iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Diefstal i phone Sicilie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148503-diefstal-i-phone-sicilie.html)

Hennyrensink 25-11-13 19:01

Diefstal i phone Sicilie
 
Tijdens onze vakantie in okt 2013 is de i phone gestolen, aangifte gedaan bij de politie in siracusa op sicilie verder bij de Nederlandse politie, deze wilden wel iets doen met het i mei nummer , mijn vraag is ; als ze een bom sturen op dat i mei nummer of dat ook geldt voor Italië ?

Guest-20180925190238 25-11-13 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hennyrensink (Bericht 936733)
...als ze een bom sturen op dat i mei nummer of dat ook geldt voor Italië ?

Een bom zal de politie wel niet sturen. Als de iPhone geblokkeerd wordt op IMEI is die in principe nergens meer te gebruiken.

Hennyrensink 25-11-13 19:16

Oké duidelijk hoeft de politie dus verder geen actie te ondernemen , dan zullen we hem proberen te blokkeren, het i mei nummer hebben we en i tunes ook, kunnen we hem dus beter direct blokkeren

Guest-20180925190238 25-11-13 19:20

Blokkeren op IMEI kan je niet zelf doen, ook niet met iTunes. Als "Find my iPhone" ingeschakeld is op die iPhone kan de dief toch niets met het toestel doen. Je kan de iPhone op afstand wissen of in "verloren" modus zetten met www.icloud.com "Find my iPhone".

Hennyrensink 25-11-13 19:46

Helaas was " find my i phone " niet geïnstalleerd op die telefoon maar ik vind het jammer om niets te doen en probeer te voorkomen dat de dief er " plezier" van heeft, probeer tenminste iets , vandaar dat de politie ons heeft toegezegd iets met het i mei nummer te gaan doen, ze bellen ons morgen terug, jammer dat we het i mei niet zelf kunnen blokkeren

Guest-20180925190238 25-11-13 19:48

"Find my iPhone" moet niet geïnstalleerd zijn op het toestel. De functie is onderdeel van iCloud (Instellingen -> iCloud). Was die functie dan niet ingeschakeld?

Hennyrensink 25-11-13 20:06

Weten we niet we denken van, niet kijken dat even na zo straks, bedankt alvast, je ziet we weten er niet echt veel van maar het is gewoon frustrerend dat iemand met onze phone ongestraft rond loopt, we hebben het met de nieuwe i phone beter geregeld , hebben we weer van geleerd ! Gaan zo even op i cloud kijken

Freeltd 25-11-13 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hennyrensink (Bericht 936748)
jammer dat we het i mei niet zelf kunnen blokkeren

Dat vind ik net goed. Anders zou je willekeurige imei's kunnen blokkeren :d

Hennyrensink 25-11-13 21:13

Ja dat is natuurlijk ook weer waar zou niet goed zijn

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 november 2013 om 21:18 ----------

Mijn vraag is dus ; als de politie er iets mee kan en ze zouden talloze berichtjes sturen op de gestolen i phone of dat ook geldt voor Sicillie !


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:41.