//

simcard iPhone 5s

simcard iPhone 5s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste allemaal, Ik heb de nieuwe iPhone 5s in huis en moet een nieuwe simcard activeren. Maar mijn vraag is nu moet ik deze eerst ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-12-13, 12:37
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard simcard iPhone 5s

Beste allemaal,
Ik heb de nieuwe iPhone 5s in huis en moet een nieuwe simcard activeren.
Maar mijn vraag is nu moet ik deze eerst activeren voordat ik al mijn gegevens van mijn iPhone 4 over kan zetten naar mijn iPhone 5s.
Of kan ik gewoon alles overzetten op mijn iPhone 5s en dat ik mijn oude iPhone toch nog kan gebruiken voordat ik mijn nieuwe simcard activeer.
Vast bedankt voor de info.
Astrid
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-13, 13:28
ippi ippi is offline
 
• 7.0 beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: fsdfsdf
Berichten: 41
Standaard

Je kunt je simkaart gewoon vooraf of achteraf activeren. (meestal staat erbij hoe je dit kunt doen via je provider of de website)

Maak een backup van je iphone 4 met iTunes.. en zet je gegevens daarna op je iphone 5s.

Laatst gewijzigd door ippi; 10-12-13 om 12:43.
  #3  
Oud 09-12-13, 17:10
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard simcard iPhone 5s

Maar kan je ook al alles op de iPhone 5s zetten zonder dat de simcard geactiveerd is?
  #4  
Oud 09-12-13, 17:32
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Pak een stanleymes en snij uw kaart kleiner
  #5  
Oud 09-12-13, 17:53
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Oh. Oke. Ik wist niet dat het zo makkelijk ging.
  #6  
Oud 09-12-13, 17:55
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 529
Standaard

Van sim naar microsim heb ik al gedaan. Maar van micro naar nano weet ik niet of dat gaat
  #7  
Oud 09-12-13, 18:01
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Nou ik vroeg me alleen af of ik de simcard al in de iPhone moet doen om alles weer op mijn iPhone te zetten zoals de contacten, agendapunten, apps enz enz. Of dat ik dat al kan doen zonder simcard.
  #8  
Oud 09-12-13, 23:51
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assiev Bekijk bericht
Nou ik vroeg me alleen af of ik de simcard al in de iPhone moet doen om alles weer op mijn iPhone te zetten zoals de contacten, agendapunten, apps enz enz. Of dat ik dat al kan doen zonder simcard.
Je kunt prima eerst je 5s helemaal klaarmaken voor gebruik (reservekopie terugzetten etc.). Al je gegevens zitten in de reservekopie, dus het is een regelrechte kopie van je oude iphone. Als je gewoon via Wi-Fi je 5s verbonden hebt dan kun je deze uiteraard gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent (behalve bellen/sms-en). Vervolgens je simkaart activeren en in je 5s doen.
Welke provider heb je?
  #9  
Oud 10-12-13, 11:09
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Dank je wel voor de info. Het is gedeeltelijk gelukt om alles over te zetten.
Dit is via iCloud gegaan. Alleen de muziek die ik er op had staan is niet overgezet. Dit zijn muziek nummers van mezelf en niet vanuit iTunes. Dus nu is mijn vraag ook hoe krijg ik dat in godsnaam voor elkaar. Ik zie namelijk wel wat nummers staan, maar kan het niet afspelen. Er staat naast het nummer een rond met een rood puntje erin. Hoe kan ik nu makkelijk eigen muziek (mp3) op mijn iphone 5S krijgen? En desnoods deze nummers eraf. Ook had ik nog een andere vraag. Moet je je telefoon synchroniseren? En is dat misschien ook het probleem waardoor ik mijn muziek niet op mijn telefoon krijg. Moet ik dan soms nog wat anders doen, want ik moet eerlijk zeggen dat ik het iTunes programma niet echt makkelijk vind. Want als ik een mp3 op mijn iphone wil zetten moet ik het bestand via openen bibliotheek kopieeren en dan in my iphone plakken. Terwijl ik het voorheen gewoon het muziekbestand kon slepen. Dit probleem had ik ook met mijn oude iphone.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Vast bedankt.
  #10  
Oud 10-12-13, 11:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assiev Bekijk bericht
Moet je je telefoon synchroniseren?
Het beste is om de iPhone te synchroniseren met iTunes. Dan weet iTunes wat er op de iPhone staat. Bij een herstel/update wordt dan ook alles netjes opnieuw gesynchroniseerd. Tijdens een synchronisatie wordt ook automatisch een backup gemaakt.

