iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 5 krom aan onderzijde (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148275-iphone-5-krom-onderzijde.html)

vanrosmalen 20-11-13 14:57

iphone 5 krom aan onderzijde
 
Hallo allemaal,

Ik kwam erachter dat mijn Iphone 5 (4 maanden oud) krom is aan de [U]onderzijde[U]. Dus waar de luidsprekers zitten.

Ik weet dat hij wel eens krom kn zijn bij de knoppen aan de zijkant.
Maar aan de onderkant ???:mad:

Ik heb er niks geks mee gedaan. Zit altijd in een flap-case en nooit in mijn kontzak.
Heeft iemand dat wel eens meegemaakt ??

De winkel waar ik hem gekocht heb gaat hem nu opsturen.
Maar ze betwijfelen of ik een nieuwe krijg.......

Groet
Frankie

suzuki2002 20-11-13 15:00

Kom hier regelmatig dit probleem tegen . Oorzaak. Broekzakken.

vanrosmalen 20-11-13 15:25

Ja, broekzakken......maar dan is hij over de lange zijde krom toch ??
Op de korte zijde.....moet je best veel kracht zetten lijkt me !!

Heb hem nooit in mijn broekzak.
Altijd in jaszak (binnenzak), hand of autostoel :)

Kortom: ligt nooit ergens waar hij knel kan zitten.

Hoop dat Apple me een nieuwe geeft...anders is het 1e apple..nooit meer een apple

RWK 20-11-13 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 935680)
Kom hier regelmatig dit probleem tegen . Oorzaak. Broekzakken.

Vanwaar haal jij die conclusie vandaan?:confused:

suzuki2002 20-11-13 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 935688)
Vanwaar haal jij die conclusie vandaan?:confused:


Goh moet ik mij ook nog verantwoorden ..


Mensen zeggen dan nee nooit in de broekzak. Altijd in de hand of in jaszak .

Als ik dan verder ga vragen , en hoe doe je dat dan in de zomer als je alleen een broek en t-shirt aan hebt en je bent onderweg , boodschappen , vrienden of fam bezoek..

Dan is het antwoord altijd. Oww ja. Ja maar zo vaak gebeurt dat niet. Maar heel zelden ..


Een iphone raakt niet uit zichzelf krom. Of je moet naar uri geller geweest zijn

Guest-20180925190238 20-11-13 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 935724)
Goh moet ik mij ook nog verantwoorden ..

Dat moet je niet. :-) In jouw geval ben ik zeker dat het een empirische vaststelling of een "educated guess" is. ;)

suzuki2002 20-11-13 17:54

Precies ,,,,,,,,,,,,

RWK 20-11-13 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 935724)
Goh moet ik mij ook nog verantwoorden ..


Mensen zeggen dan nee nooit in de broekzak. Altijd in de hand of in jaszak .

Als ik dan verder ga vragen , en hoe doe je dat dan in de zomer als je alleen een broek en t-shirt aan hebt en je bent onderweg , boodschappen , vrienden of fam bezoek..

Dan is het antwoord altijd. Oww ja. Ja maar zo vaak gebeurt dat niet. Maar heel zelden ..


Een iphone raakt niet uit zichzelf krom. Of je moet naar uri geller geweest zijn

Je hoeft jezelf te verantwoorden, maar het is handig hoe jij aan je conclusie bent gekomen. Daar heeft namelijk iedereen wat aan, zodat je conclusie niet zomaar uit de lucht is gevallen.\

Waar zou ik mijn iPhone anders "vervoeren" dan hem niet in mijn broekzak te plaatsen? Ik heb altijd al mijn iPhones in mijn broekzak geplaatst, maar geen kromme problemen. Ik zie dat jij er verstand van hebt, dus vraag ik het aan jou;)

ipeertje 20-11-13 19:21

Als je geen nieuwe krijgt, neem dan contact op met Apple zelf. Zij zijn eens stuk soepeler.

vanrosmalen 20-11-13 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipeertje (Bericht 935747)
Als je geen nieuwe krijgt, neem dan contact op met Apple zelf. Zij zijn eens stuk soepeler.

Dank voor je tip !!

Verder....al heb je hem in je broekzak......lijkt mij toch echt niet normaal dat een toestel van 700 euro daar niet tegen kan.
Enig idee wat voor een kracht je nodig hebt om een strip aluminium van 5 cm
in de lengterichting te buigen ???
Even los van het feit dat het glas nog heel is (????) zou ik toch wel een bloeduitstoring op den bips moeten hebben lijkt me :D

RWK 20-11-13 22:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanrosmalen (Bericht 935797)
Dank voor je tip !!

