iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Iphone 4S start niet op na update en herstel (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148798-iphone-4s-start-niet-op-na-update-herstel.html)

nonverba 03-12-13 01:31

Iphone 4S start niet op na update en herstel
 
2 Bijlage(n)
Beste mensen,

Ik heb een iphone 4s (geen jailbreak) waarmee het volgende is gebeurd:

1: iphone geupdate 7.0.2 alles werkte perfect.
2: iphone gisteren willen updaten naar 7.0.4 niet via itunes, maar gewoon de iphone op Wi-Fi en "software update" gekozen in "instellingen".
3: de update startte, scherm werd donker met het "loading" symbool van Apple erop.
4: vervolgens werd het scherm helemaal zwart en kon ik niet meer opstarten. Aan/uit knop of homeknop plus aan/uit knop kunnen de iphone niet laten opstarten.

5: ik heb de iphone verbonden met itunes, itunes liet me weten dat de iphone in "herstel modus" was en ik deze moest herstellen.
6: ik voer herstel uit (verschillende keren), en itunes geeft (elke keer aan) aan dat het herstel gelukt is. Itunes geeft dan weer dat de iphone zichzelf opstart. Dit doet de iphone niet. het scherm blijft zwart.

7: terwijl de iphone aangesloten is op itunes, duw ik op de aan uit knop. Alleen zo krijg ik iets van leven:
7.1: de iphone maakt met tussenpozen van 6 seconden het "beepje" van aangesloten om op te laden.
7.2: het scherm komt tot leven en geeft iets gek weer (zie afbeeldingen: eerst afbeelding "foto1" en dan gelijk aan verandert het om dan uiteindelijk te belanden op "foto". De tijd dat de verandering duurt is ongeveer de startup cycle)
7.3: als ik hem lock met de aan/uit knop hoor ik wel degelijk de lock sound. Ook bij screen capture hoor ik het bijhorende geluid.


8: itunes zegt ondertussen dat ik de simkaart moet unlocken , dit gaat niet want er is niets te zien op het scherm. De sim eruit halen haalt ook niks uit.


Iemand dit al meegemaakt of iets gelijkaardigs gezien? Of een oplossing?

Hartelijk dank.

Cliffiphone4 03-12-13 09:41

Ten eerste heb ik dit echt nog nooit meegemaakt, heel erg vreemd dit.
Maar er zijn nog wel een paar dingen die je eens zou kunnen proberen:
hard reset al eens geprobeerd? Als dat niet werkt, DFU mode zetten?

Techfreak 03-12-13 10:56

Misschien is er om de een of andere reden iets stuk gegaan tijdens de ota update? Gebeurd wel meer, vooral bij de 4s. Lees je toch vaak hier op het forum.

Mij lijkt het in ieder geval dat je scherm of een aansluiting naar je scherm stuk is.

nonverba 03-12-13 16:24

Ok het probleem is opgelost!

Ik las gisteren op een ander forum over een gebruiker die ongeveer hetzelfde voor had. Zij had de Iphone de hele nacht laten opladen, en in de morgen was alles ok.

Ik heb dit ook gedaan, bij het aanzetten verscheen het Apple logo en werkte alles.
Wat een opluchting.


Nog nooit zoiets gek meegemaakt met een elektrisch toestel. Voor mij leek het ook dat het scherm stuk was.

Techfreak 03-12-13 19:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nonverba (Bericht 938050)
Ok het probleem is opgelost!

Ik las gisteren op een ander forum over een gebruiker die ongeveer hetzelfde voor had. Zij had de Iphone de hele nacht laten opladen, en in de morgen was alles ok.

Ik heb dit ook gedaan, bij het aanzetten verscheen het Apple logo en werkte alles.
Wat een opluchting.


Nog nooit zoiets gek meegemaakt met een elektrisch toestel. Voor mij leek het ook dat het scherm stuk was.

Ja, heel vreemd. Maar goed dat het opgelost is.

nonverba 11-12-13 20:38

Ok mensen , zelfde probleem is terug: de iphone had 9 procent batterij. Ik wil nog even iets openen en hij valt uit. Als ik hem aan de lader leg krijg ik weer constant het beepje dat hij maakt als je de Iphone aan de lader hangt (stopcontact). Na even op te laden (+- 1u ) gaat het toestel op geen enkele manier aan.

Iemand die dit ooit heeft meegemaakt? Of iets gelijkaardigs gelezen?

Wally© 11-12-13 21:03

Harde reset uitvoeren terwijl ie aan de lader hangt (lichtnet...geen usb)...

Laten laden tot ie 100 % bereikt heeft en +/- 1 uur laten naladen...

Je batterij wordt zo herkalibreerd...

nonverba 11-12-13 21:57

Geprobeerd, geen effect.

nonverba 16-12-13 14:40

Ik heb gelezen dat sommige mensen downgraden.

Ik heb die files niet, zou iemand ze kunnen bezorgen?

Ik heb nooit problemen gehad met 7.0.2, dus zou graag daar naar terug gaan.

Zit nu al effe zonder gsm...

Wally© 16-12-13 14:43

Downgraden is helaas onmogelijk...

nonverba 16-12-13 14:44

Ik dacht het toch vaak gelezen te hebben? Of is dat alleen met jailbreak?

Guest-20180925190238 16-12-13 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nonverba (Bericht 940172)
Ik dacht het toch vaak gelezen te hebben?

Het maakt niets uit hoe vaak je dat gelezen hebt. Een iPhone 4S kan men niet downgraden naar een firmware die Apple niet meer ondertekend. Met een iPhone 4 lukt het onder bepaalde voorwaarden wel.

Wally© 16-12-13 14:48

Is in geen enkel geval mogelijk met een A5 device...

En de 4S valt daar onder...

nonverba 16-12-13 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 940174)
Is in geen enkel geval mogelijk met een A5 device...

En de 4S valt daar onder...

Azo, weer iets bijgeleerd.

Jailbreaken dan?

Zie geen andere oplossing om de iphone terug in gang te krijgen.

Guest-20180925190238 16-12-13 15:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nonverba (Bericht 940179)
Jailbreaken dan?

Dat is ook niet mogelijk op een iPhone 4S met iOS 7.x.x

Wally© 16-12-13 15:05

1. Voor de 7.x is er geen jailbreak...

2. Vermits je niet kan downgraden zit je vast op 7.0.4...

nonverba 16-12-13 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 940182)
1. Voor de 7.x is er geen jailbreak...

2. Vermits je niet kan downgraden zit je vast op 7.0.4...

En komt die jailbreak eraan? Of gaat die gewoon nooit bestaan?

Guest-20180925190238 16-12-13 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nonverba (Bericht 940184)
En komt die jailbreak eraan?

Die zal ooit wel komen. :) Een ander vraagje? Waarom laat jij de accu van die iPhone steeds zo diep ontladen? Heb je daar een speciale reden voor?

nonverba 16-12-13 15:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 940186)
Die zal ooit wel komen. :) Een ander vraagje? Waarom laat jij de accu van die iPhone steeds zo diep ontladen? Heb je daar een speciale reden voor?


Diep ontladen? 9% bedoel je? Doe ik altijd, gebruiken tot 1-2%. En dan laden.

Guest-20180925190238 16-12-13 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nonverba (Bericht 940187)
Diep ontladen? 9% bedoel je? Doe ik altijd, gebruiken tot 1-2%. En dan laden.

Ah. OK. Op die manier. Succes verder. :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:23.