet zich zowel voor via Wi-Fi als op de telecomperator Vodafone, dat is de enige waarvan er hier in de buurt ontvangst is.

Met de icloudaccount kunnen emails op de iPhone wel verzonden worden.


Zeer eigenaardig dus.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan en wat er aan te verhelpen valt ?

Alvast bedankt !
Peter.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-13, 17:48
mlusthof mlusthof is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 11.0 beta
• 10.3.3
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Groningen
Berichten: 114
Stuur een bericht via Instant Messenger naar mlusthof
Standaard

Lastig probleem. Sommige providers blokkeren relaying (e-mail versturen van het e-mailaccount vanaf een ander netwerk dan het originele) als anti-spammaatregel. Hier kun je eigenlijk niet veel aan doen. Ik zou sowieso contact opnemen met register.be, omdat het een technische maatregel is. Het enige wat je nog zou kunnen proberen is om een andere uitgaande e-mailserver in te stellen voor dit account, bijvoorbeeld die van je iCloud-account of van een Gmail-account.
__________________
MBPr 15" (2014) - Core i7 2.5 GHz - 16 GB RAM - 512 GB SSD
  #3  
Oud 16-11-13, 18:30
cln cln is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 48
Standaard

Je zou kunnen proberen om bij je SMTP server instelling je user-id en wachtwoord in te geven. Het zou zomaar kunnen zijn dat register dat niet nodig heeft als je op hun eigen netwerk zit, maar wel als je contact legt met hun SMTP server vanaf een ander netwerk. Ook dit is een anti-spam maatregel die meerdere providers tegenwoordig instellen.
  #4  
Oud 16-11-13, 18:45
pedroman pedroman is offline
• iOS 7.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2013
Berichten: 2
Standaard

zeer wel bedankt, ik heb bij de smtp server ook user en wachtwoord ingegeven en het werkt.

Weer een zorg minder en wat meer rust in het vakantieverblijf waar er spijtig genoeg ook wel eens wat werk moet verzet worden
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Server staat relaying niet toe christel72 iPhone algemeen 5 18-03-13 11:15
geen uitgaande mail ivm ' server relaying niet toegestaan naturel00 iPhone algemeen 3 24-12-12 20:31
Windows: iTunes staat geen Nederlands toe iTompie iTunes 1 13-07-11 19:55
3g staat geen speeddial op inbelnummer toe hans.knoop iPhone algemeen 1 18-08-08 19:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:22.