//

Hulp bij foto van reparatie service en reparatiekosten

Hulp bij foto van reparatie service en reparatiekosten discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Onlangs heb ik mijn 10 maanden oude iPhone 4 8gb binnen gebracht bij Alo Telecom. De power (sleep) knop bleef steken en men moest redelijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-13, 20:06
kenns kenns is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 5
Standaard Hulp bij foto van reparatie service en reparatiekosten

Onlangs heb ik mijn 10 maanden oude iPhone 4 8gb binnen gebracht bij Alo Telecom. De power (sleep) knop bleef steken en men moest redelijk hard drukken om het toestel in te schakelen. De winkel heeft deze doorgestuurd naar e-repair (Teleplan).

Aangezien het toestel nog nooit met water in contact was gekomen en niet is gevallen, hoopte ik op een herstelling onder garantie, dat dacht ik toch.

Na enige tijd kreeg ik e-mail dat de herstelling 478 euro zou bedragen of ongerepareerd terug te laten sturen voor 33,31 euro.

De reden waarom mijn garantie is afgewezen heb ik nog niet ontvangen. Op de status pagina van e-repair staat geen informatie maar zijn enkel deze foto's verschenen waaruit ik niets kan opmaken:





Nu zijn mijn vragen:

Kunnen jullie iets opmaken uit bovenstaande foto's?
Waren de maximum reparatie kosten niet rond de 230 euro en werd het toestel dan niet omgeruild?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-13, 20:19
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenns Bekijk bericht
Onlangs heb ik mijn 10 maanden oude iPhone 4 8gb binnen gebracht bij Alo Telecom. De power (sleep) knop bleef steken en men moest redelijk hard drukken om het toestel in te schakelen. De winkel heeft deze doorgestuurd naar e-repair (Teleplan).

Aangezien het toestel nog nooit met water in contact was gekomen en niet is gevallen, hoopte ik op een herstelling onder garantie, dat dacht ik toch.

Na enige tijd kreeg ik e-mail dat de herstelling 478 euro zou bedragen of ongerepareerd terug te laten sturen voor 33,31 euro.

De reden waarom mijn garantie is afgewezen heb ik nog niet ontvangen. Op de status pagina van e-repair staat geen informatie maar zijn enkel deze foto's verschenen waaruit ik niets kan opmaken:





Nu zijn mijn vragen:

Kunnen jullie iets opmaken uit bovenstaande foto's?
Waren de maximum reparatie kosten niet rond de 230 euro en werd het toestel dan niet omgeruild?
Oei, 10 maanden oude iPhone binnen brengen bij een bedrijf die niet veel met Apple te maken heeft zorgt voor dit. Ik kan niet uit de afbeelding opmaken of hij waterschade heeft gehad of niet. Ik zou het bedrijf om duidelijkheid vragen, en voortaan garantie kwesties door Apple zelf laten afhandelen.
__________________
  #3  
Oud 29-11-13, 20:28
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Op deze afbeelding is een gele sticker te zien. Deze hoort er niet in te zitten , dit heeft een reparateur achtergelaten na een reparatie,


Power sleep button kost 35 euri om te laten repareren
  #4  
Oud 29-11-13, 21:30
kenns kenns is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2011
Berichten: 5
Standaard

In België is de garantie in principe twee jaar.

Voor de garantie van Apple, moet het toestel dan aangegeven worden via hun website om op te sturen? Vermits ik tegen Brussel woon, is Amsterdam toch wel een eindje om die daar binnen te brengen.

Want op hun website wordt onderscheid gemaakt of het toestel uit een telecom shop komt, of uit een Apple Store/Online Apple shop.

Gezien in mijn geval dat mijn toestel uit een telecomshop komt, verwijst de website mij daarheen, tenzij ik iets over het hoofd zie?

Alvast dank voor uw reacties.
  #5  
Oud 29-11-13, 22:41
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Ik zou eerst nog eens aandringen bij het bedrijf dat je iPhone repareert om een precieze reden waarom ze hem niet willen herstellen. Zeker omdat je iPhone nog minder dan een jaar oud is.

Op de website van de FOD Economie kan je alvast een uitgebreid bestand vinden dat uitlegt hoe garantie nu precies geregeld is. Vooral pagina 22 is interessant in jouw geval. Let wel dat de wettelijke garantie bij Apple 12 maanden is in plaats van 6 maanden. Ook pagina 26 is interessant.

Het kan helpen dit door te sturen naar de telecomshop en de woorden "Test Aankoop" te laten vallen als je vermoed dat ze je iets wijs proberen te maken. Ik denk wel dat je sterk genoeg staat om hier een zaak van te maken.

Als je toch via de Apple Store wil kan je (dacht ik) een afspraak maken met Apple en dan komen ze je iPhone ophalen en bezorgen ze je ook een nieuwe of een hersteld exemplaar. Rechtstreeks in een Apple Store kan ook in het eerste jaar na aankoop (en dan maakt het ook niet uit waar je 'm gekocht hebt).
  #6  
Oud 01-12-13, 20:57
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Nu is de Apple store niet voor iedereen om de hoek, maar als je bij Apple in het Hirschgebouw was binnen gelopen, had je zeer waarschijnlijk zo een andere gekregen. Mijn ervaring is dat je binnen 12 maanden garantie meteen een ander toestel mee krijgt, vermits de van buiten zichtbare vocht indicatoren nog netjes wit zijn.

Temeer, omdat een losse / kapotte power button de meest voorkomende klacht is bij de iPhone 4/4S wat ik begreep van de genius medewerker die mij laatst hielp.
  #7  
Oud 01-12-13, 21:25
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Ruikt naar oneerlijkeid. €478? Dat heeft die 4 8gb zelfs nooit gekost.
  #8  
Oud 01-12-13, 22:34
calibra calibra is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: belgie(gent)
Berichten: 82
Standaard

het enige dat ik kan zien op de foto is dat het doorschijnde plastiekje ontbreekt om de batterij te verwijderen.
  #9  
Oud 02-12-13, 10:14
iNemesis iNemesis is offline
• iOS 8.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Locatie: Den Haag
Berichten: 1.127
Standaard

478 euro? Hier moet je zeker werk van maken, dit is niet normaal. Zelfs voor 150 euro krijg je apple een Refurbished exemplaar. Dit riekt naar ....
__________________
Revenge of the nerd..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reparatie Service? borgqueenx Koopinformatie Nederland 0 03-11-11 18:53
slechte service/reparatie bij Tmobile tgstk2 Odido (T-Mobile) 10 04-04-11 23:00
Reparatie service. Sehash Odido (T-Mobile) 5 23-07-10 14:05
Hulp nodig bij een fout met back-up foto's strasser Jailbreak apps en thema's 1 09-05-08 15:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:05.