Als je alleen maar manuele backups maakt weet iTunes niet wat er op de iPhone staat. Tijdens een herstel/update en het terugzetten van een manuele backup weet iTunes niet wat er op de iPhone moet staan en gaat dan ook niet synchroniseren.
  #11  
Oud 10-12-13, 11:57
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Ja sorry misschien een stomme vraag. Maar kan het synchroniseren geen kwaad met je gevens op je telefoon? Raak ik dan niets kwijt?
  #12  
Oud 10-12-13, 12:03
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assiev Bekijk bericht
Maar kan het synchroniseren geen kwaad met je gevens op je telefoon? Raak ik dan niets kwijt?
Nee, je raakt niets kwijt. De gegevens van de iPhone worden juist gesynchroniseerd met iTunes. Als je nog nooit de iPhone met iTunes gesynchroniseerd hebt moet je voor de eerste synchronisatie wel alle aankopen op de iPhone overzetten naar iTunes.
  #13  
Oud 10-12-13, 12:08
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Nou dan ga ik dat straks eens even proberen en hoor dan ook dat het goed komt met m'n muziek/mp3tjes. Want ik wil graag mijn eigen muziek erop kunnen zetten.

Helaas vind ik iTunes niet echt makkelijk voor een leek.

Dank je wel.

Maar verder andere tips of info is natuurlijk van harte welkom
  #14  
Oud 10-12-13, 22:44
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Als je als volgt te werk gaat moet het goed komen. Timosha heeft het al omschreven, maar voor de duidelijkheid nog even puntsgewijs:

-sluit je oude iphone aan op je computer met iTunes.
-maak een reservekopie
-neem je nieuwe iphone in gebruik
-doorloop de stappen die je moet doorlopen bij het eerst opstarten van je iphone
-als je komt bij het deel waar wordt gevraagd hoe je je iphone wilt instellen (als nieuw, reservekopie via iCloud, reservekopie via iTunes), kies dan via iTunes
-sluit je nieuwe iphone aan op de pc met iTunes
-nu wordt je reservekopie teruggezet op je nieuwe iphone.
-na afronding heb je een exacte kopie van je oude iphone (dus ook je mp3 bestanden voor muziek)
-na dit alles kun je je simkaart activeren

Deze wijze heb ik ook gedaan voor de overstap van mijn 4s naar 5s en werkte perfect. Het kan zijn dat er op de 5s wat apps door elkaar ataan, maar die zet je eenvoudig weer op de juiste gewenste plekken.

Succes!
  #15  
Oud 11-12-13, 10:27
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Beste Wollie1979,
Hartstikke bedankt voor de info.
Maar nu ben ik helaas al bezig geweest met m'n nieuwe iphone en via iCloud is alles terug gezet behalve dan mijn mp3 bestanden.
Ik had al geprobeerd nieuwe mp3tjes op mijn nieuwe iphone te zetten maar ik weet niet hoe of wat ik zie ze wel staan maar kan ze niet afspelen. zie bijlage. Dus ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.

Maar nu had ik een andere vraag. Is het nu dan ook mogelijk om via die reservekopie alleen de mp3's over te zetten?
Als dat niet kan is dat ook absoluut niet erg. Ik wil ook wel weer op nieuw deze bestanden op mijn iphone zetten, maar dan moet het wel lukken.
Dus ik hoop dat er iemand een oplossing heeft voor mij. Omdat het tot nu toe niet lukt
  #16  
Oud 11-12-13, 11:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door assiev Bekijk bericht
Maar nu had ik een andere vraag. Is het nu dan ook mogelijk om via die reservekopie alleen de mp3's over te zetten?
Deuntjes staan niet in een reservekopie, deuntjes worden gesynchroniseerd. Lees het onderstaande KB van Apple eens:

Een methode voor het maken van reservekopieën in iOS kiezen (gebruik ik iTunes of iCloud om een reservekopie van mijn iOS-apparaat te maken?)
  #17  
Oud 11-12-13, 11:20
bertoes bertoes is offline
• iOS 9.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Haarlemmermeer
Berichten: 154
Wink

/QUOTE=assiev;939403]Beste[/url] Wollie1979,
Hartstikke bedankt voor de info.
Maar nu ben ik helaas al bezig geweest met m'n nieuwe iphone en via iCloud is alles terug gezet behalve dan mijn mp3 bestanden.
Ik had al geprobeerd nieuwe mp3tjes op mijn nieuwe iphone te zetten maar ik weet niet hoe of wat ik zie ze wel staan maar kan ze niet afspelen. zie bijlage. Dus ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.

