//

Matige kwaliteit camera iphone4S

Matige kwaliteit camera iphone4S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik bezit sinds kort een iphone 4S, had daarvoor een 4 maar die is gestolen. Ik kon weer een 4 kopen, maar koos voor de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 02-12-13, 21:05
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard Matige kwaliteit camera iphone4S

Ik bezit sinds kort een iphone 4S, had daarvoor een 4 maar die is gestolen.
Ik kon weer een 4 kopen, maar koos voor de 4S omwille van de betere camera, 8 MP ipv 5 MP.

Wat blijkt nu... Mijn foto's van de 4S zijn keer op keer van mindere kwaliteit dan op mijn vorige 4. In tegenstelling tot de 4, lijkt er op de foto's nu telkens een korrelige laag te liggen die vrij goed zichtbaar is zowel op de iphone als op pc. Foto's van de 4 waren eigenlijk mooier, da's toch niet normaal??

Iemand ervaringen of tips om de foto's beter in te stellen?

En neen er zit geen hoesje of folie voor de camera. Thanx!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-12-13, 21:45
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Als je op het scherm tikt om de camera te laten focussen, is het dan nog zo korrelig?
  #3  
Oud 02-12-13, 22:27
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Als je op het scherm tikt om de camera te laten focussen, is het dan nog zo korrelig?
Thanx 4 the tip. Net geprobeerd, op iphone zelf klein verschil met focus, maar daarvoor moet ik al goed kijken, de korreltjes blijven helaas. Is het de bedoeling van bij elke foto eens op het scherm te tikken mss?
  #4  
Oud 02-12-13, 22:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dan is er vast iets niet in orde. Ik heb nu een 4S na een paar jaar een 4 gehad te hebben. De camera is idd in stuk beter en maakt echt wel betere foto's. Als dat jouw ervaring niet is, is er misschien iets niet in orde hoor.
  #5  
Oud 02-12-13, 22:53
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Thanx 4 the tip. Net geprobeerd, op iphone zelf klein verschil met focus, maar daarvoor moet ik al goed kijken, de korreltjes blijven helaas. Is het de bedoeling van bij elke foto eens op het scherm te tikken mss?
Normaal moet hij automatisch focussen. Kan je is een foto maken en hier posten?
  #6  
Oud 02-12-13, 23:01
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Zie bijlage een paar voorbeelden, toch vrij matig vind ik.
B.v.
- op het gezicht van de baby zie je de korrels, geen mooie kleuren ook
- foto van het gezin in de zetel: de zetel heeft een effen kleur, hier lijkt de zetel toch zeer gekorreld te zijn??

Dat dit gebeurt bij het digitaal vergroten, daar kan ik nog inkomen, maar hier is dit niet het geval toch. Graag jullie mening/advies. Dank u!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2272.jpg‎ (53,9 KB, 81x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2254.jpg‎ (48,6 KB, 62x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2277.jpg‎ (59,3 KB, 75x gelezen)
  #7  
Oud 02-12-13, 23:08
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Zie bijlage een paar voorbeelden, toch vrij matig vind ik.
B.v.
- op het gezicht van de baby zie je de korrels, geen mooie kleuren ook
- foto van het gezin in de zetel: de zetel heeft een effen kleur, hier lijkt de zetel toch zeer gekorreld te zijn??

Dat dit gebeurt bij het digitaal vergroten, daar kan ik nog inkomen, maar hier is dit niet het geval toch. Graag jullie mening/advies. Dank u!
Je ziet inderdaad wel dat het korrelig is. Is er nog garantie op het toestel? Indien niet het geval, kan je nog altijd een afspraak maken bij de Apple Store in Amsterdam.
  #8  
Oud 02-12-13, 23:20
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Oei je vindt het dus ook niet zo normaal... Goeie maand geleden gekocht ja dus nog garantie vermoed ik.
Foto's in bijlage lijken me dan iets beter, niet? Met zelfde toestel gemaakt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2444.jpg‎ (76,1 KB, 56x gelezen)
Bestandstype: jpg IMG_2361.jpg‎ (67,9 KB, 48x gelezen)
  #9  
Oud 03-12-13, 10:51
Techfreak Techfreak is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Locatie: België
Berichten: 1.411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Oei je vindt het dus ook niet zo normaal... Goeie maand geleden gekocht ja dus nog garantie vermoed ik.
Foto's in bijlage lijken me dan iets beter, niet? Met zelfde toestel gemaakt.
Die lijken me idd beter. Die zijn met je iPhone 4 gemaakt dan?

