iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gebogen iPhone 5s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148634-gebogen-iphone-5s.html)

Nfect 28-11-13 19:04

Gebogen iPhone 5s
 
Ik heb het deze keer ook zitten...

Ik heb mijn 5s nu een maand of 2 en toen ik heb hem vandaag uit mijn hoesje haalde, merkte ik meteen dat hij gebogen was en dat mijn scherm al een beetje loszit. Kan ik hier mee langsgaan bij apple of zullen ze er niks mee aanvangen? Of zou ik het best gwn zo laten en moet ik er niet mee inzitten dat hij nog verder buigt?

Guest-20180925190238 28-11-13 19:06

Claim garantie bij Apple en ruil het ding om.

ipeertje 28-11-13 19:26

Apple zal hem hoogstwaarschijnlijk gewoon omruilen. Ik zou het niet hierbij laten want dit hoort gewoon niet.

Nfect 28-11-13 19:36

Het probleem is dat ik in belgie woon... Mijn iphone is in oberhausen gekocht dus moet ik wss naar daar terug of naar amsterdam? Of kan ik mijn iphone gwn laten ophalen... Dacht dit al ergens gelezen te hebben

ipeertje 28-11-13 19:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 937323)
Het probleem is dat ik in belgie woon... Mijn iphone is in oberhausen gekocht dus moet ik wss naar daar terug of naar amsterdam? Of kan ik mijn iphone gwn laten ophalen... Dacht dit al ergens gelezen te hebben

Je kan ook gewoon contact opnemen met Apple België. Met een iPhone uit Europa heb je overal in Europa garantie.

daveensannie 28-11-13 20:24

Niet alleen in Europa maar in de hele wereld, het maakt geen ruk uit waar de iPhone vandaan komt, garantie heb je gewoon, dus ook jou Duits toestel in België

ipeertje 28-11-13 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 937336)
Niet alleen in Europa maar in de hele wereld, het maakt geen ruk uit waar de iPhone vandaan komt, garantie heb je gewoon, dus ook jou Duits toestel in België

Nee, dat klopt niet.
Met Macs en iPods heb je over de hele wereld garantie. Met een iPhone niet.
Dit komt omdat er verschillende versies van de iPhone zijn die verschillende frequenties ondersteunen. Macs en iPods zijn overal ter wereld hetzelfde.

Anders zou Apple bijvoorbeeld een iPhone uit Hong Kong hier in Amsterdam aan moeten nemen. En dan naar Hong Kong moeten sturen, omdat ze hier een ander model gebruiken in Europa, dus kunnen ze het niet repareren en hier evt omruilen als refurbished.

Nfect 28-11-13 20:31

En dan komen ze dus gwn mijn toestel ophalen? En krijg ik dan direct een nieuw of zit ik een tijdje zonder dan?

RWK 28-11-13 21:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 937339)
En dan komen ze dus gwn mijn toestel ophalen? En krijg ik dan direct een nieuw of zit ik een tijdje zonder dan?

Normale procedure: Ze komen jou toestel ophalen, en na meestal 2 dagen of langer, heb je een vervangend toestel in huis. Als ik van deze service gebruik maakt, dan zijn ze best snel en heb ik binnen 2 dagen een vervangend exemplaar. Bijvoorbeeld: Maandag komt UPS mijn product ophalen, waarna ik woensdag mijn vervangend exemplaar weer in huis heb. Dit is mijn ervaring in NL.

Express replacement procedure: Je betaalt eenmalig 29€ en Apple stuurt eerst een vervangend model naar jou toe. Daarna heb je als het goed is 10 dagen de tijd om het defecte toestel kosteloos retour te sturen. Hiervoor heb je alleen een creditcard nodig.

daveensannie 28-11-13 21:58

Beste Dave,
Hartelijk dank voor het chatgesprek dat u onlangs met Apple Support hebt gevoerd.
Uw incidentnummer is
Als u nogmaals contact met ons opneemt over deze kwestie, kunt u dit incidentnummer vermelden zodat onze adviseur uw incident snel kan vinden.
We willen u graag de beste service en support bieden voor uw Apple-product. Bezoek onze bekroonde Supportwebsite voor productinformatie, instructievideo's, stapsgewijze probleemoplossing en nog veel meer.
Hier volgt de chattekst van uw supportsessie:
Chat Transcript

maandag, november 25, 2013 02:23 PM
Duration: 10 minutes

Lianne:
Hallo, ik heet Lianne. Ik ben nu uw opmerkingen aan het lezen. Nog heel even geduld alstublieft.

