iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   EDGE instellingen verdwijnen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/1481-edge-instellingen-verdwijnen.html)

Dylan 27-10-07 02:20

EDGE instellingen verdwijnen
 
Ik heb nu bijna iedere dag dat me telefoon geen edge kan activeren, dan ga ik naar network >> edge en dan zijn me instellingen weg .. :confused:

Dit had ik niet met 1.0.2, enig idee hoe dit kan komen?

Spree 27-10-07 11:20

Bekend probleem, zijn al meerdere threads over (met oplossingen).

Dylan 27-10-07 18:30

Ik ben nog een beetje gaar van gister :rolleyes: Maar na een tijd zoeken kan ik de oplossing nog niet vinden. Ja ik vind 1 link naar een "Solution to iPhone 1.1.1 APN" maar dat snap ik niet helemaal..

Is er niet een simpelere manier, of misschien een bestandje wat ik kan uploaden ipv zelf bestanden aan te moeten passen?

Spree 27-10-07 19:12

Dylan, je hoeft alleen één bestandje te wissen of meteen aan te passen aan de juiste instellingen met een teksteditor (/System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/UnknownCarrier.plist), daarna moet het werken. Dat is de enige werkende oplossing, meen ik, want met Services.app schijnt het probleem niet verholpen te worden.

Dylan 28-10-07 15:30

/System/Library/Frameworks/CoreTelephony.framework/Support/UnknownCarrier.plist

Moet ik die nou wissen of aanpassen? En als die aangepast moet worden, waarin?

Thnx alvast!

Spree 28-10-07 17:12

Wissen is het makkelijkst, daarna je iPhone herstarten en je EDGE-instellingen opnieuw invullen. Zelf het bestand aanpassen is alleen handig als je weet wat een .plist-bestand is en hoe het werkt, dus gebruik de andere methode maar gewoon :-)

Dylan 28-10-07 18:20

Ok dan! Mijn dank is groot. :D

partyfart 29-10-07 15:30

heren, heb zowel de file aangepast als verwijderd. Settings worden niet bewaard. Werk met 1.1.1 Iemand?

Spree 29-10-07 18:44

Partyfart, heb je daarna wel je iPhone herstart?

Juggernaut 30-10-07 17:40

Weet iemand misschien waarom ik zelfs zonder edge settings te hebben ingesteld, zonder Wi-Fi, de online iPhone apps kan gebruiken?

Bij maakt het dus blijkbaar niet uit of er edge instellingen ingesteld zijn.

partyfart 30-10-07 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spree (Bericht 11055)
Partyfart, heb je daarna wel je iPhone herstart?

Dat deed het um, werkt nu, thx!

chipbroker 01-11-07 10:23

Mensen bedankt weer voor deze oplossing, heb het bestandje gewist en de iphone gereboot en nu blijven de instellingen staan. Thanx !!

bluevoice 02-11-07 22:39

Er is een nieuwe oplossing voor dit probleem. Ga naar Installer.app en dan naar tab "Sources". Voeg de volgende source toe: "i.unlock.no" (zonder aanhalingstekens). Doe een refresh en ga naar de tab "Install". Daar vind je een nieuwe categorie genaamd "Unlocking tools". Installeer de applicatie "Edge Settings Fix". Vul vervolgens de juiste instellingen in, deze worden na een reboot automatisch bewaard.

stefimke 04-11-07 18:49

dit schijnt te werken: Sticky Apn Edge Apn Fix!!! - Hackint0sh

pevi 27-11-07 23:13

al gevonden!

jappiededeur 09-12-07 23:32

geen unknowncarrier gevonden
 
Beste,

ATT_US.plist
Orange_france.plist
02_UK.plist ect..staat er in die map, maar geen unknowncarrier.plist.

moet ik die andere dan verwijderen?

ik hoor het graag..overigens die 1.1.1. edgefix werkt bij mij niet

groet Jasper

ApleJack 07-08-08 08:07

edge instellingen
 
Hallo allemaal , ik heb deze discussie eens helemaal gelezen , maar bij mij blijven de instellingen niet staan.
ik heb een Iphone uit de US het was een 1.2 die nu geupgrase is naar 1.4 nederlands .
als ik de edge instelling maak dan onthoud hij het niet? :mad:ik heb op een andere site de instelling gevonden voor de KPN namelijk alleen maar "internet"invullen achter APN ! is dit juist?
wie kan mij verder helpen, k moet namelijk maandag 11 aug al weer weg naar t buitenland zou wel makkelijk zijn als k daar dan ook mn mail kan ontvangen.
alvast bedankt
Sjaak


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:48.