iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Locatievoorziening na verhuizing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148249-locatievoorziening-na-verhuizing.html)

stschuurhuis 19-11-13 22:35

Locatievoorziening na verhuizing
 
Ik heb een probleem met de locatievoorzieningen op de iPhone en iPad na mijn verhuizing. Ik ben nu ongeveer 2 weken verhuisd, als ik via Wi-Fi Google maps, zoek vrienden of zoek mijn iphone open krijg ik te zien dat ik op mijn oude adres ben. Doe ik dit via 3G ben ik gewoon op mijn huidige locatie.

Ik heb UPC al gebeld, ik dacht dat het aan hun lag, maar die konden niks aanpassen om dit op te lossen, volgens hem ligt het aan Apple apparatuur.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Cliffiphone4 19-11-13 23:48

heb je gedrukt op dat pijltje van mijn locatie. Dat die jouw locatie gaat bepalen?

stschuurhuis 19-11-13 23:56

Ja, heb ik ook op gedrukt. Ook eerst Wi-Fi uitzetten, dan krijg ik de juiste locatie en daarna Wi-Fi weer aanzetten en hij verspringt gelijk naar mijn oude adres.

Cliffiphone4 19-11-13 23:57

WTF?! heel vreemd.
En als je dus geen route pakt, maar gewoon alleen op "mijn locatie" drukt dan krijg je dus je oude adres?

yukhalilsel 20-11-13 00:04

Ga eens buiten staan met je telefoon om de gps zijn werk te laten doen. Het lijkt me dat je gps even opnieuw moet 'zien' waar je bent.

Zet anders locatie voorzieningen in zijn totaliteit uit en weer aan

stschuurhuis 20-11-13 00:10

Allemaal geprobeerd, werkt geen van allen. Probleem is op mijn iPhone, die van mijn vrouw en de iPad.

cln 20-11-13 00:12

Verander de SSID (naam) van je Wi-Fi netwerk eens. Mogelijk dat je last hebt van lokatie bepaling op basis van de SSID lokatie database.

Frederik81 20-11-13 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cln (Bericht 935576)
Verander de SSID (naam) van je Wi-Fi netwerk eens. Mogelijk dat je last hebt van lokatie bepaling op basis van de SSID lokatie database.

Lijkt me ook het geval. Meer info hier:

Crowd-sourced Wi-Fi and cellular Location Services

If Location Services is on, your device will periodically send the geo-tagged locations of nearby Wi-Fi hotspots and cell towers in an anonymous and encrypted form to Apple to augment Apple's crowd-sourced database of Wi-Fi hotspot and cell tower locations. In addition, if you're traveling (for example, in a car) and Location Services is on, a GPS-enabled iOS device will also periodically send GPS locations and travel speed information in an anonymous and encrypted form to Apple to be used for building up Apple's crowd-sourced road traffic database. The crowd-sourced location data gathered by Apple doesn't personally identify you.

http://support.apple.com/kb/HT5594

stschuurhuis 20-11-13 00:20

Helaas, ook geen succes.

cln 20-11-13 00:31

Geldt het probleem alleen op je iPhone of ook op je iPad?
Als het alleen op je iPhone geldt moet je de netwerk instellingen van je iPhone maar eens resetten.
Als het probleem op beide devies geldt, en het light niet aan jou SSID moet je even scannen of er andere SSIDs in de buurt zijn, toevallig met dezelfde naam als I. Je oude omgeving.

stschuurhuis 20-11-13 00:38

Ook op de iPad en iPhone van mijn vrouw.
Er zijn buiten mijn eigen ssid's geen andere beschikbaar hier. Ik woon net in een nieuwbouwwijk en er zijn nog bijna geen andere bewoners.

XIII 20-11-13 10:55

Blijkbaar staat jouw netwerk nog op je oude adres/locatie in de database van Apple.

Best interessant: hoe vaak zouden ze die aanpassen?

stschuurhuis 20-11-13 11:29

Ja, ik ben ook benieuwd. En hoe zou ik dat proces kunnen versnellen, dat is ook de vraag.

Guest-20180925190238 20-11-13 11:31

Misschien door tijdelijk de SSID te veranderen.

stschuurhuis 20-11-13 11:40

Heb ik gisteren al gedaan. Wellicht iemand uitnodigen die ook een iPhone heeft maar nog nooit op mijn Wi-Fi netwerk is ingelogd, wie weet dat hij dan de juiste gegevens aan Apple doorgeeft.

Volgens UPC werkt het ook als mijn ip-adres veranderd, helaas kunnen ze zelf m'n ip adres niet veranderen en moet ik wachten tot hij vanzelf een keer veranderd.

yukhalilsel 20-11-13 13:02

'Overbodig'

stschuurhuis 20-11-13 13:18

Net nog even contact gehad met Apple, volgens hun is de truc heel simpel, alleen de adresgegevens van je Apple ID aanpassen op de site. Ik ben nu op m'n werk dus kan het niet controleren, maar ben benieuwd of het werkt.

Guest-20180925190238 20-11-13 13:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 935652)
Net nog even contact gehad met Apple, volgens hun is de truc heel simpel, alleen de adresgegevens van je Apple ID aanpassen op de site. Ik ben nu op m'n werk dus kan het niet controleren, maar ben benieuwd of het werkt.

Interessant. :-) Laat ook even weten of het werkt.

stschuurhuis 20-11-13 13:43

Helaas, heeft niet gewerkt. Mijn vrouw is net thuis en nog steeds als locatie het oude huis.

Frederik81 20-11-13 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stschuurhuis (Bericht 935658)
Helaas, heeft niet gewerkt. Mijn vrouw is net thuis en nog steeds als locatie het oude huis.

Geef het even tijd. Misschien moet die aangepaste info nog propageren naar de servers bij Apple.

stschuurhuis 21-11-13 11:47

Helaas nog steeds niks veranderd. Ik heb inmiddels een bugreport aangemaakt bij Apple.

stschuurhuis 22-11-13 08:42

Het is gelukt, wat de apple medewerker zei klopte, het adres aanpassen in je Apple ID. Dit had ik al eerder gedaan echter nadat ik vandaag een app wilde kopen uit de app store kreeg ik de melding dat het adres onjuist was, ik had in de postcode geen spatie gezet tussen de cijfers en de letters, nadat ik dit aangepast heb zie ik gelijk dat de locatie veranderd is naar het nieuwe adres.

Gelukkig opgelost!

Guest-20180925190238 22-11-13 09:18

Hartelijk dank voor de terugkoppeling. :) Goed om te weten dat het zo werkt. Ik had weer eens aan iets veel ingewikkelder gedacht.:o

stschuurhuis 23-11-13 00:07

Maar het werkte maar voor korte duur, ik kwam vanmiddag thuis, hij schakelde over op Wi-Fi en hop, ineens weer op de locatie van m'n oude huis. Om moedeloos van te worden.

Wallyİ 23-11-13 01:04

Zet Siri eens uit...

Reboot de iPhone...

See what gives...

jevamo 23-11-13 01:12

Bij instellingen -> privacy -> locatievoorzieningen -> systeem -> Wi-Fi netwerken de schakelaar uit zetten en dan kijken wait ie doet?

stschuurhuis 23-11-13 13:38

Geen van allen succes.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.