//

Matige kwaliteit camera iphone4S

Matige kwaliteit camera iphone4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 zo ja dan is het een refurbished toestel en is er een goedkoop camera,tje in gezet . Ik wil mij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 06-12-13, 15:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
zo ja dan is het een refurbished toestel en is er een goedkoop camera,tje in gezet .
Ik wil mij er niet verder mee bemoeien maar het lijkt er heel erg op dat de foto's van de TS met een VGA camera gemaakt zijn.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 06-12-13, 15:46
Frederik81 Frederik81 is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2013
Berichten: 104
Standaard

Normaal gezien upload iCloud de foto's inderdaad in volledige resolutie naar de PC/MAC (via iCloud). Zoals hier beschreven: iCloud: Set up Photo Stream

Vreemd dat die foto's die jij dan nu hier plaatst van een totaal ander kaliber zijn.

Zou je eens de foto's willen importeren rechtstreeks van de iPhone door hem te verbinden via de usb-kabel met de PC en dit nadat je Google Picasa hebt geïnstalleerd. Picasa

Dat is een programma soortgelijk aan iPhoto op de Mac om basisbewerkingen uit te voeren op foto's en ze te ordenen. Als je Picasa opstart en vervolgens je iPhone aan de computer koppelt dan zal je zien dat je in Picasa de mogelijkheid gaat krijgen om foto's van de camera roll te importeren naar je harde schijf. Eenmaal geïmporteerd kan je de details van de foto bekijken (resolutie, bestandsgrootte en dergelijke) en vervolgens de foto's nog eens posten hier.
  #43  
Oud 06-12-13, 23:54
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik wil mij er niet verder mee bemoeien maar het lijkt er heel erg op dat de foto's van de TS met een VGA camera gemaakt zijn.


Er zijn heel goedkope replacement camera,s verkrijbaar voor de 4s. Inkoop 4,60 euro. Dan krijg je dit soort foto,s
  #44  
Oud 05-01-14, 00:38
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard Herstel uitgevoerd

Beste allen. Na jullie vrij negatieve bevestigingen over de foto's op mijn iphone 4S (te weinig resolutie, EXIF ontbreekt, zelfs maar VGA/XVGA kwaliteit...) heb ik eens een herstel uitgevoerd op de iphone. Alle instellingen dus weer hersteld zoals standaard afgeleverd.

Intussen weer een paar foto's getrokken in verschillende lichtomstandigheden. Hoewel dit laatste me al wat stoort, in die zin dat het toestel toch altijd goeie foto's moet kunnen trekken? Ik kocht verdorie een 4S i.p.v. opnieuw een 4 omwille van de betere camera (8 MP tegen 5 MP). Ben nog steeds geneigd van mening te zijn dat mijn 4 betere foto's trok... Nu nog steeds 'korrelige' foto's volgens mij, of denk ik verkeerd?

Hier de voorbeelden in bijlage. Volgens Windows verkenner (als ik rechtsklik op de foto en naar 'details' ga) alles in 3264 x 2448 pixels.

Graag jullie mening/advies, die zeer gewaardeerd wordt trouwens!

IMG_2693.jpg

IMG_2711.jpg

IMG_2718.jpg

IMG_2721.jpg

IMG_2695.jpg

IMG_2700.jpg
  #45  
Oud 05-01-14, 09:34
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik kan wel een paar zelfde foto's met een 4 en 4S schieten, ter vergelijk? Heb je daar wat aan?

Ik zie zo gauw op het eerste gezicht geen bijzonderheden op je laatste foto's.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-01-14 om 10:50.
  #46  
Oud 05-01-14, 10:47
Bubbly's schermafbeelding
Bubbly Bubbly is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 2.876
Standaard

De korreligheid komt volgens mij doordat je HDR aan hebt staan. Uitstekend voor Facebook, maar verder zou ik er niet te veel van verwachten.
__________________
Disclaimer: Tips en advies op het internet volg je altijd op eigen risico
  #47  
Oud 05-01-14, 10:50
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

Ik vind ze niet korrelig,maar allen onscherp. Kijk maar eens als je in zoomt.iedere foto wordt dan wazig..
Het lijkt alsof h e t focussen niet 100% goed gebeurt.
  #48  
Oud 05-01-14, 11:34
FridgeNL's schermafbeelding
FridgeNL FridgeNL is offline
• iOS 17.1.1
• iPadOS 17.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 987
Stuur een bericht via ICQ naar FridgeNL Stuur een bericht via MSN naar FridgeNL
Standaard

Dat zijn foto's qua resolutie gelijk zijn aan VGA/XVGA en de EXIF gegevens er bij ontbreken komt door het uploaden via VBulletin, deze verkleint automatisch de foto waardoor ook de EXIF gegevens verdwijnen.
__________________
"Of all the things i've ever lost, i miss my mind the most."
© Ozzy Osbourne
  #49  
Oud 12-01-14, 18:26
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly Bekijk bericht
De korreligheid komt volgens mij doordat je HDR aan hebt staan. Uitstekend voor Facebook, maar verder zou ik er niet te veel van verwachten.
Toch staat HDR meer niet aan dan wel hoor... Heb het uitzonderlijk eens getest om te kijken of het resultaat beter zou zijn maar tevergeefs.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 januari 2014 om 17:29 ----------

Dank voor jullie reacties.

Nog steeds VGA/XVGA kwaliteit? Waar en hoe kan je dit dan wel zien? Ook ik vind de kwaliteit maar matig dus. Als ik 10 foto's trek zit er één goeie tussen.

Vergelijken met andere 4S foto's hier op het forum: sympathiek maar niet nodig, voor mij klopt het gewoon niet dat mijn 4 (camera 5 MP) betere foto's maakte dan mijn huidige 4S (8 MP). Dus ik denk genoeg te weten...

Bij het inzoomen wordt de scherpheid/kwaliteit inderdaad rampzalig

Hier mee naar verkoper (Base shop) gaan? Of andere opties, b.v. camera vervangen via deze site hier ('reparaties, camera kost me dan al 57 euro)...

En nog iets op mijn 4s: bij het afspelen van muziek in de standaard muziek app (mediaspeler), wordt het scherm altijd volledig ZWART wanneer ik het scherm kantel in horizontale stand. Hou je hem weer rechtop, dan kmt het scherm terug, muziek blijft wel doorspelen. Is dat normaal?
Reageren

Labels
camera instellingen, iphone 4s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone4s Camera, Van foto naar opnemen vergroot de lens? hot12345 Muziek, foto & video 8 23-04-12 11:38
iPad 2 camera kwaliteit didiermortier iPad algemeen 21 11-04-11 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.