iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5S met vreemde kuren... (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148427-iphone-5s-vreemde-kuren.html)

Marki3 23-11-13 21:47

iPhone 5S met vreemde kuren...
 
Hallo,

Ik heb sinds een maand een 5s 16 gyg. Het eerste vreemde wat ik tegenkwam was dat bij de totale gesprekstijd 1 dag en 3 uur stond. Dat vond ik vreemd. Telefoon was splinternieuw geseald in de doos.

Nu, na 4 weken werkt de camera niet goed meer. Foto's zien er uit alsof er een filter aan staat. Ze zijn gewoon helemaal paars. Filters zelf, rechtsonder in de camera app werken niet meer. Zodra ik die aanraak sluit de app af. Als ik de flitser of HDR aanzet maakt de camera wel normale foto's.

Als ik vanuit de camera app naar de filmrol ga begint heel het beeld te flippen. Alles springt dan door elkaar. Alsof je een digitale tv hebt met slechte ontvangst. Zo ziet het er dan uit. Allerlei blokken die overal heen springen.

Dan heb ik nog een probleem met de achtergronden. Als ik een achtergrond inschakel wordt die vaak maar half weer gegeven. Het grootste gedeelte van de achtergrond blijft zwart.

Andere apps sluiten ook vaak spontaan af. Kortom, veel problemen met dit toestel.

Ik had een afspraak gepland met apple, dat ze me zouden bellen. Afgelopen middag werd ik gebeld door een computer van apple, maar ik had helaas geen tijd.

Hiervoor heb ik 1,5 jaar een 4s gehad, nooit een probleem gehad. Nu is het gelijk bal. Ik baal daar goed van. Kan niet zonder telefoon, dus heb geen zin om hem wekenlang kwijt te zijn.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste op kan lossen?

bertoes 23-11-13 21:53

Afspraak maken met de Geniusbar Applestore Amsterdam. Ruilen ze direct voor je om.

Marki3 23-11-13 21:59

Heb hem daar niet gekocht, of maakt dat verder niet uit?

RWK 23-11-13 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 (Bericht 936371)
Heb hem daar niet gekocht, of maakt dat verder niet uit?

Maakt verder niet uit. Gewoon een afspraak maken en gaan!:-)

bertoes 23-11-13 22:14

Apple geeft een jaar garantie. Bij problemen in tweede jaar terug gaan waar je toestel hebt gekocht.
S

Marki3 23-11-13 22:20

Ok bedankt! Ik ga een afspraak maken!

apotheosis 24-11-13 01:58

Ik had dit ook voor dat er al gesprekstijd was.

Marki3 29-11-13 15:14

Nou mensen, er zijn nieuwe ontwikkelingen dus meldt het even hier!

Ik wilde een afspraak maken bij genius bar, zoals hier werd geadviseerd. Dit ging helaas niet met de Iphone. Als ik online een afspraak wilde plannen kreeg ik de melding dat de genius bar in Amsterdam geen Iphones doet of iets van dien aard.

Vervolgens ben ik andere oplossingen gaan zoeken, en toen bleek dat je dus ook met apple kunt chatten. Ik heb zo'n chatgesprek aangevraagd en de diagnostische gegevens van mijn 5s naar apple gestuurd.

Ze zien dan gelijk alles mbt jouw 5S.

Heel gesprek gehad. Hier bleek uit dat mijn 5S niet nieuw was op het moment dat ik hem kocht. Let wel: Ik heb hem als een nieuwe gekocht voor 720 euro!

De apple medewerker waar ik mee chatte kon precies vertellen hoeveel garantie ik nog had op de hardware. Er zit via aplle 365 dagen garantie op. Hiervan waren op dat moment nog 316 dagen over.
Dit betekende dat hij 3 weken in iemand anders zijn bezit is geweest. Ik was hier flink boos over en heb de verkoper gemaild. Die had ik een week daarvoor ook al gemaild over de problemen, maar daar werd niet op gereageerd.
Bij mijn nieuwe mail had ik de chatlog van mij met apple meegestuurd. Verder alleen de vraag wanneer ik hem om kon komen ruilen voor een nieuwe.

Gelijk een mail terug dat het probleem bij zijn leverancier lag etc. Uiteindelijk afgesproken dat ik de telefoon terug breng, hij naar zijn leverancier gaat, en ik dan een nieuwe ophaal. Hij had nu geen 5S'en meer op voorraad, dus vandaar.

