iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe 5s - nogal oude reservekopie (iPhone 4) (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/148907-nieuwe-5s-nogal-oude-reservekopie-iphone-4-a.html)

YamiYugi 04-12-13 22:47

Nieuwe 5s - nogal oude reservekopie (iPhone 4)
 
Hoi,

Aankomende maandag of vrijdag mag ik mijn iPhone 5s verwachten en nou zou ik graag jullie mening willen over het volgende:

voor een maand of wat heb ik een Android toestel gehad, wilde graag een grote scherm dan het 3,5" van mijn iPhone 4 en vond de 5 eigenlijk niet groot genoeg. Maar na een paar maanden ben ik dat Android zo beu dat ik heel graag weer terug wil naar iOS. Spijt dat ik ooit over gegaan ben. De 5s komt dus over een paar dagen binnen en ik heb nog een reservekopie (iTunes, niet iCloud) van mijn iPhone 4 van een maand of wat geleden.

Zouden jullie adviseren:

1) de 5s als nieuwe iPhone inrichten, Apple-ID eraan hangen en de apps/muziek handmatig synchroniseren. Nadeel is wel dat ik dan instellingen mis.
2) de reservekopie van de 4 terugzetten en dan even contacten/apps bijwerken. Wel kans op battery drain probleem als ik het zo lees.

Contacten staan in Outlook en de mail is zo weer ingesteld. Ik heb ook een en ander gelezen over mogelijke battery drain dus ik neig naar 1. Jullie?

Alvast bedankt!

wollie1979 04-12-13 23:05

Die battery drain op de 5s valt reuze mee. Althans dat is mijn ervaring. Zeker tov de iphone 4 zul je een grote vooruitgang merken.
Ik zou gewooon je reservekopie terugzetten.
Mocht je dan toch problemen ondervinden, kun je altijd nog je 5s weer als nieuw instellen.

RWK 04-12-13 23:21

Ik zou hem als nieuw instellen. Wat voor instellingen mis je zonder de reservekopie? Deze kan je toch opnieuw handmatig instellen?

Over de battery drain, ik heb deze nog niet ervaren, maar de batterij van de 5S is zeker goed. Ik heb een Bluetooth headset die bijna elke dag verbonden is en ik luister over 1 hele dag ongeveer 3 uur aan muziek, maar ik kan de dag nog zeker doorkomen en met normaal tot redelijk intensief is hij eind van de dag rond de 30%.

harmjan 04-12-13 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door YamiYugi (Bericht 938380)
Hoi,


voor een maand of wat heb ik een Android toestel gehad, wilde graag een grote scherm dan het 3,5" van mijn iPhone 4 en vond de 5 eigenlijk niet groot genoeg. Maar na een paar maanden ben ik dat Android zo beu dat ik heel graag weer terug wil naar iOS. Spijt dat ik ooit over gegaan ben.

ben wel nieuwsgierig waarom je dan spijt hebt omdat ik weet van iemand die over wil naar android :( maar weet hem niet te overtuigen dat hij daar spijt van gaat krijgen

YamiYugi 05-12-13 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door harmjan (Bericht 938393)
ben wel nieuwsgierig waarom je dan spijt hebt omdat ik weet van iemand die over wil naar android :( maar weet hem niet te overtuigen dat hij daar spijt van gaat krijgen

Ik heb nog een Samsung Galaxy S3 maar (o.a.)
-die hangt geregeld vast / lag,
-als mobiele gegevens en Wi-Fi aanstaan verliest ie vaak alle internetverbinding als je buiten het Wi-Fi gebied komt,
-Google Play store zit vol met bagger apps
-Google Play heeft geen iTunes cards of iets dergelijks
-veel kunnen instellen is leuk maar geeft vaak zoveel opties dat het af en toe flink zoeken is waar die ene instelling ook alweer staat
-Samsung Kies werkt onprettig, vaak moeite met synchroniseren en back-up is de laatste maanden slechts sporadisch goed gelukt

Sommige dingen zijn pas na een tijdje gekomen maar zijn wel rete irritant. En het is echt plastic wat je in je handen hebt, heb zowel mijn iPhone 4 als deze S3 zonder hoesje gehad. Als je ziet hoe die S3 eruit ziet... Mijn broer heeft mijn oude iPhone 4 en uiteraard zitten er wel wat kransjes op maar hij ziet er nog veel beter uit als de S3.
Ik kan dus niet wachten op mijn 5s, zal nog wel een uitdaging worden om mijn sms'jes over te zetten want volgens mij kan dat niet van Android naar iOS. Andersom wel, zelfde geldt voor Whatsapp.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:57.