Lianne:
**ATTENTIE** Het kan zijn dat de chat onverwacht gestopt wordt, dit is een probleem waar Apple van op de hoogte is en wij hopen dat dit spoedig verholpen zal worden. Alvast bedankt voor uw begrip hierin. Mocht de verbinding verbroken worden, dan kunt u eventueel contact opnemen met de telefonische afdeling van AppleCare: 0800 0201 581.

Lianne:
Goedemiddag, meneer van de Eerden. Ik begrijp dat u vragen heeft over uw iPhone 5S?

Dave:
Goedemiddag Lianne, ja dat klopt, mijn iphone komt uit China, heb ik dan dezelfde garantie die ook geld voor iemand die hem in Nederland gekocht heeft ?

Lianne:
Dat is een heel goede vraag. Ik zal dit even voor u moeten nakijken, heeft u een moment?

Dave:
Ja hoor

Lianne:
Het is in elk geval zo dat de garantie wereldwijd geldt. De vraag is enkel of wij ook een mogelijkheid hebben om (indien nodig) een reparatie voor u aan te vragen. In de Apple Retail Store is dit altijd mogelijk. Ik zal nu even controleren of wij deze mogelijkheid ook hebben omdat hier wat onduidelijkheid over is.

Dave:
Ok voor de goede orde, er mankeert niks aan mijn iphone maar ik wil dit gewoon even weten :)

Lianne:
Dat begrijp ik. Ik zal even testen of het mogelijk is (zonder dat ik dit uiteraard laat uitvoeren) om zekerheid te krijgen.

Dave:
ok :)

Lianne:
Zo te zien hebben wij wel de mogelijkheid om een reparatie uit te voeren. Tot dusver krijg ik geen foutmelding te zien. Zoals ik al aangaf is de garantie natuurlijk wereldwijd. Nu weten we ook met zekerheid dat het ook geen problemen geeft met het aanvragen van reparaties. U hoeft (wanneer het nodig zou zijn) dus niet naar de Apple Retail Store maar kunt dan ook een reparatie via ons aanvragen.

Dave:
Mag ik u hartelijk bedanken voor uw medewerking en antwoordt :)

Lianne:
Heel graag gedaan! Voordat we de chat beëindigen wil ik u vragen of u tevreden bent over de tot nu toe geboden service via de chat?

Dave:
Meer dan tevreden

Lianne:
Dat vind ik heel fijn om te horen. Mocht het nodig zijn bent u natuurlijk altijd welkom bij ons. Ik wil u dan nog een hele fijne dag wensen, meneer van de Eerden!

Dave:
Ik wens u het zelfde Lianne :)

Lianne:
Dank u! Tot ziens.

Dave:
tot ziens


Nogmaals bedankt dat u contact hebt opgenomen met Apple Support. We hopen dat u tevreden bent over de geboden hulp. Als u meer hulp nodig hebt bij dit onderwerp, bezoekt u gewoon onze pagina met incidentgegevens en kiest u de optie om nogmaals met ons te chatten.
Met vriendelijke groet,
Apple Support
apple.com/support/country
Supportbronnen
Telefoonnummers voor wereldwijde support
Apple Support-gemeenschappen
AppleCare-producten

TM en copyright © 2013 Apple Inc. 1 Infinite Loop, MS 96-DM, Cupertino, CA 95014.
Alle rechten voorbehouden / Privacybeleid / Apple Support

*het bewijs dat het geen ruk uitmaakt waar hij vandaan komt*

Nfect 28-11-13 22:07

Bedankt RWK!

