iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone geeft aan: geen simkaart (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148468-iphone-geeft-geen-simkaart.html)

evr2479 24-11-13 20:27

Iphone geeft aan: geen simkaart
 
Na een duik in de wc heeft mijn tweedehands HTC one X het begeven. Voor de HTC is mijn simkaart geknipt naar microsim. Nu heb ik een iphone 4 aangeschaft en de microsim past hier dus prima in. Iphone 4 is teruggezet naar fabrieksinstellingen en simkaart zit erin. Nu geeft die aan: geen simkaart. Ook als ik hem verbind met Itunes staat er op Itunes: de iphone die u probeert te activeren bevat geen simkaart.

Op internet heb ik gelezen dat het geen probleem is om een simkaart van een HTC naar een Iphone over te plaatsen. Iphone is overigens ook simlockvrij. Simkaart is van Hi.

Moet ik een nieuwe simkaart aanvragen? Of hoe moet ik dit oplossen?

suzuki2002 24-11-13 20:55

Probeer eerst maar eens een andere simkaart

yukhalilsel 24-11-13 21:13

Ik zou gewoon de klassieker proberen, haal de sim er uit en doe hem weer terug in de iphone

evr2479 24-11-13 21:53

Al geprobeerd, werkt ook niet. Heb groot vermoeden dat het aan de simkaart zelf ligt, beschadiging ofzo. Ik ga maar een nieuwe halen.

yukhalilsel 24-11-13 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evr2479 (Bericht 936585)
Al geprobeerd, werkt ook niet. Heb groot vermoeden dat het aan de simkaart zelf ligt, beschadiging ofzo. Ik ga maar een nieuwe halen.

Waarschijnlijk overbodig, maar maak je eigen kaart eerst goed schoon. Schaaf aan elk zijde van de lange kant enkele milimeters af zodat je kaart minder strak in die houder zit en probeer het opnieuw

evr2479 24-11-13 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 936586)
Waarschijnlijk overbodig, maar maak je eigen kaart eerst goed schoon. Schaaf aan elk zijde van de lange kant enkele milimeters af zodat je kaart minder strak in die houder zit en probeer het opnieuw

zojuist geprobeerd, werkt jammer genoeg ook niet.

yukhalilsel 24-11-13 22:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evr2479 (Bericht 936589)
zojuist geprobeerd, werkt jammer genoeg ook niet.

Well, als het had gewerkt had je 10€ bespaard :). Goede zaak is dat alles morgen gewoon open is, zodat je geen dag langer zonder telefoon hoeft door te brengen

evr2479 24-11-13 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 936590)
Well, als het had gewerkt had je 10€ bespaard :). Goede zaak is dat alles morgen gewoon open is, zodat je geen dag langer zonder telefoon hoeft door te brengen

Dat is waar, alleen ik ben zelf 16, en mijn abonnement staat op de naam van mijn moeder. Denk je dat ze moeilijk gaan doen als ik alleen een nieuwe simkaart kom halen?

Wally© 24-11-13 22:48

Normaal gezien is de vervanging van een sim-kaart gratis...

Het ganse verhaal hoef je niet te doen...

'Hij doet het gewoon niet meer'...

Wel misschien best je moeder of haar paspoort meenemen...

Het abo staat immers op haar naam...

Cliffiphone4 24-11-13 23:01

Als je het laat doen waar je het abo hebt lopen of t toestel hebt gekocht is het service vd zaak en regelen zij jou gratis een simwissel

daveensannie 25-11-13 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 936593)
Normaal gezien is de vervanging van een sim-kaart gratis...

Het ganse verhaal hoef je niet te doen...

'Hij doet het gewoon niet meer'...

Wel misschien best je moeder of haar paspoort meenemen...

Het abo staat immers op haar naam...

Ze moeten beide mee.

yukhalilsel 25-11-13 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 936723)
Ze moeten beide mee.

Gaat ook telefonisch, gewoon moeders even laten bellen

Lils 26-11-13 15:04

probeer de tijd en datum eens goed in te stellen op je iphone en doe dan eens de sim kaart in de iphone, dit probleem heb ik ook gehad met een iphone 4s, na de tijd en datum goed te hebben ingesteld de simkaart erin gedaan te hebben vroeg deze hierna om een pin code.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:37.