Net heb ik echter gebeld naar de winkel (ze wisten niet dat ik het was uiteraard, nummerweergave ook uit) en gevraagd of ze 5s en op voorraad hadden. Ze hadden er nog 1. Een goudkleurige. Toen heb ik gelijk gemaild waarom hij mij vertelde dat hij geen 5s op voorraad had. Weer een hele mail terug dat hij deze gouden 5s net binnen had etc. en dat de leverancier voor mij een nieuwe space grey klaar heeft liggen, maar hij eerst met mijn chatlog van apple langs zijn leverancier moet en dan een nieuw exemplaar mee krijgt. Die kan ik dan maandag ophalen.

Heb hem terug gemaild dat ik maandag wel langskom en dan gelijk die nieuwe meeneem. Dat ik dus niet eerst mijn oude toestel kom brengen en dan een paar dagen later pas die nieuwe ophaal.

De nieuwe laat ik gelijk checken door apple of hij wel echt nieuw is. Mijn vertrouwen is behoorlijk geschaad zul je wel begrijpen. Als ik 720 euro voor een nieuwe 5s betaal wil ik geen tweedehandse die allerlei gebreken heeft.

Ik hou jullie op de hoogte. Mijn advies is: Als er gesprekstijd opstaat, laat het checken door apple!

Edit:

Heb al een mail terug van de verkoper. Kan hem maandag top om ruilen tegen een nieuwe. Dat is dus positief. Ik weet niet bij wie het probleem nu daadwerkelijk ligt, en dat maakt me ook niet zoveel uit.

Marki3 04-12-13 14:21

Nou, weer een nieuwe ervaring rijker. Heb een nieuwe 5S. Kopie terug gezet van Icloud en wat blijkt nu?

Als je een Icloud kopie terug zet zet deze ook de totale gesprekstijd mee over. Dat vind ik echt waardeloos. Als je dus een nieuwe Iphone hebt en je zet die backup terug heb je gelijk een hoop uren totale gesprekstijd.

Heb er nu al 29 uur opstaan. Dat is echter de gesprekstijd van zo lang als ik een Iphone heb.

Overigens kun je online checken wanneer je Iphone geactiveerd is. Heb die van mijn vrouw ook gecheckt en die bleek ook al geactiveerd te zijn voordat ze hem kocht. Snap niet wat daar het nut van is. Alleen maar nadelig voor de koper.

RWK 04-12-13 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 (Bericht 938250)
Nou, weer een nieuwe ervaring rijker. Heb een nieuwe 5S. Kopie terug gezet van Icloud en wat blijkt nu?

Als je een Icloud kopie terug zet zet deze ook de totale gesprekstijd mee over. Dat vind ik echt waardeloos. Als je dus een nieuwe Iphone hebt en je zet die backup terug heb je gelijk een hoop uren totale gesprekstijd.

Heb er nu al 29 uur opstaan. Dat is echter de gesprekstijd van zo lang als ik een Iphone heb.

Overigens kun je online checken wanneer je Iphone geactiveerd is. Heb die van mijn vrouw ook gecheckt en die bleek ook al geactiveerd te zijn voordat ze hem kocht. Snap niet wat daar het nut van is. Alleen maar nadelig voor de koper.

Als je een reservekopie terugzet, dan staan de gegevens van je vorige iPhone erop. Ik snap niet wat er waardeloos aan is?

Over de activering, neem contact op met Apple Support en zij kunnen het even voor je uitzoeken wanneer en door wie de iPhone is geactiveerd.

Marki3 04-12-13 15:03

Dat hij de complete gesprekstijd ook mee over zet. Dat vind ik waardeloos. Als ik een nieuwe Iphone heb wil ik dat de gesprekstijd op 0 staat. Ook als ik een backup terug zet van een vorige Iphone.

De datum waarop hij geactiveerd is kun je zelf ook checken. Daar heb je Apple support niet voor nodig ;)

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

En Apple support mag niet vertellen door wie de Iphone geactiveerd is. Alleen wanneer. Privacy ;)

Wally© 04-12-13 15:12

Da's eigenlijk toch geen probleem...