Ik heb echter nog een laatste vraag. In het begin is mijn 5s eens op de grond gevallen (dit is te merken want de rechter onderkant is een heel klein beetje beschadigd). Ik ben er zeker van dat dit er niet voor gezorgd heeft dat mijn iphone gebogen is, want dit was na het voorval nog niet zo, het is nog maar van nu. Maar zal apple dan nog wel een nieuw toestel willen geven als ze dit zien of zullen ze het daarop steken :(

RWK 28-11-13 23:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 937357)
Bedankt RWK!

Ik heb echter nog een laatste vraag. In het begin is mijn 5s eens op de grond gevallen (dit is te merken want de rechter onderkant is een heel klein beetje beschadigd). Ik ben er zeker van dat dit er niet voor gezorgd heeft dat mijn iphone gebogen is, want dit was na het voorval nog niet zo, het is nog maar van nu. Maar zal apple dan nog wel een nieuw toestel willen geven als ze dit zien of zullen ze het daarop steken :(

Zal niet zo zeer een probleem zijn, na een val kan een iPhone niet plotseling ombuigen. Mijn 5S is ook vaak gevallen, gelukkig wel een case eromheen. Heb hem even uit de case gehaald en hij is kaarsrecht. Neem morgen contact op met support en leg het probleem voor. Zij zullen het begrijpen aangezien jij niet de eerste bent met een gebogen iPhone.

Ik vind het wel grappig eigenlijk, er zijn toestellen die gebogen op de markt komen, en de iPhones buigen uit zichzelf :p

n1mber 29-11-13 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 937357)
Bedankt RWK!

Ik heb echter nog een laatste vraag. In het begin is mijn 5s eens op de grond gevallen (dit is te merken want de rechter onderkant is een heel klein beetje beschadigd). Ik ben er zeker van dat dit er niet voor gezorgd heeft dat mijn iphone gebogen is, want dit was na het voorval nog niet zo, het is nog maar van nu. Maar zal apple dan nog wel een nieuw toestel willen geven als ze dit zien of zullen ze het daarop steken :(

Bij mijn iPhone 5 zat het scherm een beetje los. Volgens de medewerker een bekend probleem. Dus mijn telefoon wordt omgeruild. Toen zag hij aan de onderkant een kleine beschadiging op het aluminium (door een val)......toen was het sorry...maar geen garantie meer. En het het komt er op neer dat bij duidelijke val of stoot schade eigenlijk je garantie vervalt. Dit staat ook in de voorwaarden van Apple.

Dus het hangt er een beetje van af hoe erg de schade is.

Nfect 29-11-13 10:37

Het is echt ook gwn een erg kleine beschadiging aan het aluminium… Maar als ik uw verhaal hoor, zal ik het dus mogen vergeten dat ik een nieuw toestel krijg :s

n1mber 29-11-13 10:43

Als de beschadiging meevalt en het meer valt onder 'lichte gebruikerssporen' dan heb je een kans.

Ik zou het sowieso proberen.

Nfect 30-11-13 11:49

@daveensannie: Kan iedereen chatten met apple support of moet je hiervoor AppleCare hebben? Want ik vind dit precies niet direct terug, anders probeer ik het eerst eens op deze manier

RWK 30-11-13 13:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 937597)
@daveensannie: Kan iedereen chatten met apple support of moet je hiervoor AppleCare hebben? Want ik vind dit precies niet direct terug, anders probeer ik het eerst eens op deze manier

Ja, iedereen kan chatten!

Nfect 30-11-13 15:02

Via welke link? Want ik vind dit precies niet direct terug...

bertoes 30-11-13 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nfect (Bericht 937631)
Via welke link? Want ik vind dit precies niet direct terug...

https://getsupport.apple.com/GetproductgroupList.action

Nfect 30-11-13 16:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bertoes (Bericht 937633)

Wss ligt het aan mij, maar ik zie hier nergens op dat ik kan chatten met een apple medewerker...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:27.