Verder....al heb je hem in je broekzak......lijkt mij toch echt niet normaal dat een toestel van 700 euro daar niet tegen kan.
Enig idee wat voor een kracht je nodig hebt om een strip aluminium van 5 cm
in de lengterichting te buigen ???
Even los van het feit dat het glas nog heel is (????) zou ik toch wel een bloeduitstoring op den bips moeten hebben lijkt me :D

Precies, vond ik ook al onwaarschijnlijk. Niet alleen jij had er last van, de hele wereld ook. Google het maar even.

Ik hou mijn iPhone ook gewoon in mijn broekzak, nooit kromgetrokken.

vanrosmalen 20-11-13 23:16

even voor de duidelijkheid...
Bij veel mensen trekt hij krom over de LANGE zijde. Met name de zijkant bij de knopjes is hier vaak krom (te dun materiaal ??)

Bij mijn Iphone is hij krom aan de KORTE zijde...dus waar je het laadsnoer insteekt.
Groet
F

RWK 20-11-13 23:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanrosmalen (Bericht 935820)
even voor de duidelijkheid...
Bij veel mensen trekt hij krom over de LANGE zijde. Met name de zijkant bij de knopjes is hier vaak krom (te dun materiaal ??)

Bij mijn Iphone is hij krom aan de KORTE zijde...dus waar je het laadsnoer insteekt.
Groet
F

Je hebt er toevallig geen foto van gemaakt, hé?

vanrosmalen 20-11-13 23:45

:confused: Nee....helaas niet
(beetje stom van me )

Phone was gelukkig nog niet zo krom dat de camera naar de onderkant gericht stond :d

RWK 21-11-13 00:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vanrosmalen (Bericht 935826)
:confused: Nee....helaas niet
(beetje stom van me )

Phone was gelukkig nog niet zo krom dat de camera naar de onderkant gericht stond :d

Hahahaha gelukkig niet:p voortaan wel een foto ervan maken want dat kan je bewijs zijn!

TonM 05-01-14 16:48

Ik verbaas mij een beetje over hoeveel sarcastische opmerkingen op dit forum gemaakt worden over dit probleem.
Ik heb gisteren m'n nieuwe Iphone 5s ontvangen van Vodafone en bij het uitpakken zag ik tot mijn grote teleurstelling dat het toestel krom is.
Heeft dus nog niet in mijn broekzak gezeten en ik ben ook niet Uri Geller maar hij komt zo uit de verpakking.
Het knikje begint bij het onderste volumeknopje.
Het is heel weinig (misschien max. 1 mm) maar je kunt zien dat het materiaal bij de knik verkleurd is en ben bang dat hij verder gaat buigen zodra ik hem wel in mijn broekzak doe.
Ik vind trouwens dat je een telefoon gewoon in je broekzak (niet de kontzak) moet kunnen dragen.
Ik heb de 4s jarenlang in m'n broekzak gehad zonder een enkel probleem.

suzuki2002 05-01-14 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door TonM (Bericht 944178)
Ik verbaas mij een beetje over hoeveel sarcastische opmerkingen op dit forum gemaakt worden over dit probleem.
Ik heb gisteren m'n nieuwe Iphone 5s ontvangen van Vodafone en bij het uitpakken zag ik tot mijn grote teleurstelling dat het toestel krom is.
Heeft dus nog niet in mijn broekzak gezeten en ik ben ook niet Uri Geller maar hij komt zo uit de verpakking.
Het knikje begint bij het onderste volumeknopje.
Het is heel weinig (misschien max. 1 mm) maar je kunt zien dat het materiaal bij de knik verkleurd is en ben bang dat hij verder gaat buigen zodra ik hem wel in mijn broekzak doe.
Ik vind trouwens dat je een telefoon gewoon in je broekzak (niet de kontzak) moet kunnen dragen.
Ik heb de 4s jarenlang in m'n broekzak gehad zonder een enkel probleem.

Om dan maar even verder sarcastisch over dit euvel te discuseren .
Momenteel is iedereen bezig kromme en of buigbare schermen te ontwikkelen.

Nu de iphone 5 krom is in sommige gevallen gaat men klagen ?
Wees trots dat je 1 van de weinigen bent met een kromme telefoon .( die iedereen zou willen hebben .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:24.