iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 5S reparatie (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/149031-iphone-5s-reparatie.html)

iaminthecloud 08-12-13 01:48

iPhone 5S reparatie
 
Hallo allemaal,

Ik heb 3 weken geleden een iPhone 5S gekocht.
De eerste week deed hij redelijk, maar de batterij ging al in 2-3 uur leeg en de vingerafdruk scanner herkende mijn vinger bijna nooit tot nooit.
Dus ik heb het opgestuurd via KPN, en de iPhone is verzekerd dus ik moet een gelijkwaardige toestel krijgen als leentoestel en ik kreeg: een Nokia 6303i classic.
Ik noem dit geen gelijkwaardig toestel en het abbonement kan ik door blijven betalen.
Als ik hierover bel zeggen ze steeds andere dingen en als ze zeggen u word teruggebeld word ik niet teruggebeld, bel ik terug dan komen ze met smoesjes aan.
Kortom: Iedereen bij KPN heeft andere verhalen.
Nu doe ik het al een week met de BlackBerry van mijn neef en kan ik dus geen 3G noch 4G gebruiken.
En zoals jullie weten heeft een iPhone 5S een nano sim en dat past niet in de Nokia die KPN mij gaf.
En dan natuurlijk de reparatie zelf:
Ik krijg steeds te horen ja de telefoon is al klaar of het duurt nog 1 week en daarnet nog gebeld kan het een maand duren.
Steeds andere verhalen dus.
Ze hebben met Teleplan gebeld die mijn toestel heeft en die hebben met Apple overlegd of ze het gaan vervangen voor een nieuwe iPhone 5S.
Maar Apple weet van niks
Ik wacht al 2 weken op hun ´overleg´.
Wat kan ik hier tegen doen, want ik heb mijn iPhone hard nodig en ik zit al 3 weken zonder iPhone.

Alvast bedankt

UPDATE:
Net gebeld met KPN en wat meneer vind het nodig om de schuld op Apple te schuiven terwijl ze van niks weten en ook lekker ophangen terwijl ik iets sta te vertellen

RWK 08-12-13 03:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iaminthecloud (Bericht 938897)
Hallo allemaal,

Ik heb 3 weken geleden een iPhone 5S gekocht.
De eerste week deed hij redelijk, maar de batterij ging al in 2-3 uur leeg en de vingerafdruk scanner herkende mijn vinger bijna nooit tot nooit.
Dus ik heb het opgestuurd via KPN, en de iPhone is verzekerd dus ik moet een gelijkwaardige toestel krijgen als leentoestel en ik kreeg: een Nokia 6303i classic.
Ik noem dit geen gelijkwaardig toestel en het abbonement kan ik door blijven betalen.
Als ik hierover bel zeggen ze steeds andere dingen en als ze zeggen u word teruggebeld word ik niet teruggebeld, bel ik terug dan komen ze met smoesjes aan.
Kortom: Iedereen bij KPN heeft andere verhalen.
Nu doe ik het al een week met de BlackBerry van mijn neef en kan ik dus geen 3G noch 4G gebruiken.
En zoals jullie weten heeft een iPhone 5S een nano sim en dat past niet in de Nokia die KPN mij gaf.
En dan natuurlijk de reparatie zelf:
Ik krijg steeds te horen ja de telefoon is al klaar of het duurt nog 1 week en daarnet nog gebeld kan het een maand duren.
Steeds andere verhalen dus.
Ze hebben met Teleplan gebeld die mijn toestel heeft en die hebben met Apple overlegd of ze het gaan vervangen voor een nieuwe iPhone 5S.
Maar Apple weet van niks
Ik wacht al 2 weken op hun ´overleg´.
Wat kan ik hier tegen doen, want ik heb mijn iPhone hard nodig en ik zit al 3 weken zonder iPhone.

Alvast bedankt

UPDATE:
Net gebeld met KPN en wat meneer vind het nodig om de schuld op Apple te schuiven terwijl ze van niks weten en ook lekker ophangen terwijl ik iets sta te vertellen

Als ik zo iets zou ervaren, had ik per direct mijn contract ontbonden. Ze komen hun eigen voorwaarden niet na, en dat kan een reden zijn tot ontbinding. In dit geval is het niet leveren van een gelijkwaardig toestel, terwijl je wel de volle pond betaald. Als zij een hartig woordje met je spreken, moet je dat dubbel zo hard terug doen, je moet je niet laten kleineren.