Net zoals je een nieuwe wagen koopt...dan staat de teller immers ook niet op 0 Km...

Guest-20180925190238 04-12-13 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 (Bericht 938250)
Dat vind ik echt waardeloos. Als je dus een nieuwe Iphone hebt en je zet die backup terug heb je gelijk een hoop uren totale gesprekstijd.

Er zitten wel meer waardeloze dingen in een backup. Zoals de Call History, berichten die je al gelezen hebt, enz... enz... Dien een Feature Request in bij Apple om dat te veranderen.

Marki3 04-12-13 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 938268)
Da's eigenlijk toch geen probleem...

Net zoals je een nieuwe wagen koopt...dan staat de teller immers ook niet op 0 Km...

De mijne wel. Een nieuwe wagen kunnen ze een bepaald aantal malen op 0 zetten.
Als de garage andere software in je auto zet is de km stand ook niet opeens anders.

Daar komt het bij Apple dus wel op neer. In principe is dit hetzelfde dat als je een nieuwe auto komt er opeens 50.000 km op de teller staat. Je weet zelf wel dat het niet zo is, maar het hoort gewoon niet. Ik heb bij apple support aangegeven dat dit erg vreemd is.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2013 om 15:42 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938270)
Er zitten wel meer waardeloze dingen in een backup. Zoals de Call History, berichten die je al gelezen hebt, enz... enz... Dien een Feature Request in bij Apple om dat te veranderen.

Ja zal ik is doen. In principe zou het opgelost zijn door een feature toe te voegen waarmee je gedetailleerder aan kunt geven wat gebackupt moet worden en wat niet.

Wally© 04-12-13 15:51

3x kunnen ze die teller op 0 zetten...Voor zover er niet meer dan 50 KM op staat...

Tenminste...waar ik werk toch...

Maar goed...als jij kiest om je daarover druk te maken...so be it...

RWK 04-12-13 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 (Bericht 938266)
Dat hij de complete gesprekstijd ook mee over zet. Dat vind ik waardeloos. Als ik een nieuwe Iphone heb wil ik dat de gesprekstijd op 0 staat. Ook als ik een backup terug zet van een vorige Iphone.

De datum waarop hij geactiveerd is kun je zelf ook checken. Daar heb je Apple support niet voor nodig ;)

https://selfsolve.apple.com/agreementWarrantyDynamic.do

En Apple support mag niet vertellen door wie de Iphone geactiveerd is. Alleen wanneer. Privacy ;)

Vergeten te melden, Apple zet ook de gegevens van het oude toestel om naar het nieuwe toestel als je een vervanging aanvraagt.

Inderdaad dat mogen ze niet vertellen, maar waar en wanneer wel. Excuses :-)

Je maakt je wel druk om hele kleine dingen, als je het gesprekstijd op 0 wilt hebben, herstel de iPhone en zet dan geen back-up terug. Probleem opgelost.

Marki3 04-12-13 16:19

Ik maak me er niet echt druk om, maar noem dit ook zeker geen klein ding. Het blijft gewoon vreemd. Iets als een oude Iphone in een nieuw jasje. Zo komt het op mij over.

Apple mag alleen vertellen wanneer. Niet door wie en niet waar. Privacy you know ;)

Guest-20180925190238 04-12-13 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 (Bericht 938306)
Iets als een oude Iphone in een nieuw jasje.

Of iets als een oude SIM-kaart in een nieuwe iPhone. :rolleyes:

RWK 04-12-13 23:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marki3 (Bericht 938306)
Ik maak me er niet echt druk om, maar noem dit ook zeker geen klein ding. Het blijft gewoon vreemd. Iets als een oude Iphone in een nieuw jasje. Zo komt het op mij over.

Apple mag alleen vertellen wanneer. Niet door wie en niet waar. Privacy you know ;)

Vreemd, een iPad van een familielid is aangekocht in Nederland terwijl deze geactiveerd was in Amerika voor de garantiedatum en dit heeft de Apple medewerker telefonisch doorgegeven. Inderdaad Privacy:D

Marki3 05-12-13 02:21

Dat is inderdaad vreemd. Want officieel mág dat namelijk ook niet vanwege de privacy. Ik heb 2 chats gehad met apple support en beide medewerkers vertelden mij hetzelfde verhaal omtrent de privacy.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:58.