iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Bug iOS 7: iPhone gaat uit ondanks (half)volle batterij (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148512-bug-ios-7-iphone-gaat-ondanks-half-volle-batterij.html)

bramkoster 25-11-13 22:22

Bug iOS 7: iPhone gaat uit ondanks (half)volle batterij
 
Sinds de update naar iOS 7 met m'n iPhone 5 (32 Gb, als dat ertoe doet) sluit hij zichzelf regelmatig vanzelf af alsof de batterij leeg is, ondanks dat 'ie nog genoeg 'juice' heeft. Enige dat helpt is even kort opladen (minuutje of zo), zodat de telefoon weer denkt vol(ler) te zitten. Zodra de telefoon weer opstart, staat het batterijpercentage weer op het oude niveau. Ik heb zelfs meegemaakt dat m'n batterij nog 56% vol was.

Het probleem treedt bij mij vooral op als ik foto's maak (doe ik ook relatief vaak) en helemaal als ik tegelijkertijd Spotify aan heb of Runkeeper.

Een rondvraag op Twitter leerde dat meer mensen er last van hebben, ook op andere iPhones (4, 4s), maar ik kon er hier niets over vinden. Kan aan mijn zoektalent liggen...

Hoe dan ook: iemand anders ook last van en ervaring mee? En vooral: iemand een oplossing hiervoor?

Guest-20180925190238 25-11-13 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bramkoster (Bericht 936798)
En vooral: iemand een oplossing hiervoor?

Ja, de accu kalibreren. :)

bramkoster 25-11-13 22:31

@Timosha: dank. Is dat volgens jou ook deze riedel?

1) Sluit de iPhone met de originele USB-kabel aan de originele lader aan;
2) Voer een harde reset uit;
3) Laat de iPhone opladen tot 100% capaciteit;
4) Als 100% capaciteit bereikt is laat de iPhone nog ca. 30 minuten aan de lader;

Guest-20180925190238 25-11-13 22:55

Ja, dat is de riedel.

bramkoster 25-11-13 23:17

Dank!
 
Check, ga ik dat maar eens proberen. En heel hard hopen dat het helpt! :)

arjan95 25-11-13 23:43

Mocht het helaas toch niet lukken, dan is de batterij aan vervanging toe. Heb je nog garantie, dan zou ik die gaan claimen. Zover ik weet zijn er geen bugs in iOS 7 waardoor de iPhone uit zou moeten vallen terwijl de accu nog niet leeg is.

MCNO 27-11-13 10:29

Soort gelijk iets gehad, maar die iPhone was licht gevallen.

Batterij vernieuwd -> probleem over

Rav3n 27-11-13 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bramkoster (Bericht 936812)
Check, ga ik dat maar eens proberen. En heel hard hopen dat het helpt! :)

Ik mag langzamerhand de conclusie trekken dat dit probleem vooral bij iPhone's voor komt, die tussentijds worden opgeladen om de batterij zoveel mogelijk op 100% te houden. (met name na de update naar iOS7.x.x)
Hoewel de nieuwe batterijen geen memory-effect hebben, is het dagelijks meermaals tussentijds opladen niet bevorderlijk voor de batterijtoestand. Lijkt wel of ie lui wordt ... :o


Mijn advies is dan ook de bovenstaande "riedel" te gebruiken en daarna de iPhone te gebruiken totdat de batterij nog maar 10 of 20% van zijn capaciteit heeft.
't Kan 2-5 dagen (afhankelijk van het gebruik) duren vooraleer je batterij weer optimaal reageert.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:06.