Wat je hier aan kan doen? Ik zou ze maandag even bellen en eerst duidelijk uitleggen wat het verhaal is op een rustige manier. Degene zal je waarschijnlijk doorverbinden, zo gaat dat meestal, en als ze dan nog geen oplossing hebben, een aanvraag om het contract te ontbinden omdat ze hun eigen voorwaarden, waar jij voor hebt getekend, niet nakomen.

Uiteraard mag dit defect niet voorkomen, het is alleen niet anders. Dat ze bij Apple aankloppen is omdat het toestel van Apple komt. Ik zou je voortaan aanraden om het toestel gewoon in de Apple Store om te ruilen. Geen gezeik of iets dergelijks. Een afspraak maken, je afspraak nakomen en je staat buiten met een werkende iPhone. De service die providers verlenen als het gaat om garantie is ook meestal via Apple of een gecertificeerde bedrijf, en dat zorgt voor vertraging, moeilijkheden en stress.

suzuki2002 08-12-13 09:55

Ps. Als je nog eens belt. Neem het gesprek op . Kan handig zijn

iaminthecloud 08-12-13 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 938900)
Als ik zo iets zou ervaren, had ik per direct mijn contract ontbonden. Ze komen hun eigen voorwaarden niet na, en dat kan een reden zijn tot ontbinding. In dit geval is het niet leveren van een gelijkwaardig toestel, terwijl je wel de volle pond betaald. Als zij een hartig woordje met je spreken, moet je dat dubbel zo hard terug doen, je moet je niet laten kleineren.

Wat je hier aan kan doen? Ik zou ze maandag even bellen en eerst duidelijk uitleggen wat het verhaal is op een rustige manier. Degene zal je waarschijnlijk doorverbinden, zo gaat dat meestal, en als ze dan nog geen oplossing hebben, een aanvraag om het contract te ontbinden omdat ze hun eigen voorwaarden, waar jij voor hebt getekend, niet nakomen.

Uiteraard mag dit defect niet voorkomen, het is alleen niet anders. Dat ze bij Apple aankloppen is omdat het toestel van Apple komt. Ik zou je voortaan aanraden om het toestel gewoon in de Apple Store om te ruilen. Geen gezeik of iets dergelijks. Een afspraak maken, je afspraak nakomen en je staat buiten met een werkende iPhone. De service die providers verlenen als het gaat om garantie is ook meestal via Apple of een gecertificeerde bedrijf, en dat zorgt voor vertraging, moeilijkheden en stress.

Ik heb nadat ik dit heb gelezen KPN gebeld en gezegd dat ik mijn contract wou ontbinden en ik had uitgelegd waarom ik dat wou en ze zei dat ik maandag word teruggebeld door afdeling klantenreactie en dat zei mij een compensatie gaan geven en een nieuwe iPhone 5S in doos.
Dit geloof ik niet echt omdat ze mij met simpele dingen al voorliegen en dit heb ik nooit een telecombedrijf zien doen maarja afwachten dan maar, bedankt voor de tip!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 8 december 2013 om 18:06 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 938906)
Ps. Als je nog eens belt. Neem het gesprek op . Kan handig zijn

Is hier een app voor?

suzuki2002 08-12-13 21:34

Zet je dictafoon aan en daarna op handsfree.

Domtoren 08-12-13 22:12

KPN heeft een goed netwerk, wellicht het beste in Nederland.

Maar hun klantenservice is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend! Zoals jouw situatie maar weer eens bewijst.

bertoes 08-12-13 23:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 939027)
Zet je dictafoon aan en daarna op handsfree.

@suzuki2002

waar kan ik de dictafoon app vinden en activeren.
Dank voor uitleg.

EDIT. reeds gevonden, had hem ergens ver weg verstopt.

arjan95 08-12-13 23:15

Dictafoon (Voice Memos in het Engels) is een van de standaard apps en die kun je gewoon vinden / met spotlight opzoeken.

iaminthecloud 08-12-13 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 (Bericht 939027)
Zet je dictafoon aan en daarna op handsfree.

ohja bedankt!

Eric11 10-12-13 15:56

Ik had wat problemen met de aan en uit-knop van mijn 5 ,gebeld met de kpn en binnen een dag een nieuwe thuis gebracht dus het kan wel bij de mannen

iaminthecloud 11-12-13 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eric11 (Bericht 939283)
Ik had wat problemen met de aan en uit-knop van mijn 5 ,gebeld met de kpn en binnen een dag een nieuwe thuis gebracht dus het kan wel bij de mannen

was dit maar bij mij, gelukkig krijg ik vrijdag een nieuwe iPhone!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:55.