//

iOS 7 abonneren op google calendar

iOS 7 abonneren op google calendar discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Zowel partner en ik gebruiken Google's agenda (calendar) Al sinds erg lang staan we met ons google accounts op elkaars iDevices ingesteld bij Mail, Contacten, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08-12-13, 22:38
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Arrow iOS 7: Abonneren op (je partner's) Google Calendar

Zowel partner en ik gebruiken Google's agenda (calendar)

Al sinds erg lang staan we met ons google accounts op elkaars iDevices ingesteld bij Mail, Contacten, Agenda, met alleen de agenda op 'aan' (sync)
Zo zien we elkaars agenda's wat dus vreselijk handig is.

Wat echter niet vreselijk handig is, is dat we ook elkaars uitnodigingen en herinneringen ontvangen.

Kan dat anders? Ik zag dat in iOS 7 een 'abonneer op agenda' functie zit, maar krijg niet uitgevonden hoe ik die gebruik icm een google agenda.

En voor diegenen die met gedeelde iCloud agenda's werken, speelt daar hetzelfde probleem, of is daar voor iCloud wel een oplossing voor?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-12-13 om 23:29.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-13, 00:59
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Zowel partner en ik gebruiken Google's agenda (calendar)
Waarom zet je niet gewoon 'new invitation alerts' niet uit?
  #3  
Oud 09-12-13, 21:52
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Thumbs up

Voorkomt dat dan dat je elkaars invites binnen krijgt?
En krijg ik dan mijn eigen invites nog wel binnen?

En - belangrijker: de herinneringen?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 9 december 2013 om 22:21 ----------

UPDATE

Ik ben eruit, geloof ik! Na nog weer eens een hele avond gegoogled te hebben (want je stuit alleen op hits met de bekende sync problemen van google's calendar vanaf iOS 7 )

Wat je moet doen als je je wilt abonneren op iemand anders agenda van google calendar:

Stap 1: de voorbereiding
Ga eerst naar je webbased google calendar in een webbrowser bij voorkeur op je computer. Stel in de instellingen in, dat je je agenda wilt delen met iemand. Je geeft dan het email adres op van die persoon.

Stap 2:
Vervolgens is die persoon gemachtigd (je kunt kiezen welke vorm) om je agenda te zien. Die persoon moet op zijn iOS apparaat naar https://www.google.com/calendar/syncselect surfen en dan de zojuist door jou gedeelde agenda aanvinken.

Als het goed is, verschijnt die nu als 'geabonneerde agenda' account in Instellingen -> Mail, Contacten en Agenda' -> Accounts. En zie je de gedeelde afspraken van de ander in je eigen agenda app, met een ander kleurtje

Gek genoeg was die 'geabonneerde agenda' account wel zichtbaar op de iPhone 4 van mijn vrouw, en niet bij mij op mijn iPhone 4S. Toch zien we elkaars afspraken in elkaars iOS agenda app, en krijgen we niet meer elkaars invites en meldingen (herinneringen) en werkt het dus naar behoren, zoals het er nu op lijkt.

Stap 2 kun je geloof ik ook handmatig doen door dus in Instellingen -> Mail, Contacten, Agenda -> Accounts te gaan. Dan 'toevoegen' -> 'Andere' -> Abonneer op Agenda en de gegevens in te vullen: server: google.com/ical, gebruikersnaam van de persoon op wiens agenda je geabonneerd bent (danwel: rechten hebt om in te zien) en het wachtwoord. Vervolgens vink je 'Wis herinneringen' aan (SSL blijft uit)
Je krijgt dan wel wat foutmeldingen (althans, ik) maar gewoon stug op OK drukken en op 'Bewaar' rechtsbovenin. Daarmee moet het ook gepiept zijn.

Laatst gewijzigd door ballegooier; 09-12-13 om 23:27.
Reageren

Labels
google calendar, icloud, sync google agenda



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Abonneren op agenda's werkt niet meer. iOS 7 Regen iPhone algemeen 6 14-10-13 13:42
Google Calendar: afspraken sinds iOS 6.0.1 update met vreemde uitnodigingen? XIII iPhone algemeen 21 17-12-12 00:29
Google calendar en iCloud calendar synct niet alles koekjedebij iCloud 15 14-03-12 22:02

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:05.