//

Iphone 5S laadt op in 4,5 uur

Iphone 5S laadt op in 4,5 uur discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemiddag heren, Op de forum kon ik weinig vinden over dit probleem. Ik heb een nieuwe iphone 5S en deze laadt traag op. Toen ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01-12-13, 16:13
djaksaray djaksaray is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard Iphone 5S laadt op in 4,5 uur

Goedemiddag heren,

Op de forum kon ik weinig vinden over dit probleem. Ik heb een nieuwe iphone 5S en deze laadt traag op. Toen ik hem had uitgepakt was ios 7.0.4 beschikbaar dus ik heb mijn iphone ook maar gelijk hersteld en de nieuwe versie er op gezet.

Hij doet er letterlijk 4,5 uur a 5 uur over om volledig op te laden zowel via stopcontact als usb.

Ik heb de volgende punten uitgeprobeerd:

- Iphone hard reset
- Iphone hersteld en geconfigureerd als nieuwe iphone
- Achtergrond apps of toepassingen gecontroleerd die eventueel veel energie vereisen.

Ik kom er maar niet uit. Ik zou niet weten wat ik nog meer kan proberen. Kan iemand mij hierbij helpen en hebben meerdere mensen hier problemen mee? Ik heb nog 1 jaar fabrieksgarantie erop, maar ik wil graag weten wat het probleem is.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp

Gr
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-12-13, 16:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaksaray Bekijk bericht
Ik heb nog 1 jaar fabrieksgarantie erop, maar ik wil graag weten wat het probleem is.
De iPhone verbruikt tijdens het laden te veel stroom. Zet bij de volgende laadbeurt de iPhone in vliegtuigmodus en kijk dan hoe lang het laden duurt.
  #3  
Oud 01-12-13, 16:29
djaksaray djaksaray is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iPhone verbruikt tijdens het laden te veel stroom. Zet bij de volgende laadbeurt de iPhone in vliegtuigmodus en kijk dan hoe lang het laden duurt.
Dankjewel! volgende keer ga ik dat eens proberen
  #4  
Oud 01-12-13, 16:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je een USB-poort van een Mac gebruikt om te laden levert OS X wel de juiste laadstroom van 1.000 mA. Als de Mac echter in slaap valt gaat de laadstroom weer naar 500 mA. En dat is te laag.
  #5  
Oud 01-12-13, 16:37
djaksaray djaksaray is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iPhone verbruikt tijdens het laden te veel stroom. Zet bij de volgende laadbeurt de iPhone in vliegtuigmodus en kijk dan hoe lang het laden duurt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Als je een USB-poort van een Mac gebruikt om te laden levert OS X wel de juiste laadstroom van 1.000 mA. Als de Mac echter in slaap valt gaat de laadstroom weer naar 500 mA. En dat is te laag.
Ja dat had ik idd vernomen van een vriend van mij. Hiervoor een 4S gehad met ios 6 maar nooit problemen gehad met opladen. Laadde altijd op in max 2 uurtjes. Alsof ios7 de oorzaak is...vreemd...
  #6  
Oud 01-12-13, 16:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaksaray Bekijk bericht
Hiervoor een 4S gehad met ios 6 maar nooit problemen gehad met opladen. Laadde altijd op in max 2 uurtjes.
De iPhone 4S heeft een accu van 1.440 mAh. De iPhone 5s eentje van 1.550 mAh. De maximale laadstroom is dezelfde zijnde 1.000 mA.
  #7  
Oud 02-12-13, 22:51
djaksaray djaksaray is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De iPhone 4S heeft een accu van 1.440 mAh. De iPhone 5s eentje van 1.550 mAh. De maximale laadstroom is dezelfde zijnde 1.000 mA.
Ik heb mijn Iphone 5S op mijn Macbook pro opgeladen met vliegtuigmodus aan zoals jij adviseerde. Hij was binnen 2 uurtjes opgeladen. Dat is ruim voor de helft sneller. Maar ik begrijp dus niet wat hij allemaal doet waardoor hij stroom vreet als data wel aan staat en volgens mij zou dit geen reden moeten zijn om het opladen te vertragen. Dat je elke keer je data uit moet zetten om op te laden slaat nergens op.

Ik heb met apple gebeld en zij hebben op afstand de 5s uitgelezen. Batterij was gezond enz alles was in orde. Ze hebben alsnog een meeting gepland bij Store in Amsterdam zodat ze het daar kunnen nakijken.

Ik denk dat zodra ik hem oplaad via stopcontact dat hij veel sneller zal gaan. Dat ga ik de volgende keer proberen, maar wat betreft traag opladen met data aan is iets wat verklaard moet worden. Dat gaan we zien zodra ik bij store ben.

Gr
  #8  
Oud 02-12-13, 22:56
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaksaray Bekijk bericht
Dat je elke keer je data uit moet zetten om op te laden slaat nergens op.
Dat slaat wel ergens op. Dat slaat op "trouble shooting by elimination". Het elimineren van de mogelijke oorzaken van een probleem. Eerst grofmazig (vliegtuigmodus) dan fijnmaziger tot uiteindelijk de oorzaak gevonden is.

Succes verder.
  #9  
Oud 02-12-13, 23:14
djaksaray djaksaray is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 5
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat slaat wel ergens op. Dat slaat op "trouble shooting by elimination". Het elimineren van de mogelijke oorzaken van een probleem. Eerst grofmazig (vliegtuigmodus) dan fijnmaziger tot uiteindelijk de oorzaak gevonden is.

Succes verder.
Dankjewel voor je hulp...maar enig idee of ik de oorzaak die mn energie vreet kan achterhalen via een app die de boel kan monitoren? Ben je heel dankbaar...dit heeft de apple medewerker mij niet eens aangeraden hij zei zelf ik heb ook een 5s en mijne laadt op in 4 uuurtjes...ik vind het normaal haha
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone laadt niet op xl3ruise iPhone algemeen 10 21-04-13 19:04
Iphone laadt traag op Connors779 iPhone algemeen 4 31-07-12 23:49
iPhone laadt niet op Ullie iPhone algemeen 139 27-02-11 15:19
Synchronisatie 2 uur tot 2 uur voor hele dag item ghtvannoort iTunes 0 15-06-10 22:13
Iphone laadt niet op el.pasta iPhone algemeen 0 04-01-10 09:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:44.