Nog een vraagje, als je de foto's op het scherm van je iPhone zelf bekijkt, zie je die korreling dan ook?

Je vermoed dat je garantie hebt. Tweedehands gekocht of van handelaar?
  #10  
Oud 03-12-13, 22:53
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Techfreak Bekijk bericht
Die lijken me idd beter. Die zijn met je iPhone 4 gemaakt dan?

Nog een vraagje, als je de foto's op het scherm van je iPhone zelf bekijkt, zie je die korreling dan ook?

Je vermoed dat je garantie hebt. Tweedehands gekocht of van handelaar?
Alle foto's genomen met mijn nieuw toestel 4S ja, zo'n groot verschil vind je?
Op scherm ook wat korreling te zien, hoewel in mindere mate, vooral bij het vergroten wordt dat duidelijk. Zie je wel niet als je de camera aanlegt (vlak voor het trekken van een foto dus).

Iphone 4S nieuw gekocht eind oktober in de Base shop.
  #11  
Oud 03-12-13, 22:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Korrelige foto"s zijn de regel toch te wijten aan te weinig licht of slechte belichting. Heb je die foto's binnenshuis ook met de flits gemaakt?

EDIT:
Ik heb de foto's die je in dit topic geplaatst hebt eens bekeken. Die foto's hebben een resolutie van 800X600 pixels. Dat zijn niet de originele foto's van een iPhone 4S. Die foto's zijn bewerkt en met een lage JPEG compressie opgeslagen. Ook de EXIF data ontbreekt.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 03-12-13 om 23:20. Reden: Toevoeging
  #12  
Oud 03-12-13, 23:18
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Korrelige foto"s zijn de regel toch te wijten aan te weinig licht of slechte belichting. Heb je die foto's binnenshuis ook met de flits gemaakt?
Nu je het zegt foto's buiten lukken meestal beter dan foto's binnen. Met of zonder flits kan ik me niet herinneren, deze zet ik meestal op automatisch.
  #13  
Oud 03-12-13, 23:20
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Nu je het zegt foto's buiten lukken meestal beter dan foto's binnen. Met of zonder flits kan ik me niet herinneren, deze zet ik meestal op automatisch.
Lees de EDIT van mijn vorig bericht eens.
  #14  
Oud 03-12-13, 23:28
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Oei je vindt het dus ook niet zo normaal... Goeie maand geleden gekocht ja dus nog garantie vermoed ik.
Foto's in bijlage lijken me dan iets beter, niet? Met zelfde toestel gemaakt.


Garantie vermoed je ????? Heb je deze niet nieuw gekocht dan .
  #15  
Oud 03-12-13, 23:30
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Lees de EDIT van mijn vorig bericht eens.
Heb het net gelezen, bedankt voor je moeite!
Niet de originele foto's? Daar schrik ik wel wat van.
Ze zijn in ieder geval heel zeker genomen met mijn 4S, die stuurt via fotostream (icloud) automatisch naar mijn pc, en vanuit die verkenner hier gepost.
Je geeft precies aan dat ze niet van een iphone 4S kunnen komen, of interpreteer ik verkeerd? Zijn mijn instellingen voor de camera in mijn 4S dan niet juist, zoja hoe pas ik dat aan? Thnx!
  #16  
Oud 03-12-13, 23:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eddytruiens Bekijk bericht
Je geeft precies aan dat ze niet van een iphone 4S kunnen komen, of interpreteer ik verkeerd?
De foto's van een iPhone 4S hebben een resolutie van 3264X2448 pixels. De foto's in dit topic hebben een resolutie van 800X600 pixels. Bovendien ontbreekt de EXIF data in de foto's.

Ik weet niet wat er allemaal met die foto's gebeurd is. Wat ik wel weet is dat Fotostream de foto's in de originele resolutie met EXIF data doorstuurt.

