iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5S scherm hapert soms (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148808-iphone-5s-scherm-hapert-soms.html)

Derwinnn 03-12-13 09:52

iPhone 5S scherm hapert soms
 
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb op dit moment een iPhone 5S sinds twee weken en ik heb al een iphone sinds de 3S, dus ik ben er best snel mee tegenwoordig. Dwz, ik ben soms met een paar apps tegelijk bezig waar ik snel tussen wil schakelen, bijvoorbeeld Whatsapp, muziek en Safari oid. En af en toe als ik schakel van de ene app, bijvoorbeeld Whatsapp, naar muziek, dan lijkt het wel alsof een klein gedeelte van het scherm heel even hapert, echt een miniseconde. Ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen maar waar als eerste in mijn opkwam was dat het ongeveer leek alsof een videokaart in een computer niet geod meer functioneert. Het zit mij niet dwars, maar ik ben bang dat er iets niet goed functioneert in mijn iPhone.

Herkent iemand wat ik bedoel?

Verder, ik weet niet of dit ermee te maken heeft, vanochtend toen ik muziek aan het luisteren was dempte het geluid automatisch. Dit probleem heb ik vaker gehad met een iPhone en toen was het een hardware probleem. Als ik het geluid dan weer harder wilde doen, dempte het weer meteen. Ik heb de iPhone gereset en toen was het opgelost. Misschien heeft het met elkaar te maken?

Ik heb het geprobeerd te googlen maar ik zou niet weten wat ik als zoektermen moet gebruiken.

ipeertje 03-12-13 10:11

Herstel je iPhone via iTunes. En plaats geen reserve kopie terug van itunes of icloud.

yukhalilsel 03-12-13 17:23

Dat haperen komt doordat je huige app alle cache heeft opgegeten, waardoor bij het wisselen naar een ander app, dat app eerst opnieuw moet opstarten.. Op oudere iphones is dat 'haperen' veel langer.

Guest-20180925190238 03-12-13 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 938069)
Dat haperen komt doordat je huige app alle cache heeft opgegeten...

Apps die cache opeten? :confused:

yukhalilsel 03-12-13 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938072)
Apps die cache opeten? :confused:

Mwah, apps die volledig gebruik maken van de cache

Guest-20180925190238 03-12-13 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 938081)
Mwah, apps die volledig gebruik maken van de cache

Ah. Op die manier. Zo'n apps kende ik nog niet. Bedankt voor de info. :rolleyes:

yukhalilsel 03-12-13 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938084)
Ah. Op die manier. Zo'n apps kende ik nog niet. Bedankt voor de info. :rolleyes:

Tim, jij weet net zo goed als ik dat als je meerdere apps open hebt staan, dat de laatste apps afgesloten worden. Met spelletjes is dat het beste merkbaar..

Guest-20180925190238 03-12-13 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel (Bericht 938090)
Tim, jij weet net zo goed als ik dat als je meerdere apps open hebt staan, dat de laatste apps afgesloten worden.

Ja, ik weet dat iOS apps in "suspended mode" kan zetten, of helemaal kan afsluiten, als er niet genoeg werkgeheugen meer is. Op een iPhone 5/5s met 1 GB werkgeheugen gebeurt dat echter niet zo snel.

En wat "cache" betreft is mij alleen de sandboxed data cache bekend en natuurlijk de "system data cache".

Dus, weer wat bijgeleerd. Nogmaals bedankt voor de info.

yukhalilsel 03-12-13 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 938091)
Ja, ik weet dat iOS apps in "suspended mode" kan zetten, of helemaal kan afsluiten, als er niet genoeg werkgeheugen meer is. Op een iPhone 5/5s met 1 GB werkgeheugen gebeurt dat echter niet zo snel.

En wat "cache" betreft is mij alleen de sandboxed data cache bekend en natuurlijk de "system data cache".

Dus, weer wat bijgeleerd. Nogmaals bedankt voor de info.

Uiteindelijk jij bedankt :)

Wallyİ 03-12-13 23:36

Na het cookie...is er nu dus ook het cache-monster...:d

Guest-20180926152807 04-12-13 02:04

@Derwinn en anderen.

Ik snap wat je bedoelt wat betreft zeer kleine hapering in het scherm.

Probeer het maar eens:
Schakel alle achtergrond apps eerst uit.
Ga naar eerste pagina's waarop de apps staan.
Dubbelklik op de Home knop zodat eerste pagina even klein wordt.
Tik vervolgens midden op het scherm zodat het weer volledig opent.
Kijk daarbij heel goed naar het bovenste deel van het scherm (waar batterij percentage etc. staat).
Ik zie bij mij althans, dat het scherm zich een fractie van een seconde aanpast.
Batterijpercentage en providergegevens in uiterst bovenste deel van het scherm zijn heel even onduidelijk totdat het scherm zich volledig heeft opgerekt.

Een te verwaarlozen euvel maar ik ben benieuwd of anderen dit ook hebben...

yukhalilsel 04-12-13 02:17

Gljsph
Dit heb ik ook, ja

Wallyİ 04-12-13 02:29

Kan ook te maken hebben met het parallax effect...

Guest-20180926152807 04-12-13 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wallyİ (Bericht 938188)
Kan ook te maken hebben met het parallax effect...

Die staat bij mij uit met toch het genoemde verschijnsel.

Wallyİ 04-12-13 14:40

Klopt...same here...maar het is mini...mini...minimaal...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.