Maar nu had ik een andere vraag. Is het nu dan ook mogelijk om via die reservekopie alleen de mp3's over te zetten?
Als dat niet kan is dat ook absoluut niet erg. Ik wil ook wel weer op nieuw deze bestanden op mijn iphone zetten, maar dan moet het wel lukken.
Dus ik hoop dat er iemand een oplossing heeft voor mij. Omdat het tot nu toe niet lukt [/QUOTE]

lees info in onderstaande link eens. Wordt uitgelegd, met plaatjes en al, hoe je mp3 bestanden naar je iphone kunt overzetten.

http://www.askdavetaylor.com/copy_it..._apple_iphone/
__________________
Macbook Pro Retina 13 inch, 2.4 ghz, 8 gb ram, 256 ssd - iphone 2G 16 Gb - iphone 3GS 16 Gb - iphone 4 16 Gb zwart -Iphone 4S 16 Gb zwart - iphone 5 32 Gb zwart
  #18  
Oud 11-12-13, 17:11
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bertoes Bekijk bericht
/QUOTE=assiev;939403]Beste[/url] Wollie1979,
Hartstikke bedankt voor de info.
Maar nu ben ik helaas al bezig geweest met m'n nieuwe iphone en via iCloud is alles terug gezet behalve dan mijn mp3 bestanden.
Ik had al geprobeerd nieuwe mp3tjes op mijn nieuwe iphone te zetten maar ik weet niet hoe of wat ik zie ze wel staan maar kan ze niet afspelen. zie bijlage. Dus ik weet echt niet wat ik verkeerd doe.

Maar nu had ik een andere vraag. Is het nu dan ook mogelijk om via die reservekopie alleen de mp3's over te zetten?
Als dat niet kan is dat ook absoluut niet erg. Ik wil ook wel weer op nieuw deze bestanden op mijn iphone zetten, maar dan moet het wel lukken.
Dus ik hoop dat er iemand een oplossing heeft voor mij. Omdat het tot nu toe niet lukt
lees info in onderstaande link eens. Wordt uitgelegd, met plaatjes en al, hoe je mp3 bestanden naar je iphone kunt overzetten.

How do I copy music onto my Apple iPhone from iTunes? from Ask Dave Taylor[/QUOTE]

Waarom zo moeilijk doen?
Gewoon een reservekopie via iTunes en NIET via iCloud. Dan worden ook de muziekbestanden meegenomen.
  #19  
Oud 12-12-13, 13:23
assiev assiev is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 59
Standaard

Dank jullie wel voor de info.

Helaas is het me nog steeds niet echt gelukt om mijn oude mp3tjes terug te zetten. Ik vraag mij alleen af of ik via reservekopie terugzetten ook gedeeltes nu terug kan zetten. Ook omdat ik natuurlijk al bezig ben geweest met m'n nieuwe iPhone. En de meeste gegevens via iCloud is terug gezet. Dus is het ook mogelijk om dan toch nog die reservekopie terug te zetten. Want ik heb nu ook problemen met de Appstore, want mijn visa gegevens kloppen niet. Terwijl er niets veranderd is. Dus ik weet nu even niet wat ik moet doen. Leuk hoor zo'n nieuwe telefoon

Wat ik nu ook raar vind is dat ik nu wel mp3's op mijn telefoon krijg maar niet alle nummers. Want de 1 word wel overgezet en kan ik afspelen, maar een ander nummer kan ik ovezetten maar niet afspelen. Dus ik snap er nu helemaal niets meer van.

Is er misschien een andere of makkelijkere manier om mp3's op mijn iPhone te krijgen.
  #20  
Oud 12-12-13, 17:06
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

heb je al een reservekopie via iTunes geprobeerd?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 4s activeren met x-simcard? selimboy9 iPhone algemeen 1 23-04-12 00:58
iPhone 3gs battery zeer snel leeg na wisselen van nieuwe simcard dendirk iPhone algemeen 1 11-12-11 14:35
Simcard knippen law iPhone algemeen 29 18-01-11 12:32
iPhone wordt zeer warm op moment ik een simcard insteek... CoolGadget iPhone algemeen 0 19-02-10 19:29
Overzetten van Iphone contact naar SIMCARD obs75 iPhone algemeen 2 19-02-09 18:37

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:15.