iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iCloud wachtwoord vergeten van bestaand account (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148418-icloud-wachtwoord-vergeten-bestaand-account.html)

JRMaatje 23-11-13 17:31

iCloud wachtwoord vergeten van bestaand account
 
Goedemiddag allemaal,

Wij zitten met een probleem en wij hopen dat jullie ons kunnen helpen.

Wij hebben een iCloud account maar hier hangt een oud emailadres aan die wij al zeker 1,5 a 2 jaar niet meer gebruiken. Het wachtwoord hiervan weten wij niet meer omdat wij geen klant meer zijn bij die provider.
Nu hebben wij een nieuw iCloud account aangemaakt maar wij krijgen deze met geen mogelijkheid op onze Iphone 5S. Er wordt steeds gevraagd naar het wachtwoord, wat wij dus niet meer weten.

Nu hebben wij gebeld met Apple en het zit ons niet meer, de verificatievraag daar weten wij het antwoord ook niet meer op. Kortom we kunnen nu niks met ons nieuwe foon inzake iCloud.

Hebben jullie enig idee hoe wij ons nieuwe account toch op de 5S kunnen krijgen?

Dank jullie wel voor de hulp.

Met vriendelijke groet,
Ronald vd M

Wallyİ 23-11-13 17:48

iCloud gebruikt dezelfde id als je apple-id...

Enkel het adres is gelinkt...het paswoord van dat account niet...

Het paswoord is dus niet noodzakelijk dat van de email account...

Je zal dus een nieuwe apple-id moeten aanmaken en die linken met je iPhone5S...

Je bent dan wel al je aankopen definitief kwijt...

Er is geen mogelijkheid om je apps te migreren...

JRMaatje 23-11-13 17:51

Dank je wel Wally voor je snelle antwoord. We hebben een nieuw account aangemaakt maar hoe moeten wij deze dan nu linken aan de 5S want hij heeft het oude account gepakt?

Wallyİ 23-11-13 17:56

Restoren in iTunes...zonder reservekopie terug te zetten...

In het configuratiescherm inloggen met je nieuwe id...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 16:56 ----------

Denk erom dat je iTunes ook linkt aan je nieuwe account...

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 17:00 ----------

Nog iets...

Indien je 5S reeds daarvoor gelinkt was met je vorige id en find my iPhone was ingeschakeld dan zit je idd met een serieus probleem...

In dat geval is de iPhone zelf gelinkt aan dat account en zal je hem dus NIET kunnen gebruiken...

Sergiano 23-11-13 18:47

ik vind het toch raar... de iphone 5s is max 2 maand uit.. dus theoritisch gezien zou je dan nog je wachtwoord gebruikt moeten hebben... en niet 1.5 jaar geleden..
just sayin..

iNemesis 23-11-13 19:29

Ik vind het ook erg vreemd? hoe kun je je 5S hebben gelinkt dan met een apple id die je niet kent?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 23 november 2013 om 18:30 ----------

Ik vind het ook vreemd? hoe kun je 5s hebben gelinkt dan met je oude id? (als je het wachtwoord niet meer weet?).

Het komt eropneer, als je het vergeten bent dan heb je een serieus probleem die niet op te lossen is , zelfs apple wil dat niet :)! Tja privacy etc...

Bubbly 24-11-13 03:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JRMaatje (Bericht 936324)
Wij hebben een iCloud account maar hier hangt een oud emailadres aan die wij al zeker 1,5 a 2 jaar niet meer gebruiken. Het wachtwoord hiervan weten wij niet meer omdat wij geen klant meer zijn bij die provider.
Nu hebben wij een nieuw iCloud account aangemaakt maar wij krijgen deze met geen mogelijkheid op onze Iphone 5S. Er wordt steeds gevraagd naar het wachtwoord, wat wij dus niet meer weten.

De uitleg is een beetje warrig. Eerst schrijf je dat jullie het wachtwoord van een mailadres niet weten, in de volgende alinea gaat het om het wachtwoord van een Apple ID (echter is de zin dusdanig geformuleerd dat het erop lijkt dat je ze door elkaar haalt).

Wat ik uit je post opmaak is dat:
- iOS 7 de iPhone 5s beveiligd/vergrendeld heeft met jullie Apple ID
- jullie het wachtwoord van jullie heel onlangs gebruikte Apple ID (iPhone 5s is pas net uit, je hebt dus zelf recentelijk nog ingelogd) vergeten zijn (handig die vingerafdruklezer)
- jullie het antwoord op de veiligheidsvraag van de Apple ID vergeten zijn
- jullie het mailadres niet meer bezitten
- jullie geen geldig alternatief mailadres (back-up) hebben opgegeven

Het verhaal lijkt ons raar vanwege dat jullie:
- een Apple ID gebruikten dat aan een mailadres is gekoppeld dat jullie ruim 2 jaar niet meer gebruiken (slordig)
- het wachtwoord hiervan wel wisten tijdens het opzetten van de iPhone 5s en nu vergeten zijn (kan gebeuren)

Oplossing 1: Neem contact op met jullie voormalige provider en leg uit dat jullie een baksteen van € 700 hebben liggen en hun hulp nodig hebben. Ik vrees dat ze jullie email niet opnieuw in leven gaan roepen, maar het is een poging waard.
Oplossing 2: Reserveer een afspraak aan de Genius Bar en ga langs de Apple Store in Amsterdam. Die kunnen misschien meer betekenen dan een telefonische hulp.

Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:28.