Hier een voorbeeld van een foto in Fotostream:

  #17  
Oud 03-12-13, 23:50
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
De foto's van een iPhone 4S hebben een resolutie van 3264X2448 pixels. De foto's in dit topic hebben een resolutie van 800X600 pixels. Bovendien ontbreekt de EXIF data in de foto's.

Ik weet niet wat er allemaal met die foto's gebeurd is. Wat ik wel weet is dat Fotostream de foto's in de originele resolutie met EXIF data doorstuurt.
Verdorie volgens jou doet die iphone dus dingen met die foto's die hij niet moet doen, want geloof me, zo slim ben ik daar nu ook weer niet in om met die foto's nog vanalles te doen. Bovenstaande zijn met de standaard camera app genomen, niets meer mee gedaan. Hoe komt het dan dat die EXIF (weet niet wat dit is) dan toch ontbreekt en die resolutie zo laag is?! Ik had wel al door dat de kwaliteit ondermaats was, groot verschil in pixels waarover je spreekt.

In bijlage: de recentste foto genomen met mijn 4S en automatisch gestuurd naar mijn fotostream, kan je checken of het probleem van de veel te lage resolutie en de ontbrekende EXIF zich weer voordoet?

Intussen zit ik hier ook wat te zoeken om wat meer te weten, heeft het er mss mee te maken? http://forum.iculture.nl/f22/media/f...resolutie.html

Ook iets opvallend: soms zegt de pc hier 'fotostream niet ingeschakeld' en dan moet ik klikken naar het icloud beginscherm waarin blijkt dat het wel is ingeschakeld maar moet ik toch nog s op toepassen klikken. Met vorige iphone 4 (ios6) kwam dit nooit voor op mijn pc...

Thanx!!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg IMG_2490.jpg‎ (28,2 KB, 28x gelezen)
  #18  
Oud 03-12-13, 23:59
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

In de Windows 7 verkenner (misschien ook wel voorgaande versies) staat ook de EXIF data van een foto. Als je een foto selecteert krijg je als het goed is die info te zien.
  #19  
Oud 04-12-13, 00:12
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

De afbeelding die je net hebt geüpload heeft een resolutie van 450 x 600. Hierbij ontbreekt de EXIF data ook.
Als het om een 16Gb versie gaat, heeft deze dan nog voldoende geheugen of niet? Dit kan je checken bij instellingen > algemeen > gebruik

Als je de foto gewoon kopieert van je iPhone naar je PC, is de kwaliteit dan hetzelfde of zie je dan een verbetering?

EXIF data
__________________
  #20  
Oud 04-12-13, 00:17
eddytruiens eddytruiens is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2013
Berichten: 22
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RWK Bekijk bericht
De afbeelding die je net hebt geüpload heeft een resolutie van 450 x 600. Hierbij ontbreekt de EXIF data ook.
Als het om een 16Gb versie gaat, heeft deze dan nog voldoende geheugen of niet? Dit kan je checken bij instellingen > algemeen > gebruik

Als je de foto gewoon kopieert van je iPhone naar je PC, is de kwaliteit dan hetzelfde of zie je dan een verbetering?

EXIF data
Damn hoe komt dat toch De kwaliteit op de iphone zelf is niet beter dan op pc via fotostream, dus gewone kopie naar pc kan toch ook onmogelijk beter zijn dan op de iphone zelf.

De iphone 4S is slechts een 8 GB versie. Momenteel nog 710 MB vrij, moet hierbij dringend wel s wat foto's terug wegdoen. Voor de rest is 8 GB meer dan genoeg voor mij. Vorige iphone was een 4 met ook 8 GB én toch was de kwaliteit van de foto's een pak beter. De foto's die ik hier in bijlage postte (behalve die laatste) zijn van de eerste die ik maakte, toen hij dus nog minder vol stond.
Reageren

Labels
camera instellingen, iphone 4s



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone4s Camera, Van foto naar opnemen vergroot de lens? hot12345 Muziek, foto & video 8 23-04-12 11:38
iPad 2 camera kwaliteit didiermortier iPad algemeen 21 11-04-11 00:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:07.