iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Onbekend geluid..filmpje aan/uit knop (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148693-onbekend-geluid-filmpje-knop.html)

ippi 29-11-13 23:19

Onbekend geluid..filmpje aan/uit knop
 
Vandaag de iPhone 5S 16GB gehaald bij Xando. Als ik een filmpje maak.. hoor je vage geluiden door het filmpje heen, terwijl in de ruimte stil is.

De aan/uit knop zit wat losje.. als ik die vast houd met een vinger.. hoor je dit niet. Lijkt alsof er een kleine speling in zit. Ik meen dat ik zoiets gelijks te hebben gelezen bij nieuws op iphoneclub. Is dit een fout?

Het gaat om dit probleempje: http://www.youtube.com/watch?v=04PfhST-fzw

wollie1979 30-11-13 00:27

Ja ik heb dat ook. Net even gecheckt. Precies zelfde als in het filmpje. Ligt aan de powerknop die iets speling heeft. Ik denk dat je met filmen hier normaal geen last van hebt, tenzij je wild gaat schudden met je iPhone, maar dat lijkt me niet de bedoeling met filmen ;-)

ippi 30-11-13 01:32

Het probleem is als je wat met je telefoon beweegt geluiden te horen zijn van het geratel, probeer het uit. Tijdens het afspelen hoor je dus tikjes.

Snap niks van Apple meer, dat zoiets kan!

wollie1979 01-12-13 01:12

Ja ik vind ook dat de speling in de power knop echt een een grove fout is voor een dergelijk duur toestel. Mijn voorgaande 4s en 3GS hadden dit probleem niet. Vreemd dat het nu dan ineens zoveel voorkomt bij iedereen die een 5s heeft.
Maar goed, ik kan er mee leven en als dit het enige is....

Wat betreft het filmen merk ik bij normaal gebruik eigenlijk geen aparte bijgeluiden van geratel o.i.d. Ik hou de telefoon dan ook vrij stabiel en stil als ik film. Dan is het logisch dat je niet veel kunt horen. Als jij bij hetzelfde gebruik met filmen alsnog ratels hoort, dan is er toch wat anders aan de hand lijkt me.

RWK 01-12-13 02:30

Zo te horen heb ik ook een aan/uit knop wat losjes zit, maar om te zeggen dat dit een probleem is? Even serieus, Apple is niet perfect als ze zijn en dat hebben zij zelf ook toegegeven. Het knopje werkt gewoon!

Wat betreft het geluid tijdens het filmen, ik zou je device nog eens restoren en nogmaals proberen te filmen. Indien je nog steeds rare geluiden hoort moet je terug naar de winkel en een nieuw exemplaar ontvangen. Indien ze hem gaan opsturen, zou ik beter naar de Apple Store gaan waar je direct met een nieuwe naar buiten loopt.

Misschien ben je betreurd door deze ervaring, maar kom op, als er iets mis is aan je device krijg je de beste service die je niet bij een ander toestel kan krijgen!

Trouwens, gecontroleerd op een iPhone 5 en 4S en daar heeft de knop ook speling!

wollie1979 01-12-13 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 937679)
Zo te horen heb ik ook een aan/uit knop wat losjes zit, maar om te zeggen dat dit een probleem is? Even serieus, Apple is niet perfect als ze zijn en dat hebben zij zelf ook toegegeven. Het knopje werkt gewoon!

Wat betreft het geluid tijdens het filmen, ik zou je device nog eens restoren en nogmaals proberen te filmen. Indien je nog steeds rare geluiden hoort moet je terug naar de winkel en een nieuw exemplaar ontvangen. Indien ze hem gaan opsturen, zou ik beter naar de Apple Store gaan waar je direct met een nieuwe naar buiten loopt.

Misschien ben je betreurd door deze ervaring, maar kom op, als er iets mis is aan je device krijg je de beste service die je niet bij een ander toestel kan krijgen!

Trouwens, gecontroleerd op een iPhone 5 en 4S en daar heeft de knop ook speling!

Nee Apple is niet perfect, dat is niemand ;-)
Maar ik vind het gewoon slordig van de powerknop, vooral omdat de voorgaande toestellen dit niet/nauwelijks hadden.

RWK 01-12-13 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wollie1979 (Bericht 937689)
Nee Apple is niet perfect, dat is niemand ;-)
Maar ik vind het gewoon slordig van de powerknop, vooral omdat de voorgaande toestellen dit niet/nauwelijks hadden.

Schud eens met een 5 of een 4S, je zal ook wat horen. Bij mijn toestellen wel..

wollie1979 02-12-13 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 937722)
Schud eens met een 5 of een 4S, je zal ook wat horen. Bij mijn toestellen wel..

hoogstwaarschijnlijk de cameralens.

ippi 02-12-13 15:52

Jammer van Apple.. dure toestel en dit soort kleine zaken die toch irritatie geven aan gebruikers. http://www.messmotions.nl/whatsapp-downloaden.php

wil 02-12-13 15:56

Is bekend probleem wat niet zou mogen voorkomen bij een toestel van deze prijs. En het is niet de lens maar de powerknop die los zit. Maar Apple hult zich in stilzwijgen, zoals gewoonlijk.

ippi 02-12-13 16:27

Misschien allemaal overstappen naar Samsung. Mijn 3GS had hier namelijk geen last van.. (de nokia 3310 onder de iPhones) ;p

wollie1979 02-12-13 23:03

Overstappen naar Samsung?! Dat nooit. Die toestellen hebben ook zeker hun negatieve puntjes.

RWK 03-12-13 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ippi (Bericht 937880)
Misschien allemaal overstappen naar Samsung. Mijn 3GS had hier namelijk geen last van.. (de nokia 3310 onder de iPhones) ;p

Haha, een los knopje is zo erg dat je de overstap naar Samsung wilt maken. Sommige mensen zijn zo grappig :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:32.