iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone garantie Mobistar (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148867-iphone-garantie-mobistar.html)

nielsvda 04-12-13 12:43

iPhone garantie Mobistar
 
Hallo ,
Miss onder sommige van jullie een bekend gespreksonderwerp .
maar ik heb een vraagje

Ik ben vandaag bij het mobistar Center geweest voor mijn iphone 5 16gb Zwart binnen te brengen voor een mankement

namelijk hij valt regelmatig uit nadat hij nog 20 procent batterij heeft .

Ik ben dus hier mee naar mobistar gegaan
mijn 1ste iphone was aangekocht op 12-10-2012 daarna ( ongeveer 4 a 5 maanden later ging deze stuk door fabrieksfout ) nieuwe gekregen op 05-03-2013
Nu vandaag ongeveer 9 maanden later ga ik terug naar mobistar met dit probleem op mijn iphone ontvangen op 05-03-2013 zegt de verkoper tegen mij
V : je garantie is vervallen

IK : ik heb hier een formulier met de datum op dat ik de nieuwe iphone heb
ontvangen ( mijn bovenstaand verhaal uitgelegd van nieuwe iphone enz..)

- de verkoper keek nogal raar toen ik dat formulier voorlegde van de nieuwe iphone op 05-03-2013

V : ik ga eens vragen aan de baas ... de baas is er niet ik ga me er niet over uitspreken kom morgen maar even terug !


Wat is eigenlijk het reglement voor garantie 1 jaar of 2 jaar ?
ben ik in men recht voor een herstelling te krijgen of moet ik het zelf gaan betalen ?

graag jullie reactie :)

Groetjes Niels

Techfreak 04-12-13 16:10

Normaal gezien blijft je garantie doorlopen, ook al krijg je een nieuwe.

Maar afgaande op je verhaal heb je normaal gezien recht op garantie, daar je 2 jaar garantie hebt op een iPhone.

nielsvda 04-12-13 16:15

Hallo
dankje voor je antwoord .
Ik wist niet zeker of ik 2 jaar garantie had , of toch maar 1 jaar gelijk ze me in de winkel vertelden .

Greetz Niels

Techfreak 04-12-13 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda (Bericht 938304)
Hallo
dankje voor je antwoord .
Ik wist niet zeker of ik 2 jaar garantie had , of toch maar 1 jaar gelijk ze me in de winkel vertelden .

Greetz Niels

Volgens het Belgische consumentenrecht of hoe dat ook mag noemen, heb je recht op 2 jaar garantie.

In dit geval 1 jaar via Apple en 1 jaar via het verkooppunt.

Geen zorgen, je staat recht in je schoenen, laat u zeker niet afschrikken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 4 december 2013 om 16:26 ----------

Lees misschien ook dit even.

http://images.apple.com/benl/legal/s...y_Warranty.pdf

nielsvda 04-12-13 16:51

Oke bedankt !
Ik ga die papieren in die link afdrukken voor de zekerheid en als ze nog moeilijk doen het onder hun neus duwen .

De wet is de wet
Dus in verdien ook een herstelling denk ik zeker voor zo een duur speeltje .

Alvast Bedankt
Morgen weet ik meer

WDS001 04-12-13 19:21

Even terzijde: heb je de batterij van je iPhone al eens gekalibreerd?

(en verplaats naar: iPhone algemeen)

nielsvda 04-12-13 20:19

Hallo ,
In de winkel zijden ze me dat dit moest opgestuurd worden & dat dit probleem meermaals voorviel ...
Dus ik denk kalibereren zal niet helpen .

Anders .. Hoe doe je dat ?

Guest-20180925190238 04-12-13 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda (Bericht 938354)
Anders .. Hoe doe je dat ?

Klik eens op dat blauwe onderstreepte linkje in het bericht van @WDS001

nielsvda 04-12-13 22:06

Dat is zeer interessant ja ! Bedankt ;)

Maar ik denk niet dat het verhelpt dat vanaf 20 procent men toestel uit & aan springt Miss 10x voor hij volledig plat is .

Techfreak 05-12-13 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda (Bericht 938387)
Dat is zeer interessant ja ! Bedankt ;)

Maar ik denk niet dat het verhelpt dat vanaf 20 procent men toestel uit & aan springt Miss 10x voor hij volledig plat is .

Baat het niet, dan schaadt het niet zegt men altijd.;)

Guest-20180925190238 05-12-13 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda (Bericht 938387)
Maar ik denk niet dat het verhelpt dat vanaf 20 procent men toestel uit

Dat percentage is het resultaat van een berekening, niet meer of niet minder. Dat percentage kan juist of fout zijn. Een foutief percentage kan ontstaan door niet op de juiste manier te laden.

Een iPhone valt, om veiligheidsredenen, uit als de celspanning onder de 3.7V valt. Ongeacht het percentage dat wordt aangegeven. Succes verder. :-)

nielsvda 05-12-13 12:00

Net terug van Mobistar met als resultaat : GEEN GARANTIE OF REPARATIE
ze boden me aan het te laten repareren of een nieuwe te kopen voor 340 euro !

ze zijden me ook omdat ik al een nieuw toestel gehad heb 9 maanden terug dat ik moest aantonen dat dit om het zelfde defect ging op mijn nieuwe toestel ik snap dit niet ?
het is een nieuw toestel hoe kan ik nu het zelfde probleem hebben gelijk de vorige iphone ?

Ik weet dus niet meer wat doen .... HELP AUB

ps met die batterij kalibereren werkte niet ...

Techfreak 05-12-13 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda (Bericht 938454)
Net terug van Mobistar met als resultaat : GEEN GARANTIE OF REPARATIE
ze boden me aan het te laten repareren of een nieuwe te kopen voor 340 euro !

ze zijden me ook omdat ik al een nieuw toestel gehad heb 9 maanden terug dat ik moest aantonen dat dit om het zelfde defect ging op mijn nieuwe toestel ik snap dit niet ?
het is een nieuw toestel hoe kan ik nu het zelfde probleem hebben gelijk de vorige iphone ?

Ik weet dus niet meer wat doen .... HELP AUB

ps met die batterij kalibereren werkte niet ...

Klassiek geval om er onderuit te komen. Je hoort dit wel meer hier op het forum. Ze willen gewoon niet zelf voor de kosten opdraaien.

Welkom-Orde van Vlaamse Balies ;)

nielsvda 05-12-13 12:10

Wat is het beste dat ik hier mee kan doen ?

Techfreak 05-12-13 12:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nielsvda (Bericht 938456)
Wat is het beste dat ik hier mee kan doen ?

Uit soortgelijke situaties hier op het forum blijkt dat de aanhouder wint. Er is zelfs iemand geweest die buiten aan de deur ging verkondigen hoe slecht die winkel wel was tot ze haar zin kreeg. :)

Ik zou je aanraden om een aangetekend schrijven naar de winkel en Mobistar te sturen waarin je de situatie rustig uitlegt. En op het eind van die brief vermeld je dat er bij geen gevolggeving gerechtelijke stappen ondernomen worden.

Vanwege het Belgisch recht op garantie.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:41.